Boekenlezer schreef:Een vraagje: maakt het eigenlijk uit waar je een APK-keuring laat doen? Bij je dealer of niet?
Voor onderhoud kan ik begrijpen dat je dat liever je dealer laat doen. Maar aan APK-keuring...?
Mijn dealer had namelijk tot voor kort twee vestigingen: één op ruim 5 km afstand, en één op ongeveer een minuut lopen. Maar die laatste hoort sinds dit jaar niet meer bij die dealer, dus zou ik aangewezen zijn op die van ruim 5 km ver weg. Jammer hoor, want ik vond het ideaal: je auto brengen, en lopend weer terug en dan bijna direct thuis zijn.
Persoonlijk zou ik naar de garage om de hoek gaan.
Vaak zijn dat zeker zulke bekwame vakmensen, en de prijzen die ze rekenen zijn stukken redelijker.
Met mijn vorige auto heb ik bovendien ontdekt dat een merkgarage niet per definitie weet hoe je auto in elkaar steekt...
Samengevat: niet alleen APK, maar ook regulier onderhoud uit laten voeren bij de normale garage.
Bovendien zijn alle automerken uit te lezen met een in de handel verkrijgbare computer. De gemiddelde garage zorgt echt wel dat ze de gangbare merken (VW, Opel, BMW, Audi, Toyota) uit kunnen lezen...