Moderators: Memmem, Moderafo's
Boekenlezer schreef:„Ultraorthodoxe krant knipt Merkel weg uit betoging Parijs”
Ik legde voor mijzelf een link met de titel van een ander artikel: Merkel: islam hoort in Duitsland. Maar nee, daar blijkt het niets mee te maken te hebben. Dit is gewoon dat ultraorthodoxe joden niet van vrouwen in de maatschappij houden, in ieder geval niet in leidinggevende functies.
Mortlach schreef:Ja, echt belachelijk dat. En het laat ook maar zien in hoeverre je jezelf moet afschermen om aan bepaalde idiote ideeën vast te kunnen blijven houden. Zorgelijk is ook dat het de mogelijkheid tot ontwikkelen binnen de groep verlamt. Want ja, als je als groepslid nooit te zien krijgt dat vrouwen ook gewoon leiding kunnen geven, is het makkelijk vol te houden dat vrouwen dus blijkbaar geen leiding kunnen geven...
Boekenlezer schreef:Het zal je maar gebeuren, dat zo'n beest op je afkomt! Brrr!
Nijlpaarden, dat zijn zo ongeveer de gevaarlijkste dieren die je maar kunt treffen.
Boos nijlpaard achtervolgt speedboot razendsnel
Chaya schreef:In de dierentuin zien ze er altijd zo log en langzaam uit.![]()
Wauw.
Boekenlezer schreef:Het was vroeg of laat wellicht onvermijdelijk, gezien de ontwikkelen, maar nu is het dan zover: er zijn meer atheïsten dan theïsten in Nederland, althans volgens een onderzoek. Vanmorgen las ik daarover een bericht:
Onderzoek: Meerderheid Nederlanders gelooft niet
Daarin wordt verwezen naar Trouw, alwaar een artikel te vinden is met de volgende titel: Ongelovigen halen de gelovigen in
Het komt erop neer dat er aan groep atheïsten is, en een groep theïsten, en daartussenin een grote groep die het niet zo zeker weet.
Maar goed, die titels suggereren wel wat. Misschien dachten ze in de Twee Kamer daarom wel: 'Mooi moment om de Bijbel weg te halen!' Daar heb ik namelijk ook een artikeltje over gelezen.
Boekenlezer schreef:Vooral de mensen die in het ietsisme geloven, vind ik fascinerend.
Wat geloof je dan? In de hoop en verwachting dat er toch "iets" is, maar wat is dat dan precies, geen godheid, want die hebben ze afgezworen.
Maar ze kunnen niet uitleggen wat ze dan precies aanhangen en ook is er de behoefte om als een soort kerk bij elkaar te komen.
Daarmee maak je jezelf eigenlijk weer ongeloofwaardig en zwak, nietwaar?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten