Moderators: Memmem, Moderafo's
Met andere woorden: mooi verhaal, maar ik hecht er weinig geloof aan.
StillAwake schreef:Ik begreep dat er tegen drie hoge Israeli een arrestatiebevel is uitgevaardigd.
Noorwegen heeft al aangegeven dit te respecteren ( voor NL heb ik daar niks over gevonden).
Dit houdt in dat Netanyahu gearresteerd zal worden als hij in Oslo komt, en dat hij immuniteit als regeringsleider niet erkent wordt.
Bizarre situatie wellicht, maar het is zeker niet de enige beschuldiging van mensenrechtenschendingen aan Netanyahu's adres...
StillAwake schreef:Je hebt volledig gelijk, ik schreef foutief dat het om drie Israeli's ging, ik wilde kopstukkenschrijven, en heb me schromelijk vergist.
Dat Wilders tegen is kan ik begrijpen. Dat Biden er commentaar op heeft vind ik wél bedenkelijk, aangezien Biden het strafhof niet erkent...
Ik heb begrepen dat de aanklachten gericht zijn op het onthouden van voedsel, water en medicijnen (aanklacht 1) en het opzettelijk aanvallen van burgers (aanklacht 2). Wat het laatste betreft zou het om 2 niet nader gespecificeerde incidenten gaan, dus dat is opvallend dun eigenlijk qua bewijslast wat we gezien hebben.StillAwake schreef:De term genocide gaat (hopelijk) te ver, maar dat er sprake is van oorlogsmisdaden is inmiddels niet heel controversieel meer.
Er is een aanklacht inderdaad en of die standhoudt zullen we zien.StillAwake schreef:Het is in elk geval niet controversieel meer om te benoemen dat er sprake is van oorlogsmisdaden.
En dat is wel anders geweest...
En aangezien de volledige toevoer via Israël loopt heeft Israel inderdaad de mogelijkheid om honger en dorst in te zetten als wapen.
Dat dat gebeurt is duidelijk, en dat staat in die zin los van de rol die de VN heeft in dezen...
elbert schreef:Er is een aanklacht inderdaad en of die standhoudt zullen we zien.
V.w.b. de rol van dit strafhof: hier de openbare aanklager Karim Khan met zijn vriend Erdogan.
Hij zal die vriend vast aanklagen vanwege het feit dat Erdogan dorst inzet als wapen bij diens strijd tegen de Koerden, nietwaar? Immers: de BBC berichtte dat Turkse vliegtuigen bombardementen hebben uitgevoerd waardoor een miljoen Koerden zonder water en elektriciteit zijn komen te zitten. Dat is al 5 jaar aan de gang daar. Er zal vast een juridische vervolging van Turkije en Erdogan worden opgestart, toch?
Laat ik maar zeggen dat ik mijn adem hierbij niet in ga houden. En ik snap best dat dit een whataboutism is en dat het zelfs een beetje zuur overkomt, maar de dubbele standaard en de politieke en religieuze dimensie (Khan is een overtuigd moslim en aanhanger van Ahmadiyya), daar heb ik wel moeite mee. Ik snap ook dat men in de VS, om maar een land te noemen, dit strafhof niet heel serieus neemt. Dat geldt voor zowel Republikeinen als Democraten. Dit is net zoiets als de mensenrechtencommissie van de VN, waar vooral dictaturen in vertegenwoordigd zijn.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten