Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor TheKeimpe » 05 jan 2010 13:48

Hoeveel panelen heb je geraakt? Uit ervaring weet ik dat je ongeveer €375,- per paneel moet rekenen...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 jan 2010 13:50

Das balen Missf! Hopen dat 't meevalt!

Ik heb vanmorgen winterbanden onder m'n auto gekregen..Vreselijk zeg! Qua rijden zal 't vast fijner zijn, maar m'n sportvelgen stonden toch tig x mooier :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2010 13:57

geen idee hoeveel panelen geraakt zijn, het zit wel laag, door de trekhaak, dus ik ben bang dat het niet alleen in de deur van die kerel zijn auto zit. Nouja, we horen het vanzelf wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 05 jan 2010 14:00

Hmmm...Even vraagje...Heb net even rondgekeken voor wieldoppen, wie heeft ervaring met wieldoppen van Halfords? En heeft iemadn verder nog tips voor wieldoppen? (Wel beetje sportieve ;-) )

Rolf

Berichtdoor Rolf » 05 jan 2010 20:40

TheKeimpe schreef:Flex-doors? Kamikazedeuren heten die toch?

Afbeelding

ka·mi·ka·ze
Van Dale: korps van Japanse vliegers in WO II, die zich met hun vliegtuig op Amerikaanse oorlogsschepen enz. stortten

Flex doors
"Het meest opvallend aan de Meriva zijn de Flexdoors. Deze achterdeuren scharnieren niet naar voren open,
zoals bij conventionele auto's, maar naar achteren. Bovendien openen ze over een hoek van 84 graden,
waar gewone deuren niet verder komen dan ongeveer 70 graden. Flexdoors bieden vooral voordelen voor
mensen met kleine kinderen. Ten eerste is het gemakkelijker om een kinderzitje te monteren en bovendien
kunnen uitstappende kinderen niet zomaar de weg op hollen." Meer info.

Wieldoppen
Wieldoppen.com
Conrad
Halfords

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 jan 2010 08:13

meissie88 schreef:Ik heb vanmorgen winterbanden onder m'n auto gekregen..Vreselijk zeg! Qua rijden zal 't vast fijner zijn, maar m'n sportvelgen stonden toch tig x mooier :wink:

Vreemd: bij mij wisselen ze de banden alleen, dus niet de velgen. Ik houd mijn eigen velgen dus.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2010 08:16

@Rolf:
Juist omdat ze naar achteren opengaan, worden ze zo genoemd. Als een kind tijdens het rijden zo'n deur zou openen, dan ligt die meteen van de auto af, een gewone deur wordt door de luchtdruk dichtgeduwd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2010 09:52

@TK: Daar zal dan wel het kinderslot tegen bedoeld zijn, maar toch een enge gedachte...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 06 jan 2010 10:21

JeeWee schreef:
meissie88 schreef:Ik heb vanmorgen winterbanden onder m'n auto gekregen..Vreselijk zeg! Qua rijden zal 't vast fijner zijn, maar m'n sportvelgen stonden toch tig x mooier :wink:

Vreemd: bij mij wisselen ze de banden alleen, dus niet de velgen. Ik houd mijn eigen velgen dus.

Ik kon kiezen, óf stalen velgen met winterbanden, en m'n zomerbanden om m'n sportvelgen houden..óf elk half jaar de banden van m'n sportvelgen af te halen en de anderen er weer op laten zetten. Kost ook elk half jaar weer zoveel geld....Dus ik heb voor stalen velgen gekozen...Dat leek mij goedkoper...
Nu kan m'n vader of m'n vriend een keer in het half jaar de wielen wisselen en verder is er niks aan de hand (ja lelijke stalen velgen, maar de sportieve wieldoppen zijn al in bestelling :lol: )

Rolf

Berichtdoor Rolf » 06 jan 2010 17:57

TheKeimpe schreef:@Rolf:
Juist omdat ze naar achteren opengaan, worden ze zo genoemd. Als een kind tijdens het rijden zo'n deur zou openen, dan ligt die meteen van de auto af, een gewone deur wordt door de luchtdruk dichtgeduwd.
De Meriva deuren zijn extra beveiligd, zo las ik in een artikel. Hoe precies stond er niet bij.
Maar het lijkt mij aannemelijk dat wegrijden met geopende achterdeuren onmogelijk is.
En dat ze ook niet meer te openen zijn, zodra de auto rijdt.
M.b.v. electronica is dat eenvoudig te realiseren.

Achteraan scharnierende deuren verboden
Bovendien, Opel heeft veiligheid hoog in het vaandel staan. En auto ontwerpen
moeten anno 2010 aan heel veel eisen voldoen. Anders komt er geen type goedkeuring.
In het verleden zijn zulke deuren (jaren '50) verboden. Later werden ze alleen
nog toegepast door Rolls Royce (Phantom). Daar zijn de financiele gevolgen van zo'n
ontwerp, ook voldoende veilig toegepast, niet zo belastend.
Reken maar gerust dat Opel (en GM) hier goed over nagedacht hebben.

Gewicht
Een nadeel is er trouwens wel voor Opel. Niet de prijs. Verwacht wordt dat
de prijzen niet veel hoger zijn dan de huidige Meriva (vanaf ong. €19.000,-).
Maar het gewicht. Zeer waarschijnlijk (nog niets over meegedeeld) is de Meriva B
aanzienlijk zwaarder dan de Meriva A. Dat is erg jammer. Maar er wordt gewerkt
aan verbetering: SuperlightCar project.

Update Toyota Yaris.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 jan 2010 23:17

meissie88 schreef:
JeeWee schreef:

Ik kon kiezen, óf stalen velgen met winterbanden, en m'n zomerbanden om m'n sportvelgen houden..óf elk half jaar de banden van m'n sportvelgen af te halen en de anderen er weer op laten zetten. Kost ook elk half jaar weer zoveel geld....Dus ik heb voor stalen velgen gekozen...Dat leek mij goedkoper...
Nu kan m'n vader of m'n vriend een keer in het half jaar de wielen wisselen en verder is er niks aan de hand (ja lelijke stalen velgen, maar de sportieve wieldoppen zijn al in bestelling :lol: )

Ik heb mijn winterbanden ook om lichtmetalen velgen liggen, dus heb zowel zomer als winter een mooie auto :) Toen ik deze auto kocht zaten er al twee sets velgen (met zo goed als nieuwe banden) bij, ideaal dus.

Verder ben ik erg blij dat ik er winterbanden om heb liggen, ik zie duidelijk het verschil met collega's die nog op zomerbanden rijden, die kunnen na een sneeuwbui soms niet van de parkeerplaats afkomen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 jan 2010 09:12

Update Toyota Yaris.

Hè, heb ik hem net te vroeg gekocht...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 jan 2010 18:04

Yaris
Het zijn alleen enkele uiterlijke wijzigingen.
Zoiets wordt veel vaker toegepast voor een nieuw modeljaar.

SAAB
Donderdagavond loopt de deadline voor een overnamebod op het Zweedse Saab af.
Spyker gaat vandaag nog een "verfijnd" bod brengen.
Mogelijk bod Zweedse investeerders op Saab.
Konvooi voor behoud merk Saab.

GM heeft echter andere plannen. Nl. SAAB sluiten, en de reeds ontwikkelde nieuwe SAAB 9-5
wordt een Buick. Of er moet een echt gunstige optie komen.
GM moet ook wel efficient handelen, het is immers aangewezen op steun van
de overheid.
Foto gallery (24 foto's van de SAAB 9-5).

Update 21.50 uur
Nieuw bod van Spyker.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 08 jan 2010 22:27

SAAB
Drie biedingen.
Proces van ontmanteling is ingezet.

Autokampioen
Aangeboden: Alle nummers van Autokampioen vanaf feb. 2009,
plus abonnement t/m dec. 2010, voor €30,-.
Het abonnement wilde ik opzeggen, een maand van tevoren. Het blijkt
dat het niet loopt van datum aanmelding tot 12 maanden later, maar
per kalenderjaar. Hierdoor kon het niet beeindigd worden. Veel bladen
zitten nog in de verpakking. Indien belangstelling, graag een bericht (PB).

Alternatief design
Nissan Cube.

Wintertips
1 Auto in goede conditie (tijdig onderhoud, verlichting, accu en banden in goede staat)
2 Accessoires: (electrische) ijskrabber, slotontdooier, sneeuwborstel,
ruitenfolie (of ijsscherm,dakhoes, radiatorfolie)
3 Parkeren: in (1e) versnelling, niet op de handrem
4 Deurrubbers in vaseline (voorkomt vastvriezen)
5 Voorzichtig met vastgevroren ruitenwissers (eerst losmaken)
6 Wintermandje in de koffer, met: sleepkabel, startkabels, sneeuwkettingen,
stuk vloerkleed (voor loskomen uit sneeuw), een zaklamp, een deken,
een doek, werkhandschoenen en eventueel een schopje, een “jumper”
en wat eten en drinken.
7 Autowassen en drogen in wasserette (na rijden door zout)
Autowinterartikelen.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 12 jan 2010 22:54

Nieuwe Focus
2007, de nieuwe VW Golf (6).
2008, de nieuwe Opel Astra (I).
2011 (gepland), nieuwe Ford Focus (foto serie).
Het is de bedoeling hier voor het eerst de ecoboost motoren (met turbo) toe te passen.
Allemaal 1.6, met resp. 130, 150 en 180 pk.

Powershift
En ook de powershift versnellingsbak (twee koppelingen) moet hierin verschijnen.
Bij VW (daar heet het DSG) zijn er overigens veel problemen met deze versnellingsbak.
Maar die van Ford lijkt beter. Powershift wordt al heel lang toegepast bij tractoren en vrachtauto's.
Dus Ford heeft hier een ruime ervaring in. Scania is van VW, dus zodoende zou VW ook over ervaring
kunnen beschikken. Opel is er mee bezig (in de omgeving van de Fiat fabriek ... .)
In verhouding tot de mogelijkheden, is het een kostbaar iets. En als die stuk gaat, kunnen er
zeer hoge reparatiekosten komen.
Voorlopig lijkt de (simpele) oplossing van Fiat (en Opel), de computergestuurde versn. bak met één
koppeling, degelijker en betrouwbaarder.
Ik schakel trouwens liever zelf. Een computer kan niet vooruitzien. Maar kan wel een aantal reguliere
handelingen beter en sneller verrichten.

Gefacelifte Fiat Bavo.

Terug naar “Algemene Zaken”