Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

antoon

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor antoon » 07 okt 2015 13:23

Het meldpunt kan mensen van een drukkende last bevrijden, hij <Wilders> kan ook in zijn luie stoel blijven zitten in zijn mooie huis want geld levert een baan in de kamer genoeg op, ik vind dat je de man mee kan geven dat hij tenminste voor zijn missie gaat, want hij ziet het als zijn opdracht, en dat in een benauwend kogelvrij vest en mensen om hem heen waar hij de hele dag mee om moet gaan.
Voor veel mensen is het een soort vluchtheuvel die begrip biedt, wetende dat zij weer snel aan het dagelijks verkeer moeten deelnemen, het is niets misplaats.
Het lijkt erop dat je meent dat Wilders van de situatie profiteert, ik zie het niet zo, hij heeft niet gevraagd dat linkse politici tientalle jaren niets aan problemen doen, onmacht of gewoon onwil, dat weet ik niet, ik veroordeel ook niet.

Maar denk je dat het de gemiddelde mens alleen om het geld te doen is, ik vermoed van niet, het zal zeker wel een rol spelen , maar de angst en frustratie zijn veel groter en heftiger dan het geld. geen geveinsde angst maar iets dat diep in veel mensen zit die iets meegemaakt hebben of die weten hoe moslims in elkaar zitten.
met klem zeg ik natuurlijk dat het maar om een gedeelte van hen (Moslims) gaat, dat gedeelte kan misschien groter zijn dan we vermoeden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2015 08:29

"mensen weten hoe moslims in elkaar steken"

- Weten die mensen dat echt? Of hebben ze een heel negatief beeld daarvan omdat ze bang zijn en af en toe wat over extremisten horen / lezen?
- En vertel dan eens: Hoe steekt de moslim in elkaar?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

antoon

Berichtdoor antoon » 08 okt 2015 09:56

Door het werk wat ik deed, ik was enqueteur heb ik ook veel met mensen, ook moslims gesproken.
Ex moslims uiten hun angst tegen mij voor agressie en overheersing van moslims, zij dachten dat ik er iets aan kon doen en het in de kamer aanhangig kon maken, iets wat helemaal niet het geval is maar zij dachten dat door de aard van mijn werk .
Ook moslims afkomstig uit Indonesië waren Bang voor de Arabische moslims ,Ik heb persoonlijk hun fanatisme ervaren op een feestje waar ook een asielzoeker was, hij deed overal met mee met grappen met spelletjes met praten over politiek er was ook iemand met een hond, het gaf geen probleem tot de dag dat de moslim een soort persoonlijke hiad begon, iemand kwam in de buurt van hem met de hond, er stond doodsangst op zijn gezicht en hij begon wild om zich heen te slaan want de nabijheid van een hond kon de goedkeuring van Allah tenietdoen,

Ik ben bang dat hij niet alleen staat en dat is voor veel mensen het bange ongrijpbare gevoel
de moslim kan een eigenaar van een schoonheidssalon zijn of een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, of een hoerenloper zijn of een slager ambtenaar en noem maar op, maar zodra ALah het wil kunnen ze als een reptiel veranderen van kleur
Het hoeft natuurlijk geen betoog dat het zeer waarschijnlijk een heel klein deel betreft van de moslims, maar dat zeer kleine deel kan door hun tomeloze fanatisme voor veel onheil zorgen, net zoals zij met 33 graden boven 0 een dag lang niets drinken kan zich dat in ook andere vormen uitten.

onderschrift
Een bekende archeoloog twistte met een Israëlische historicus, die hem de juistheid van een thesis van Veliskovsky aangaande een specifieke historische gebeurtenis aantoonde. De verblufte onderzoeker antwoordde: “Wat wil je nu dat ik doe? Al de boeken verbranden die ik over dit onderwerp geschreven heb? Dat wil ik helemaal niet!”
Dat is natuurlijk een uiterst “wetenschappelijk” argument dat we onmogelijk kunnen weerleggen.
Laatst gewijzigd door antoon op 09 okt 2015 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2015 11:04

Dat klopt. De vraag is alleen wel of je dan de goeden onder de kwaden moet laten lijden....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

antoon

Berichtdoor antoon » 09 okt 2015 08:54

Marnix het siert je dat de het positieve van de kwestie steeds wil benadrukken, ik ben pessimistischer ingesteld.
Nu gaat er weer een bericht dat er een campagne is in door IS moslims beheerde landen is dat het leven in rijke landen tegenvalt en pressie op de mensen om in eigen land te blijven.

Ook zijn ze bang dat de hoog opgeleide mensen die het land nodig heeft de wijk nemen en er geen know how meer is.
Als het waar is, dat is de vraag impliceert dit dat men weggaat om er beter van te worden.

IRHuman
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor IRHuman » 10 okt 2015 13:15

antoon schreef:Marnix het siert je dat de het positieve van de kwestie steeds wil benadrukken, ik ben pessimistischer ingesteld.

Ik vindt het beide onzin. Je zou realisme moeten nastreven, niet een bevoordeeld positieve of negatieve instelling.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 okt 2015 11:21

antoon schreef:Het meldpunt kan mensen van een drukkende last bevrijden,
Als ik al een melding zou doen bij dat meldpunt, dan is het wel het criminele gedrag van een aantal relschoppers (waarschijnlijk PVV aanhangers) bij het asielzoekerscentrum in Woerden van afgelopen week. http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4142 ... erden.html :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2015 11:34

Het waren hooligans, kan je onderbouwen dat het PVV aanhang was? Daarnaast staat het je vrij een eigen meldpunt op te richten. Succes!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 okt 2015 12:49

@Yoshi: ja hoor, dat kan. Het gaat niet alleen om hooligans, tenzij je de mensen in Oranje en andere plaatsen waar het tot opstootjes kwam ook als hooligans wil bestempelen. Zie dit artikel: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... weld.dhtml

Dus waar Wilders voor zorgt, is een self-fulfilling prophesy: voortdurend waarschuwen voor de "gevaarlijke vluchtelingen" en dan zien dat zijn eigen aanhang voor het geweld zorgt. We hebben dus onderhand al meer problemen met de PVV aanhang gehad dan met de vluchtelingen.

En nee, ik heb geen behoefte om een eigen meldpunt op te richten. Dat is er namelijk al: de politie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2015 13:52

Dus bezorgde burgers in Oranje waar de politiek beloften breekt en een samenleving ontwricht worden nu ook al weggezet als extremistische tokkies die PVV stemmen.....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 13:55

Tja, mensen die op Wilders stemmen steunen ook de staat Israël en daar voel ik niet zoveel voor. Nog steeds heeft niemand me duidelijk kunnen maken waarin het jodendom nou zo wezenlijk verschilt van de islam.

antoon

Berichtdoor antoon » 12 okt 2015 14:33

@Yoshi: ja hoor, dat kan. Het gaat niet alleen om hooligans, tenzij je de mensen in Oranje en andere plaatsen waar het tot opstootjes kwam ook als hooligans wil bestempelen. Zie dit artikel: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... weld.dhtml

Dus waar Wilders voor zorgt, is een self-fulfilling prophesy: voortdurend waarschuwen voor de "gevaarlijke vluchtelingen" en dan zien dat zijn eigen aanhang voor het geweld zorgt. We hebben dus onderhand al meer problemen met de PVV aanhang gehad dan met de vluchtelingen.

En nee, ik heb geen behoefte om een eigen meldpunt op te richten. Dat is er namelijk al: de politie.

Ik heb het gevoel dat je de zaak iets te eenzijdig belicht Elbert

Tokkies zijn overigens overal bij links en rechts een methode van hen is de Flodder methode, als tuig van de richel beloftes verbreken en bijna over mensen rijden, heb je het gezien. ok waar praten we dan over

en ja Israel vind ik ook niet veel verschillen met militante moslims, waarbij gezegt ik weet niet precies wat daar aan de hand is, ieder praat in zijn eigen straatje

Geweld keur ik af dus ook geweld tegen al dan niet terechte vluchtelingen

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2015 17:02

mohamed schreef:Tja, mensen die op Wilders stemmen steunen ook de staat Israël en daar voel ik niet zoveel voor.

Ik ook niet, maar zo heb ik eigenlijk bij alle partijen wel voors en tegens.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 20:06

mohamed schreef:Tja, mensen die op Wilders stemmen steunen ook de staat Israël en daar voel ik niet zoveel voor.

Yoshi schreef:Ik ook niet, maar zo heb ik eigenlijk bij alle partijen wel voors en tegens.

Wilders is gewoon schandalig pro Israël, terwijl orthodoxe joden geen haar beter zijn dan orthodoxe moslims. Dat vind ik wel een dingetje.

antoon

Berichtdoor antoon » 13 okt 2015 13:48

Toch zijn er oplossingen voor de vluchtelingen problematiek
Als iedere stemmer op linkse partij nu eens een asielzoeker in huis neemt, en ingeval van veel ruimte 2, waarom hoor ik dat niet uit linkse hoek,
en partij functionarissen natuurlijk voorop, vreemd uiterst vreemd, of toch niet, dat linkse gepraat over solidariteit is weleens gewoon een dode letter

Terug naar “Actualiteit & Politiek”