Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2025 08:16

Erik1960 schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu op reageert of wat je wilt zeggen?
Dan hoop ik maar dat je ogen nog eens open gaan (en velen met jou) waar Nederland zich in bevindt.

https://www.wyniasweek.nl/lale-gul-als- ... n-branden/

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 03 mei 2025 08:54

Een christen die voor streng immigratiebeleid is, is dat geen contradictio in terminis?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 03 mei 2025 09:09

benefietdiner schreef:Respect voor Marjolein Faber, goede minister voor Nederland. Zij heeft lef hoop dat zij veel steun gaat krijgen allemaal naar land van herkomst wat zal dat hier heel veel rust geven.

hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile
Faber is gewoon een attractie.
Dat je haar nog au sérieux neemt zegt nogal wat over je. (lijkt me aardig te kloppen ook gezien je reacties)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 03 mei 2025 11:08

benefietdiner schreef:Dan hoop ik maar dat je ogen nog eens open gaan (en velen met jou) waar Nederland zich in bevindt.

https://www.wyniasweek.nl/lale-gul-als- ... n-branden/

Wat standpunten ten aanzien van homo’s en vrouwen betreft zie ik best gelijkenissen tussen orthodoxe islam en orthodox refo. Hoe zie jij dat?

Waar ik Gül gelijk in geef, is dat er veel meer nadruk gelegd moet worden op taal, cultuur, werk en integratie.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 mei 2025 12:27

Op welke manier ben je het eens of oneens met minister Faber.

Veel geld opgehaald voor gecanceld Efteling-uitje van azc-jongeren, kritiek op minister Faber
https://www.ad.nl/binnenland/veel-geld- ... ~ac8df70a/

De jonge azc’ers in Sint Annaparochie in Friesland zal jullie Marnix, Naamloos en andere zeer dankbaar zijn voor jullie gulle giften.

Het is een ondersteuning van criminaliteit en de islam.
Daar komen jullie pas achter als het te laat is zoals vorig jaar. Daar in Sint Annaparochie in Friesland was er tijdens het dorpsfeest een confrontatie tussen jeugd uit het AZC. Die mondde uit in een steekpartij waarbij drie mannen uit Sint Annaparochie gewond raakten.

Ook de burgemeester van Leeuwarden, Sybrand Buma, snap er niets van. Die heeft nog nooit gehoord van islamisering van ACZ’s grote plaat voor zijn hoofd. ](*,)

Hulde aan minister Faber.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 03 mei 2025 12:43

Het was geen confrontatie tussen jongeren uit het azc. Het was een confrontatie tussen jongeren. Waarbij ook jongeren uit het plaatselijke azc.
De kans is zeer groot dat de jongeren uit het azc die vorig jaar bij die rellen betrokken waren inmiddels niet meer in dat azc verblijven.
Bovendien: als jouw kind bij zoiets betrokken is, mag ik toch hopen dat je hem daar niet zijn/haar hele leven op aankijkt?

De reactie van Faber op X doet mij sterk denken aan mijn kleindochter die vandaag trots liet weten ‘opa, ik kan op een potje plassen’.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 03 mei 2025 13:01

Erik1960 schreef:De reactie van Faber op X doet mij sterk denken aan mijn kleindochter die vandaag trots liet weten ‘opa, ik kan op een potje plassen’.

:lol: :lol: :lol:
We vergeten de keren dat ze naast het potje plast: Faber is grote meid!!! =D>
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mei 2025 07:39

Erik1960 schreef:Waar ik Gül gelijk in geef, is dat er veel meer nadruk gelegd moet worden op taal, cultuur, werk en integratie.
Daarbij zou het ook weleens goed kunnen zijn als er werk gemaakt wordt van het opbreken van de roedelcultuur in sommige bevolkingsgroepen. Als je kijkt wat er de afgelopen week in Scheveningen gebeurd is, dan zie je daarin grote aantallen jongeren van een bepaalde komaf samenwerken om te rellen. In de media wordt altijd de eufemistische term "jongeren" gebruikt, alsof ze allemaal Daan, Bram, Bart, Gijs, Jan, Kees en Jeroen heten, maar wie de beelden bekijkt, ziet dat het voor het overgrote deel juist geen autochtone jongeren zijn. Tot nog toe is er niemand opgepakt naar aanleiding van deze grootschalige rellen en dat is ook vrij typisch.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Hans1978
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans1978 » 05 mei 2025 09:51

Wat vinden jullie van de uitzending van "Even tot hier" waarbij Faber overduidelijk met (de milde variant van) Adolf Hitler vergeleken werd?
Bij monde van de fictieve "Anne Fleur Hitler" (waarvan ik oprecht hoop dat het geen woordgrapje is wat naar Anne Frank moet verwijzen)...

Ik werd er toch wel een beetje onpasselijk van (Terwijl ik toch echt een heel negatief gevoel bij Faber heb...).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2025 11:02

Hans1978 schreef:Wat vinden jullie van de uitzending van "Even tot hier" waarbij Faber overduidelijk met (de milde variant van) Adolf Hitler vergeleken werd?
Bij monde van de fictieve "Anne Fleur Hitler" (waarvan ik oprecht hoop dat het geen woordgrapje is wat naar Anne Frank moet verwijzen)...

Ik werd er toch wel een beetje onpasselijk van (Terwijl ik toch echt een heel negatief gevoel bij Faber heb...).

In heb het niet gezien, was op vakantie. Maar vergelijkingen met Hitler zijn te makkelijk en doorgaans ook smakeloos. Ook als het doel is om aan te geven dat iemand wel heel kil en harteloos is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 05 mei 2025 12:44

elbert schreef:Daarbij zou het ook weleens goed kunnen zijn als er werk gemaakt wordt van het opbreken van de roedelcultuur in sommige bevolkingsgroepen. Als je kijkt wat er de afgelopen week in Scheveningen gebeurd is, dan zie je daarin grote aantallen jongeren van een bepaalde komaf samenwerken om te rellen. In de media wordt altijd de eufemistische term "jongeren" gebruikt, alsof ze allemaal Daan, Bram, Bart, Gijs, Jan, Kees en Jeroen heten, maar wie de beelden bekijkt, ziet dat het voor het overgrote deel juist geen autochtone jongeren zijn. Tot nog toe is er niemand opgepakt naar aanleiding van deze grootschalige rellen en dat is ook vrij typisch.

Tja.. die roedelcultuur is diepgeworteld in de onze. Zit er een G te weinig of te veel in de naam van je kerkverband (of nog erger: helemaal geen!) of gebruik je een E te veel of te weinig als je het over de Eeuwige hebt, dan hoor je er natuurlijk niet echt bij en stuit je op muren van wantrouwen en achterdocht. Het wij-zij denken zit diep in onze genen.
Ergens deel ik wel je mening: we hebben er in berust dat er getto’s ontstonden in onze steden, waar we veel sterker op integratie hadden moeten inzetten. Maar ook daar komen we onze aard weer tegen: je mag wel anders zijn, maar je moet wel ‘normaal’ doen. En ‘OSM’ klit graag op elkaar.
Over Scheveningen: wat moet je daar over zeggen? Het is te gek voor woorden dat het gebeurt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2025 15:07

Klopt, maar een van de hoofdredenen is dat er van beide kanten (betrokkenen en het land dat zoveel gastarbeiders haalde) er heel weinig is geïnvesteerd in het integreren van mensen in de samenleving. Met het idee dat ze toch wel weer een keer teruggaan, wat een naïeve gedachte was. Logischerwijs gaat men als men geen aansluiting vindt vij anderen, samenklieken met gelijken (en omdat niet integreren kansen beperkt is dat dan meestal in de arme wijken)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 06 mei 2025 13:23

Erik1960 schreef:Tja.. die roedelcultuur is diepgeworteld in de onze. Zit er een G te weinig of te veel in de naam van je kerkverband (of nog erger: helemaal geen!) of gebruik je een E te veel of te weinig als je het over de Eeuwige hebt, dan hoor je er natuurlijk niet echt bij en stuit je op muren van wantrouwen en achterdocht. Het wij-zij denken zit diep in onze genen.
Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.
Marnix schreef:Klopt, maar een van de hoofdredenen is dat er van beide kanten (betrokkenen en het land dat zoveel gastarbeiders haalde) er heel weinig is geïnvesteerd in het integreren van mensen in de samenleving. Met het idee dat ze toch wel weer een keer teruggaan, wat een naïeve gedachte was. Logischerwijs gaat men als men geen aansluiting vindt vij anderen, samenklieken met gelijken (en omdat niet integreren kansen beperkt is dat dan meestal in de arme wijken)
Het gaat hier vaak om mensen die hier al 3 generaties wonen en de Nederlandse nationaliteit hebben. Van hen mag je verwachten dat ze weten wat hier de mores is en ook dat ze zich daaraan houden. Dit elke keer neerleggen bij wat er 40 jaar geleden aan integratie fout is aangepakt, gaat me iets tever, alsof die jongeren die plunderend door Scheveningen trekken er ook eigenlijk niets aan kunnen doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 mei 2025 14:33

elbert schreef:Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.
Het gaat hier vaak om mensen die hier al 3 generaties wonen en de Nederlandse nationaliteit hebben. Van hen mag je verwachten dat ze weten wat hier de mores is en ook dat ze zich daaraan houden. Dit elke keer neerleggen bij wat er 40 jaar geleden aan integratie fout is aangepakt, gaat me iets tever, alsof die jongeren die plunderend door Scheveningen trekken er ook eigenlijk niets aan kunnen doen.

Dat laatste heb je me nergens zien beweren. Feit is wel dat groepen heel erg in hun eigen bubbel blijven hangen en daardoor minder goed geïntegreerd zijn en dat geldt voor latere generaties ook. Dat had voorkomen kunnen worden door er meer in te investeren maar dat kan nog steeds bepaalde problemen ten dele oplossen. Overigens geldt dat niet alleen voor migranten, investeren in de toekomst van mensen aan de onderkant van de samenleving lost ook bij geboren en getogen Nederlanders problemen op. Dat is geen goedkeuring voor criminaliteit waar mensen daar gemiddeld veel vaker in vervallen maar kan wel bijdragen aan een oplossing.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 08 mei 2025 11:53

elbert schreef:Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.

Je begon zelf over roedelgedrag. Als we het er over eens zijn dat roedelgedrag niet strafbaar is, zijn we het er ook over eens dat je dat er niet met de haren moet bijslepen als het gaat over criminele activiteiten.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”