Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2014 09:33

Een Lexus is anders een vrij leuk alternatief.
Qua onderdelen heb ik overigens weinig te klagen gehad met al mijn Japanse auto's. (Mazda's en een Nissan) Er gaat namelijk vrijwel niets kapot. Met deze auto wel de koppelingsplaten moeten laten vervangen (erfenis van de vorige eigenaar die schijnbaar met zijn voet op de koppeling reed). Dat viel ook nog reuze mee. Wel bij een onafhankelijk garagebedrijf laten doen met originele onderdelen. Denk niet dat het goedkoper was geweest met VAG onderdelen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:42

Faramir schreef:Een Lexus is anders een vrij leuk alternatief.
Qua onderdelen heb ik overigens weinig te klagen gehad met al mijn Japanse auto's. (Mazda's en een Nissan) Er gaat namelijk vrijwel niets kapot. Met deze auto wel de koppelingsplaten moeten laten vervangen (erfenis van de vorige eigenaar die schijnbaar met zijn voet op de koppeling reed). Dat viel ook nog reuze mee. Wel bij een onafhankelijk garagebedrijf laten doen met originele onderdelen. Denk niet dat het goedkoper was geweest met VAG onderdelen.

Klopt, een Lexus is een fijne auto.
Met zowel Mitsubishi als met Mazda heb ik echter dermate beroerde ervaringen dat ik voortaan Europees rijd, hoe fijl Lexus ook rijdt...
VAG bevalt me prima, de auto's zitten net even wat degelijker in elkaar dan die Japanse auto's.
Als ik een nieuwe auto zou moeten kopen/leasen zou ik denk ik toch uitkomen bij Audi of Volvo.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2014 09:46

StillAwake schreef:Bij nieuwe auto's klopt dat.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een Audi A6 2.4l V6 (bj 2007), welke indertijd een nieuwprijs had van
€78.000,-. Deze wagen (met ongeveer een ton op de teller) staat nu in de boeken voor om en nabij de €20.000,-. Voor mij een bedrag wat nog wél op te hoesten is.
En de algehele bouwkwaliteit is op geen enkele manier te vergelijken met die van een Japanse auto.
Enige probleem is dat het ding zuipt als een hooligan...

Ik hoop dat je een stuk minder asociaal rijdt dan de gemiddelde Audi-rijder die ik af en toe op de snelweg tegenkom. :)

Ik heb helemaal niets met zware motors en dure auto's. Onze zakjapanner (Daihatsu Sirion 2) is zuinig, kan makkelijk 130 en harder mag je toch niet.... en is ruim genoeg. Ik zie dus totaal geen reden om meer te besteden aan een auto :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2014 09:55

Marnix schreef:Ik hoop dat je een stuk minder asociaal rijdt dan de gemiddelde Audi-rijder die ik af en toe op de snelweg tegenkom. :)

Ik heb helemaal niets met zware motors en dure auto's. Onze zakjapanner (Daihatsu Sirion 2) is zuinig, kan makkelijk 130 en harder mag je toch niet.... en is ruim genoeg. Ik zie dus totaal geen reden om meer te besteden aan een auto :)

Ik ben een erg nette chauffeur (maar dat vind iedereen van zichzelf). Heb in mijn hele chauffeurscarrière (bijna 20 jaar) 1 parkeerbon, 1x roodlicht en 3 snelheidsovertredingen (waarvan de ernstigste 12 km/h te hard) beboet zien worden.
Maar ben met je eens dat Audi-rijders (evenals BMW/Volvo rijders) een naam hoog hebben te houden in asociaal weggedrag.
Mijn vorige auto heb ik in moeten leveren na een ernstig auto-ongeval wat ik (menselijkerwijs gesproken) slechts heb overleefd door de bouwkwaliteit van mijn vorige auto. Een frontale aanrijding met een bedrijfsbus met 100km/h en 60km/h, waarna ik ook nog eens 7 meter naar beneden ben gegooid een talud af...)
Ik zou dat ongeval in een Daihatsu niet overleefd hebben.
Grote motoren en dure auto's zijn aan mij ook niet besteed (al heb ik er nu wél één...).
Zelf rij ik voornamelijk in mijn oldtimer, die met een beetje fantasie en meewind 140 haalt...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2014 21:19

Heeft iemand hier zij auto wel eens verhuurd?
Ik heb het verzoek gekregen van een stel die in mijn oldtimer willen trouwen (in elk geval in mijn auto willen rijden op hun trouwdag...).
Iemand ervaringen?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 feb 2014 10:29

Ligt een beetje hoe je er zelf in staat. Wij zijn ook in een oldtimer getrouwd die we gehuurd hebben via een particulier. Deze liet hem rijden door een familielid zodat zij toch enige toezicht op de auto heeft. Dit zou voor jou misschien ook een optie zijn.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:43

johannes1 schreef:Ligt een beetje hoe je er zelf in staat. Wij zijn ook in een oldtimer getrouwd die we gehuurd hebben via een particulier. Deze liet hem rijden door een familielid zodat zij toch enige toezicht op de auto heeft. Dit zou voor jou misschien ook een optie zijn.

Nee, da´s geen optie, omdat het een tweezitter is.
En ik neem aan dat zowel bruid als bruidegom in dezelfde auto willen rijden die dag :D :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 13:43

johannes1 schreef:Ligt een beetje hoe je er zelf in staat. Wij zijn ook in een oldtimer getrouwd die we gehuurd hebben via een particulier. Deze liet hem rijden door een familielid zodat zij toch enige toezicht op de auto heeft. Dit zou voor jou misschien ook een optie zijn.

Overigens bedankt voor de tip!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 feb 2014 14:15

Hier wat aandachtspunten op een rijtje (verzekering e.d.): http://www.diks.nl/blog/eigen-auto-verh ... s-hierbij/
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 14 feb 2014 14:17

LeChat schreef:Hier wat aandachtspunten op een rijtje (verzekering e.d.): http://www.diks.nl/blog/eigen-auto-verh ... s-hierbij/

Dank voor de link!
Als ik dit lees mag uitlenen wel, maar mag je er geen geld voor vragen.
Zou dat ook zo zijn als je hem gratis uitleent, maar er een mooi flesje voor krijgt?
Ik hoef er echt niks aan te verdienen, als de brandstof betaald wordt en de wagen heel terugkomt vind ik het al goed...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mar 2014 16:23

Een vraagje: maakt het eigenlijk uit waar je een APK-keuring laat doen? Bij je dealer of niet?
Voor onderhoud kan ik begrijpen dat je dat liever je dealer laat doen. Maar aan APK-keuring...?

Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 06 mar 2014 16:27

Boekenlezer schreef:Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.

Dan neem je je fiets mee, kun je gelijk een stukje fietsen. 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mar 2014 17:38

Vaak kan je als je van tevoren even belt een leenauto meekrijgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mar 2014 18:03

Oké, dus toch maar liever bij de dealer, begrijp ik.

Een fiets in mijn auto lijkt me wat lastig.
Hardlopen zou nog best heel aardig werken op zo'n afstandje. Op die manier is 5-6 km goed te doen, in een redelijke tijd. Moet ik alleen wel eerst hardloopschoenen aanschaffen...
Wandelen kan ook, zolang ik geen hardloopschoenen heb. Duurt alleen langer. Overigens wandel ik wel sneller dan 5 km/u als ik stevig doorga. Heb ik eens gedaan met de fiets aan de hand, die dan de snelheid aan geeft. Zo'n 7-8 km/u.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 mar 2014 08:35

Boekenlezer schreef:Een vraagje: maakt het eigenlijk uit waar je een APK-keuring laat doen? Bij je dealer of niet?
Voor onderhoud kan ik begrijpen dat je dat liever je dealer laat doen. Maar aan APK-keuring...?

Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.

Persoonlijk zou ik naar de garage om de hoek gaan.
Vaak zijn dat zeker zulke bekwame vakmensen, en de prijzen die ze rekenen zijn stukken redelijker.
Met mijn vorige auto heb ik bovendien ontdekt dat een merkgarage niet per definitie weet hoe je auto in elkaar steekt...
Samengevat: niet alleen APK, maar ook regulier onderhoud uit laten voeren bij de normale garage.
Bovendien zijn alle automerken uit te lezen met een in de handel verkrijgbare computer. De gemiddelde garage zorgt echt wel dat ze de gangbare merken (VW, Opel, BMW, Audi, Toyota) uit kunnen lezen...

Terug naar “Algemene Zaken”