Afgelopen donderdag dacht ik even
Hertog Jan Weizener te gaan halen bij de Albert Heijn. (Die heb ik al eens eerder hier genoemd, zie
hier en
hier) Ik had al gezien dat de AH die het dichtst bij mij zit dat niet heeft, dus ben ik maar naar de grootste in het dorp gegaan. Ik dacht: die zal het wel hebben, want het is op de website te vinden. (
Kijk maar) Maar nee, ook daar kon ik het niet vinden!
Dat is raar, zeg! Wel op de website, maar niet in de winkel te vinden, ook niet in de grootste in de woonplaats! Ik vraag me tot op vandaag af hoe dat nou kan. Wel hadden ze Grolsch Puur Weizen zoals altijd, en in de bonus. Niet dat dat nou slecht bier is. Integendeel. Het is prima bier. Maar ik houd van afwisseling. Voor mijn warme eten op vrijdag en zaterdag zocht ik eens wat anders dan de Grolsch Puur Weizen en de Hoegaarden Witbier, die ik de laatste tijd steeds had. Mijn gedachten gingen dus eens uit naar de Hertog Jan Weizener. Gewoon eens voor de afwisseling een andere weizen dan de Grolsch, maar wel voor een vriendelijke prijs. In die Duitse halve liters weizenerbier had ik nou nog niet direct zo'n zin. Die kosten ook aanmerkelijk meer.
Ik ben maar niet alle supermarkten af gaan struinen. Dat kost veel te veel tijd. Bij de Mitra bleken ze de
Hertog Jan Weizener wel te hebben. (Daar hebben ze sowieso veel meer dan de AH biedt.) Wel duurder dan bij de AH, maar ik had toch een beetje geluk: het was in de aanbieding, 8 voor de prijs van 6. Dat is best een nette prijs, want ik bereken net dat dat aardig overeenkomt met wat AH gewend is te vragen. Gisteravond ben ik erheen gegaan, en zodoende heb ik toch de Hertog Jan Weizener in huis. Helaas wel te laat voor het warme eten van vrijdag, aangezien ik niet voldoende tijd had om het eerder te halen. Dus gisteren toch maar de Grolsch Puur Weizen gedonken, aangezien ik daar dan toch maar een pakketje van meegenomen had van de AH.