Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 08 mar 2011 14:05

En bij een du(u)r(der)e auto moet je even naar de bank bellen dat je pinlimiet moet worden verhoogd...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 mar 2011 14:06

Evelien schreef:Onze auto wordt te klein. :?

Tja, wat heb je nu, en wat wil je er allemaal in gaan vervoeren? Sommige kleine auto's zijn verrassend ruim hoor!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 mar 2011 15:13

Toyota Aygo, een kinderwagen moet er in passen. Maar goed 1 kind kan nog wel. Twee kinderen wordt het wat krapjes.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 mar 2011 20:47

Evelien schreef:Toyota Aygo, een kinderwagen moet er in passen. Maar goed 1 kind kan nog wel. Twee kinderen wordt het wat krapjes.

O ja tuurlijk, die heb je hier nog geshowd, of in ieder geval een soortgelijk exemplaar.
Een kinderwagen in de kofferbak lijkt me wel krap ja.
Heb je een drie- of een vijfdeursuitvoering? Want met vijf deuren kun je ook nog wel wat op de achterbank zetten. Tip: ze je spullen dan ook in de gordel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2011 21:01

De achterstoelen kunnen appart van elkaar plat dus dan zou je daar het onderstel kunnen neer leggen (heb ik ook een keer gedaan toen ik m'n neefje moest vervoeren en dat past allemaal precies en dat was zelf een kinderwagen (zo'n driewieler)). Maar dan moet je heel creatief zijn met spullen laden (als je bijv. op vakantie gaat). Maar ach dat zal alleen zijn als we op vakantie zouden gaan.
Wij hebben 5 deurs (althans de achterdeur is meer een raampjes dan een achterklep).

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 mar 2011 16:20

Als je alleen in de vakantie een 'laadprobleem' hebt, zou ik alleen daarvoor geen grotere auto kopen. Er dan eentje huren lijkt me voordeliger.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mar 2011 20:34

LeChat schreef:Als je alleen in de vakantie een 'laadprobleem' hebt, zou ik alleen daarvoor geen grotere auto kopen. Er dan eentje huren lijkt me voordeliger.

Dat lijkt mij ook ja. Het is wel jammer dat je geen karretje achter je Aygo kunt hangen, dat zou ook wel een leuk effect geven. (Of heeftie wel een trekhaak?)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2011 20:48

Je kunt er wel een soort van trekhaak achter laten maken en desnoods nog een dakkoffer ofzoiets.

Huren voor een vakantie is geen optie want we gaan toch ook wel vaker dan 2 keer op vakantie per jaar.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 mar 2011 14:55

Ik heb mijn volgende auto gezien! (Mits ik er in pas...)

Dit ziet er leuk uit, toch?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mar 2011 15:27

Evelien, wij hebben ook een Aygo, en straks twee kinderen.
Kinderwagen past achterin. (Bugaboo)

Op vakantie gaan, is wat lastiger.
Maar goed, daar houden we geen rekening mee als we een auto kopen.
Ga niet het hele jaar een duurdere auto rijden, omdat we af en toe op vakantie zouden willen.
Een auto huren is dan een beter idee.

Trekhaak is trouwens geen optie bij de Aygo, helaas.
We hebben wel dakdragers, dus een dakkoffer kan wel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 mar 2011 15:30

Wat sommigen ook doen is een groot oud barrel kopen voor de vakantie en daarna weer verkopen. Zo'n oude volvo 740 ofzo...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 mar 2011 15:43

Lol, dat zei mijn man toevallig gister ook, dat type auto.
Maar dan niet verkopen, maar de rest van het jaar schorsen en ergens stallen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 mar 2011 15:45

Kan ook, maar dan moet je hem wel weer opnieuw laten keuren...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 apr 2011 10:34

Afbeelding

De nieuwe Ford Focus staat al ruim een week in de showroom. Hij komt in het echt toch duidelijk minder gek over dan vanaf de foto's. In het echt ziet hij er vanaf de buitenkant nog best mooi uit.
Ik wil hem eens van dichterbij bekijken. Dat is er tot nu toe nog niet van gekomen.
De sedan staat er ook bij. Dat is natuurlijk wel een unieke gelegenheid om die eens te gaan bekijken, want ik vraag me af hoevaak we die nog zullen zien. C-segmentsedans worden weliswaar verkocht, maar zijn niet de meest verkochte versies.

In de Autoweek van deze week staat een test waarin de Volkswagen Jetta 1.2 TSI vergeleken wordt met drie andere auto's (Chevrolet Cruze 1.8 LT, Mitsubishi Lancer1.6 CT, Skoda Octavia 1.2 TSI).
In de geluidstest scoort de VW Jetta waarden van 63,6 en 65,7 dB (100 en 120 km/u). Dat zijn wel enorm lage waarden. Waarden die ik bij andere auto's niet gauw tegenkom. De waarden van de concurrenten zijn weliswaar duidelijk hoger, maar toch ook nogal laag. Ik vraag mij een beetje af: hebben ze op nogal stil asfalt getest? Uit ervaring weet ik inmiddels dat de ene of de andere weg nogal kan schelen in bandengeluid, en daarmee dus het totale geluidsniveau.
Blijft toch het feit dat de VW Jetta 1.2 TSI een uitstekende keuze is als het je gaat om een zeer stille auto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 09 apr 2011 13:03

Boekenlezer schreef:Blijft toch het feit dat de VW Jetta 1.2 TSI een uitstekende keuze is als het je gaat om een zeer stille auto.

voor een middenklasser wel ja. wil je echt rijden in zo'n ding?

Terug naar “Algemene Zaken”