Moderators: johannes1, Moderafo's
Rolf schreef:Voor eigenaren van een Nikon: Nikon club Nederland.
Boekenlezer schreef:Ik heb eigenlijk zoiets van: als je voor een Nikoncamera kiest, dan doe je dat niet onwaarschijnlijk vanwege de grote reputatie die Nikon heeft op het gebied van objectieven. Dan ga je toch zeker geen Sigma- en Tamronobjectieven op je camera zetten? Waarom heb je dan nog een Nikon? Dan kun je net zo goed een ander merk kiezen.
Napoleon schreef:Nikon heeft natuurlijk ook nog andere pluspunten dan alleen maar goede objectieven.
Napoleon schreef:Verder zijn er van Sigma en Tamron ook objectieven die qua kwaliteit niet onder hoeven doen voor de Nikkor-varianten, en dan kan het als je een wat krappere financiële situatie hebt, best aantrekkelijk zijn om zo'n ding aan te schaffen.
De Nikkor 24-70 2.8 is bijvoorbeeld zo'n 4x zo duur als een Tamron 28-75 2.8, terwijl de Tamron ook beelden van een erg hoge kwaliteit aflevert. Daarbij is hij kleiner en lichter, en dat zou voor mij ook een groot voordeel zijn (ik doe veel aan reisfotografie).
Napoleon schreef:Ik heb voornamelijk voor Nikon gekozen vanwege het bedieningsgemak en de fijne handligging (van destijds de D70s), en vanwege het degelijke gevoel.
Zo af en toe praat ik met de voorzitter van een fotoclub over camera's, lenzen, lichtsterkte, enz.Boekenlezer schreef:Ik heb eigenlijk zoiets van: als je voor een Nikoncamera kiest, dan doe je dat niet onwaarschijnlijk vanwege de grote reputatie die Nikon heeft op het gebied van objectieven. Dan ga je toch zeker geen Sigma- en Tamronobjectieven op je camera zetten? Waarom heb je dan nog een Nikon? Dan kun je net zo goed een ander merk kiezen. ...
Boekenlezer schreef:Napoleon schreef:Nikon heeft natuurlijk ook nog andere pluspunten dan alleen maar goede objectieven.
Dat klopt. Als je bijvoorbeeld met een Canon naar Antarctica gaat, heb je aardige kans dat die niet heel terug komt,terwijl een Nikon D300 of hoger* dat wel aankan.
(Zie dit artikel onder het kopje Failures.
Bedankt voor de info. Het heeft mij toch aan het denken gezet.CGK<3 schreef:Tussenringen noem ik geen optie, heb dat eens gebruikt maar niet mee te werken eigenlijk. En een macrolens, in mijn geval de Canon 100mm f/2.8, is echt een superlens, niet alleen voor macro maar ook voor portret en algemeen werk. Ik zou hem niet kunnen missen, ook al gebruik ik hem bijna niet meer voor bloemen/insecten enz.
Rolf schreef:CGK<3 schreef:Maar wat zal er over 10 jaar te koop zijn?
Misschien zijn Full Frame camera's dan beneden de duizend euro te koop.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten