Moderators: johannes1, Moderafo's
Faramir schreef:Een Lexus is anders een vrij leuk alternatief.
Qua onderdelen heb ik overigens weinig te klagen gehad met al mijn Japanse auto's. (Mazda's en een Nissan) Er gaat namelijk vrijwel niets kapot. Met deze auto wel de koppelingsplaten moeten laten vervangen (erfenis van de vorige eigenaar die schijnbaar met zijn voet op de koppeling reed). Dat viel ook nog reuze mee. Wel bij een onafhankelijk garagebedrijf laten doen met originele onderdelen. Denk niet dat het goedkoper was geweest met VAG onderdelen.
StillAwake schreef:Bij nieuwe auto's klopt dat.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een Audi A6 2.4l V6 (bj 2007), welke indertijd een nieuwprijs had van
€78.000,-. Deze wagen (met ongeveer een ton op de teller) staat nu in de boeken voor om en nabij de €20.000,-. Voor mij een bedrag wat nog wél op te hoesten is.
En de algehele bouwkwaliteit is op geen enkele manier te vergelijken met die van een Japanse auto.
Enige probleem is dat het ding zuipt als een hooligan...
Marnix schreef:Ik hoop dat je een stuk minder asociaal rijdt dan de gemiddelde Audi-rijder die ik af en toe op de snelweg tegenkom.
Ik heb helemaal niets met zware motors en dure auto's. Onze zakjapanner (Daihatsu Sirion 2) is zuinig, kan makkelijk 130 en harder mag je toch niet.... en is ruim genoeg. Ik zie dus totaal geen reden om meer te besteden aan een auto
johannes1 schreef:Ligt een beetje hoe je er zelf in staat. Wij zijn ook in een oldtimer getrouwd die we gehuurd hebben via een particulier. Deze liet hem rijden door een familielid zodat zij toch enige toezicht op de auto heeft. Dit zou voor jou misschien ook een optie zijn.
johannes1 schreef:Ligt een beetje hoe je er zelf in staat. Wij zijn ook in een oldtimer getrouwd die we gehuurd hebben via een particulier. Deze liet hem rijden door een familielid zodat zij toch enige toezicht op de auto heeft. Dit zou voor jou misschien ook een optie zijn.
LeChat schreef:Hier wat aandachtspunten op een rijtje (verzekering e.d.): http://www.diks.nl/blog/eigen-auto-verh ... s-hierbij/
Boekenlezer schreef:Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.
Boekenlezer schreef:Een vraagje: maakt het eigenlijk uit waar je een APK-keuring laat doen? Bij je dealer of niet?
Voor onderhoud kan ik begrijpen dat je dat liever je dealer laat doen. Maar aan APK-keuring...?
Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten