StillAwake schreef:Dat het onzinnig is dat de kogel van links kwam ben ik niet helemaal met je eens, het heeft er namelijk minmiaal de schijn van dat de schutter de Democraten een warm hart toedroeg.
Ik heb wat anders gelezen, dat de schutter als Republikeinse stemmer geregistreerd staat. En dat hij ooit 15 dollar heeft gedoneerd aan ActBlue wat wel iets democratisch is. Maar dat hij vooral de Democraten een warm hart toedroeg is nogal gespeculeerd want waarom staat hij als Republikeins stemmer te boek?
Maar los daarvan, als je zegt dat de kogel van links komt impliceer je volgens mij al dat er een politiek motief is en dat dat het het niet een individuele actie is. Want wat als het een verwarde man blijkt te zijn of iemand met een enorm trauma omdat hij altijd gepest werd op school levensmoe en met wereldbekendheid het wereldtoneel wilde verlaten en daarom bedacht dit te doen, ik zijn politieke voorkeur dan nog relevant? Kan je dan uberhaupt zeggen dat de kogel van een bepaalde flank kwam? Je moet oppassen om gelijk over hoeken en stromingen te praten want dan wordt het al snel een wij tegen zij-verhaal. Dan wordt het al snel een wij vs zij-verhaal terwijl het hoogstwaarschijnlijk een actie is van één labiel persoon.
En als je laatste punt, kan je de Democraten per definitie links noemen? Ze hebben een linkerflank maar een groot deel van de Democratische Partij zou bij ons totaal niet als links gezien worden
Overigens met je eens dat zowel Trump als Biden opvallend volwassen reageert...
Eens. Je moet niet vergeten dat Amerika erg verdeeld is en men ook wel bang is dat dat nog verder polariseert en uit elkaar groeit, tot meer conflicten leidt. En tegelijkertijd zal er ook wel gekeken worden naar de impact van dit alles op de populariteit. Je kan nu wel gaan roepen dat dit de schuld is van links of zo maar als blijkt dat dat helemaal niet het motief was verlies je daarna juist aan geloofwaardigheid.