Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 13:44

Tante Pollewop schreef:Sinds wanneer is homo zijn zonde, en sinds wanneer wordt homoseksualiteit gepromoot? Het gaat niet om een pak vanillevla.

Dat zult u ff aan pa pinkelman moeten vragen, die weet dat vast wel.
Laatst gewijzigd door JohannesHermanus op 18 feb 2016 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 13:48

Tante Pollewop schreef:Sinds wanneer is homo zijn zonde, en sinds wanneer wordt homoseksualiteit gepromoot? Het gaat niet om een pak vanillevla.

Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien. :mrgreen:
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 13:50

Boekenlezer schreef:Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien. :mrgreen:

Boekenlezer, heb je niet gelezen dat Paulus zegt: "Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Want: 'Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is' - deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: 'Heb uw naaste lief als uzelf.' "
Ik vraag me af hoe je dit Bijbelgedeelte rijmt met je opmerkingen over homoseksuelen. Negeer je dit Bijbelgedeelte alleen in dit geval, of is dit je houding naar alle mensen? Ik vermoed het eerste, en ik vraag me af waarom.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 13:54

kinpruik schreef:Ik vind het nog veel enger dat er anno 2016 nog steeds mensen zijn die homoseksualiteit als een 'levensstijl' zien. Het is nu toch wel duidelijk dat dit een aangeboren geaardheid is net als heteroseksualiteit. Voor de hetero's die serieus denken dat homoseksualiteit een keuze is, kies eens voor de grap om homo te zijn voor een paar minuten. Kan niet hé, precies.

Ik zie helemaal voor me hoe Boekenlezer zijn toetsenbord vol brokjes spuugt bij het lezen van dit bericht. =D>
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 13:54

Boekenlezer schreef:Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien.

Afbeelding

Ho, ho, er zijn toch wat meer varianten op de markt hoor! Ik kan er toch enkelen onderscheiden, en dat is dan nog maar van twee merken voor zover ik het kan bekijken! Moet je nagaan, wat een diversiteit er in het algemeen zal bestaan...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 13:58

JohannesHermanus schreef:Dat zou ik dan ter kennisgeving aannemen en gauw verder zoeken. Naar de rechter stappen en de boel afdwingen is wat mij betreft echter geen optie.

Ik ben vorig jaar op een gelijksoortige wijze door een christen gediscrimineerd. Ik ben vertaler en werd na initieel enthousiasme en het aanbieden van een flinke opdracht afgewezen toen duidelijk werd dat ik geen christen was. Ik kan je zeggen dat ik daar toch een paar dagen een behoorlijke kater van had; je voelt je echt eventjes minderwaardig. Nu komen er wel nieuwe opdrachten en nieuwe stageplaatsen, maar het feit is gewoon dat zoiets dus niet MAG. Het gaat vaak niet om iets afdwingen, maar om de erkenning dat die ander fout zat en jij niet.

Wat ik wel lastig zou vinden is in hoeverre je als Christelijke werknemer voor een ongelovige werkgever zou mogen werken. Nu lijkt mij dit persoonlijk geen probleem, anders ben je als gelovige denk ik gedoemd tot uitkeringstrekker.

Ik vind dit altijd rare redenaties. We vinden het gevolg niet leuk, dus is de oorzaak geen probleem voor een christen. Wat is er mis met een beetje lijden vanwege je geloof? Andersom zijn mensen vaak ultra-principieel, zolang ze daar zelf maar geen last van hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 14:01

Mortlach schreef:Ik zie helemaal voor me hoe Boekenlezer zijn toetsenbord vol brokjes spuugt bij het lezen van dit bericht. =D>

Ik denk dat het nog wel meevalt.
ALs je overal een promotie van homoseksualiteit in meent te zien ben je er nogal op gefocust.
Als je je voorstellingen bij andermans gedrag in de slaapkamer wenst te maken ben je er nogal op gefocust.

Vaak zijn de mensen die het hardst tegen iets ageren daar in hun zijn het meest gevoelig in.
Niet specifiek op boekenlezer gericht, maar ik denk dat er onder de mensen die tegen homofilie ageren nogal wat latent homo's zitten.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 14:03

Mortlach schreef:Ik ben vorig jaar op een gelijksoortige wijze door een christen gediscrimineerd. Ik ben vertaler en werd na initieel enthousiasme en het aanbieden van een flinke opdracht afgewezen toen duidelijk werd dat ik geen christen was. Ik kan je zeggen dat ik daar toch een paar dagen een behoorlijke kater van had; je voelt je echt eventjes minderwaardig. Nu komen er wel nieuwe opdrachten en nieuwe stageplaatsen, maar het feit is gewoon dat zoiets dus niet MAG. Het gaat vaak niet om iets afdwingen, maar om de erkenning dat die ander fout zat en jij niet.

Wel, dat gelijk hoeft een ander mij niet te geven. En erkenning krijg ik van God.

Mortlach schreef:Ik vind dit altijd rare redenaties. We vinden het gevolg niet leuk, dus is de oorzaak geen probleem voor een christen. Wat is er mis met een beetje lijden vanwege je geloof? Andersom zijn mensen vaak ultra-principieel, zolang ze daar zelf maar geen last van hebben.

Nou, vooruit, u hebt mij overtuigd en ik blijf in de bijstand.
Laatst gewijzigd door JohannesHermanus op 18 feb 2016 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:04

Boekenlezer schreef:Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien. :mrgreen:

Tante Pollewop schreef:Boekenlezer, heb je niet gelezen dat Paulus zegt: "Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Want: 'Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is' - deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: 'Heb uw naaste lief als uzelf.' "
Ik vraag me af hoe je dit Bijbelgedeelte rijmt met je opmerkingen over homoseksuelen. Negeer je dit Bijbelgedeelte alleen in dit geval, of is dit je houding naar alle mensen? Ik vermoed het eerste, en ik vraag me af waarom.

Sorry dat ik even een grapje maakte. Het was niet kwaad bedoeld.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:07

JohannesHermanus schreef:Ho, ho, er zijn toch wat meer varianten op de markt hoor! Ik kan er toch enkelen onderscheiden, en dat is dan nog maar van twee merken voor zover ik het kan bekijken! Moet je nagaan, wat een diversiteit er in het algemeen zal bestaan...

Mooi onderwerp voor het algemene etens- en drinkenswarentopic in ieder geval. :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:21

kinpruik schreef:Voor de hetero's die serieus denken dat homoseksualiteit een keuze is, kies eens voor de grap om homo te zijn voor een paar minuten. Kan niet hé, precies.

Nee, dat wil inderdaad niet erg. Daar heb je gelijk in.
Toen ik in de puberteit zat wilde dat eventueel nog wel een beetje, maar nu lukt dat van geen kant meer. Muffe geuren van achterwerken kunnen mij niet erg bekoren. :mrgreen:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:23

Mortlach schreef:Ik zie helemaal voor me hoe Boekenlezer zijn toetsenbord vol brokjes spuugt bij het lezen van dit bericht. =D>

StillAwake schreef:Ik denk dat het nog wel meevalt.

Het valt inderdaad ook wel mee. Het door Mortlach geschetste scenario is geen realiteit.

StillAwake schreef:Vaak zijn de mensen die het hardst tegen iets ageren daar in hun zijn het meest gevoelig in.
Niet specifiek op boekenlezer gericht, maar ik denk dat er onder de mensen die tegen homofilie ageren nogal wat latent homo's zitten.

Ik heb wel een gevoeligheid voor dit onderwerp, maar beslist niet zo, dat ik zelf me ondertussen stiekem tot homoseksualiteit aangetrokken voel. Daar ben ik echt wel achter na een tijdje zelfonderzoek. De gevoeligheid zit meer in de afkeer ervan. En misschien in het vermogen tot erg concrete voorstellingen in mijn geest, wat ik wat meer dan gemiddeld schijn te hebben.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2016 14:24

Mijn punt was: er wordt hier wel erg veel aandacht aan gegeven, er bestaan ook andere problemen. Als je alleen al ziet tot hoeveel reacties, en vooral: wat voor soort reacties mijn eerste inbreng hierbij leidt...
Het komt erop neer dat het ingebrachte onderwerp totaal ondersneeuwt en uit beeld raakt. En waar gaat het dan wel over? Juist, dat het toch zo vreselijk is dat die stagaire geweigerd werd. Blijkbaar raakt dat meer een gevoelige snaar dan andere onderwerpen, die ondertussen toch bepaald niet minder ernstig zijn.

Op een waardevolle opmerking in dezen wil ik wel even ingaan:
Boekenlezer schreef:Ik vind dat het probleem wel erg opgeblazen wordt, alsof het een zaak van wereldernst is. Ik wilde dat eens wat relativeren.

kinpruik schreef:Oke, aangenomen. Maar dit kun je wel wat handiger doen.

Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Al wordt het wel wat complex met dit soort dingen, want er spelen nogal wat gevoeligheden. Het accepteren van homoseksualiteit, inclusief alles, is een gevoelig punt in onze cultuur, terwijl ik zelf gevoelig contra ben. Ben ik overigens ook niet de enige in, want ik hoorde een collega ook eens dingen zeggen die daarop wezen. Dus er zullen meer mensen zijn die homoseksualiteit erg onfris vinden.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 14:27

Boekenlezer schreef:Ik heb wel een gevoeligheid voor dit onderwerp, maar beslist niet zo, dat ik zelf me ondertussen stiekem tot homoseksualiteit aangetrokken voel. Daar ben ik echt wel achter na een tijdje zelfonderzoek. De gevoeligheid zit meer in de afkeer ervan. En misschien in het vermogen tot erg concrete voorstellingen in mijn geest, wat ik wat meer dan gemiddeld schijn te hebben.

Maak je je bij hetero's ook dergelijke voorstellingen?
Gezien de opmerking over muffe achterwerken niet...

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 feb 2016 14:29

@ Boekenlezer:Je reduceert je medemensen tot hun seksualiteit. Het enige wat ik bij je lees, zijn simplistische gedachten over seks.

Je zou eens een dagje mee moeten lopen in het dagelijks leven van mij en mijn vriend. Ik denk echt dat het zou helpen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”