Meestal zijn vraagprijzen aan de hoge kant.
Maar soms zijn vraagprijzen te laag, misschien uit ontwetendheid.
Dan moet je er dus snel bij zijn.
Spiegelreflex zonder spiegel, camera tussen compact en spiegelreflex"Micro Four Thirds-camerasysteem is een systeem dat tussen de compactcamera
en de spiegelreflex in zit. Doordat het spiegelhuis ontbreekt kunnen ze veel compacter
zijn. En een iets grotere sensor maakt deze camera's, van Panasonic en Olympus, kwalitatief
beter dan de compactcamera's.
De lenzen ervan kunnen verwisseld worden, alleen er zijn nog weinig lenzen voor.
De eerste Micro Four Thirds-camera was de Panasonic Lumix G1.
Onlangs verscheen de opvolger, de
Lumix Gh1 (met video funtie). Echter haalt deze niet
het beoogde doel: een goedkoop alternatief voor de spiegelreflex. Want hij kost €1550.
Olympus wil half juni de M-1 op de markt brengen. Deze is nog compacter dan de modellen
van Panasonic. Prijs is nog niet bekend."
Overgenomen uit de Stentor, vr 5 juni 2009.Niet vermeld is hoe groot de sensor is. Al zou die twee maal zo groot zijn dan die van een compact
camera, dan is het oppervlak nog slechts 1/5 van de ccd van een spiegelreflex. En Olympus werkt
ik spiegelreflex ook met kleine ccd's. Nikon heeft een cropfactor van 1,5, Olympus van 2,0.Sigma lenzenGisteren las ik (via het
Nikon forum) iets over over Sigma lenzen, van een bedrijf die lenzen verhuurt.
Daarin stond dat Sigma soms goede alternatieven heeft, voor een redelijke prijs.
Maar, helaas is de kwaliteit zeer wisselend. Bij sommige typen (120 - 400 en 150 -500)
zelfs zo matig, dat ze deze niet meer in het assortiment hebben.
Volledig artikel.Camera uit elkaar halenZoals eerder gemeld, bij mijn oude analoge Practica werkt de transporthendel niet.
Nu wil ik hem zelf uit elkaar gaan halen. Ik heb van alles uit elkaar gehaald (auto's o.a.)
alleen van camera's heb ik totaal geen kennis. Maar met een beetje voorzichtigheid
en logisch nadenken moet zoiets toch kunnen, of toch niet?