Tante Pollewop schreef:Sinds wanneer is homo zijn zonde, en sinds wanneer wordt homoseksualiteit gepromoot? Het gaat niet om een pak vanillevla.
Dat zult u ff aan pa pinkelman moeten vragen, die weet dat vast wel.
Moderators: Memmem, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Sinds wanneer is homo zijn zonde, en sinds wanneer wordt homoseksualiteit gepromoot? Het gaat niet om een pak vanillevla.
Boekenlezer schreef:Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien.
kinpruik schreef:Ik vind het nog veel enger dat er anno 2016 nog steeds mensen zijn die homoseksualiteit als een 'levensstijl' zien. Het is nu toch wel duidelijk dat dit een aangeboren geaardheid is net als heteroseksualiteit. Voor de hetero's die serieus denken dat homoseksualiteit een keuze is, kies eens voor de grap om homo te zijn voor een paar minuten. Kan niet hé, precies.
Boekenlezer schreef:Ik denk eerder aan roze vla. Ik meen me daar iets van te herinneren, maar kan het niet zo goed vinden via Google, want ik krijg alleen roze koek vla te zien.
JohannesHermanus schreef:Dat zou ik dan ter kennisgeving aannemen en gauw verder zoeken. Naar de rechter stappen en de boel afdwingen is wat mij betreft echter geen optie.
Wat ik wel lastig zou vinden is in hoeverre je als Christelijke werknemer voor een ongelovige werkgever zou mogen werken. Nu lijkt mij dit persoonlijk geen probleem, anders ben je als gelovige denk ik gedoemd tot uitkeringstrekker.
Mortlach schreef:Ik zie helemaal voor me hoe Boekenlezer zijn toetsenbord vol brokjes spuugt bij het lezen van dit bericht.
Mortlach schreef:Ik ben vorig jaar op een gelijksoortige wijze door een christen gediscrimineerd. Ik ben vertaler en werd na initieel enthousiasme en het aanbieden van een flinke opdracht afgewezen toen duidelijk werd dat ik geen christen was. Ik kan je zeggen dat ik daar toch een paar dagen een behoorlijke kater van had; je voelt je echt eventjes minderwaardig. Nu komen er wel nieuwe opdrachten en nieuwe stageplaatsen, maar het feit is gewoon dat zoiets dus niet MAG. Het gaat vaak niet om iets afdwingen, maar om de erkenning dat die ander fout zat en jij niet.
Mortlach schreef:Ik vind dit altijd rare redenaties. We vinden het gevolg niet leuk, dus is de oorzaak geen probleem voor een christen. Wat is er mis met een beetje lijden vanwege je geloof? Andersom zijn mensen vaak ultra-principieel, zolang ze daar zelf maar geen last van hebben.
Tante Pollewop schreef:Boekenlezer, heb je niet gelezen dat Paulus zegt: "Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld. Want: 'Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet uw zinnen niet op wat van een ander is' - deze en alle andere geboden worden samengevat in deze ene uitspraak: 'Heb uw naaste lief als uzelf.' "
Ik vraag me af hoe je dit Bijbelgedeelte rijmt met je opmerkingen over homoseksuelen. Negeer je dit Bijbelgedeelte alleen in dit geval, of is dit je houding naar alle mensen? Ik vermoed het eerste, en ik vraag me af waarom.
JohannesHermanus schreef:Ho, ho, er zijn toch wat meer varianten op de markt hoor! Ik kan er toch enkelen onderscheiden, en dat is dan nog maar van twee merken voor zover ik het kan bekijken! Moet je nagaan, wat een diversiteit er in het algemeen zal bestaan...
kinpruik schreef:Voor de hetero's die serieus denken dat homoseksualiteit een keuze is, kies eens voor de grap om homo te zijn voor een paar minuten. Kan niet hé, precies.
Mortlach schreef:Ik zie helemaal voor me hoe Boekenlezer zijn toetsenbord vol brokjes spuugt bij het lezen van dit bericht.
StillAwake schreef:Ik denk dat het nog wel meevalt.
StillAwake schreef:Vaak zijn de mensen die het hardst tegen iets ageren daar in hun zijn het meest gevoelig in.
Niet specifiek op boekenlezer gericht, maar ik denk dat er onder de mensen die tegen homofilie ageren nogal wat latent homo's zitten.
Boekenlezer schreef:Ik vind dat het probleem wel erg opgeblazen wordt, alsof het een zaak van wereldernst is. Ik wilde dat eens wat relativeren.
kinpruik schreef:Oke, aangenomen. Maar dit kun je wel wat handiger doen.
Boekenlezer schreef:Ik heb wel een gevoeligheid voor dit onderwerp, maar beslist niet zo, dat ik zelf me ondertussen stiekem tot homoseksualiteit aangetrokken voel. Daar ben ik echt wel achter na een tijdje zelfonderzoek. De gevoeligheid zit meer in de afkeer ervan. En misschien in het vermogen tot erg concrete voorstellingen in mijn geest, wat ik wat meer dan gemiddeld schijn te hebben.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 337 gasten