Gandalf schreef:In de Bijbel zijn er geen geen meerdere mogelijkheden. Het is óf de hemel, óf de hel. Iedereen die niet in de hemel komt gaat naar de hel.
Dat ben je hopelijk wel met me eens. Het een is het gevolg van het ander. Dat een baby als zondaar geboren wordt komt door de erfschuld. Maar omdat het zelf nog geen keuze kan maken, heeft God "besloten" dat het geloof van de ouders voldoende is om het kind in de hemel te laten komen. Je gelooft toch ook dat volwassenen die niet geloven naar de hel gaan. Dus hun kinderen ook.
Zoals ik mijn bijbel lees, lees ik het volgende:
Als je Jezus aanneemt, kom je in de hemel
Als je Jezus verwerpt, kom je in de hel
Daar zijn we het beiden over eens.
En nu mag jij mij aanwijzen in de bijbel!! waar staat dat mensen die Jezus nog aannemen nog verwerpen (kinderen, mensen in een gebied waar het evangelie nog niet is doorgedrongen) naar de hel gaan.
En dan nog een vraag:
Gaat je bewering niet tegen je rechtvaardigheidsgevoel in? Hoeveel te meer tegen Gods rechtvaardigheidsgevoel?
Weet je wel wat je beweert? Je verdoemt hier zomaar een hoop onschuldige kinderen die nooit hebben kunnen kiezen, voor eeuwig naar een plek zonder de aanwezigheid van God. Laat dat eens op je inwerken!