mona schreef:Vandaag stond er een groot artikel in Elsevier. Een klein stukje:
Kijk naar wat ISIS in Irak aanricht. Afgelopen zondag, gedurende het Suikerfeest, riep de terreurorganisatie vanuit de moskeeën gezinnen op om hun dochters aan te melden bij het ISIS-kantoor voor de 'seksjihad'. Wie dat nalaat, zal worden vervolgd wegens verwaarlozing van de religieuze plicht van de jihad.http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... -1567635W/
Waarmee je meteen zo ongeveer het weerzinwekkendste stukje hebt geciteerd. Je eigen dochter seksueel uitleveren aan zo'n stinkend en weerzinwekkend IS-beest met zo'n grote vieze zwarte baard vol vliegen... brr, alleen al van de gedachte val je toch flauw!
IS verdient het om uitgeroeid te worden.
En dat kabinet? Ach, dat bestaat uit allemaal seculieren. Wat moet je daarvan denken?
Zijn ze daarom misschien zo zuinigjes met steun aan vervolgde christen in het Midden-Oosten? Alle christenheid die weggeveegd wordt, komt ze misschien wel mooi uit, en past dan in hun seculiere agenda. Alleen is het niet slim om dat hardop te zeggen, dus verzwijgen ze het dan maar. Op naar een religieloze wereld, waarin alleen het hier en nu besproken wordt...
Met Syrië kunnen die genoemde kaaskoppen zich maar beter helemaal niet bemoeien. Commnunicatieapparatuur voor gematigde rebellen... ja ja, en nu van IS? Dat wil je toch niet op je geweten hebben. Ik vrees alleen dat onze politici niet allergisch genoeg voor moslimradicalisme zijn, dat ze een dergelijk risico blijkbaar verantwoord vinden, naast het naïeve idee dat democratie in het Midden-Oosten net zou werken als hier...
Ik kan er niet boos om worden als Assad de IS-ers vergast met chemische wapens.
Niet alle moslims zijn terroristen... Nee, maar het is blijkbaar wel een onvermijdelijke kant van de islam, als je ziet hoe het verspreid is: Taliban, ISIS, Hamas, Boko Haram, en dat zijn alleen nog maar de bekende organisaties die in het nieuws komen. Er zijn nog veel meer salafisten etc. Volgens mij snappen de in religieus opzicht naïeve Nederlandse politici dat ook niet, maar denken blijkbaar dat de islam net zo iets is als het christendom, allemaal één pot nat voor hun idee...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)