Berichtdoor Marnix » 08 sep 2025 10:22
Tonny schreef:En reclame van een klungelige man, waarbij de vrouw gesterkt wordt in haar overtuiging dat mannen niets kunnen in het huishouden (bijv bij de jumbo reclames), hun man met minder respect bejegenen, wat maakt dat de man uiteindelijk in z'n eer aangetast wordt en z'n vrouw vermoord.
Het kan zomaar raar lopen

Ja zo kan ik altijd wel ergens een link bedenken

De karikaturen dat mannen geen was zouden kunnen doen en vrouwen niets van techniek snappen en zo kloppen lang niet altijd, maar ik vind dit soort stereotyperingen niet zo gevaarlijk omdat ze bepaalde verschillen laten zien (ongeacht of ze kloppen of niet) zonder dat het tot ongelijkheid leidt. Die waarbij de ene sekse als beter en de ander als minder of minderwaardig wordt neergezet vind ik gevaarlijker, als je het idee wekt dat de een boven de ander staat krijg je al geregeld overheersingen. En waar overheersing is macht en waar macht is geregeld misbruik. Zo werkt de pyramide denk ik ook een beetje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”