Gevaar vanuit Rusland?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Re: Gevaar vanuit Rusland?

Berichtdoor ben db bd » 11 mei 2015 21:51

mmm, als je die raket op je dak krijg, daar voel je niks van hoor! Daar heb je echt de tijd niet voor.
En 100 km verder zullen ze ook bijna gelijk wel uit hun lijden verlost zijn, denk ik.

Wat een prachtige daken en gebouwen op de achtergrond hè?! En dat hek vind ik ook mooi hoor.
Ach ja, met de Russen moet je ook geen ruzie willen maken als NAVO, dan snap je te weinig van het leven.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2015 12:18

Kijk, daar heb je het al:

"De Koninklijke Landmacht staat machteloos tegen de nieuwe, geavanceerde Russische gevechtstank, de Armata T-14."

"Nederland kan met de huidige middelen op de grond weinig uitrichten tegen de Russische T-14, concludeert De Kruif."

Die zinnen komen uit dit artikel: Commandant: Toestand landmacht lijkt op die in jaren ’30
Ze kunnen wel denken "oorlog is uit de tijd", en daarom flink bezuinigen op het leger, maar het kwaad verdwijnt niet uit de mens. De gevolgen van Genesis 3 heffen zichzelf niet op. Je blijft ermee te maken hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 16 mei 2015 13:46

Ik ben trouwens ook nog niet bepaald overtuigd van het gegeven dat de Armata helemaal niets kan tegen drones. Drones zijn misselijke dingetjes, maar om nu eventjes rap het hele tankarsenaal van Rusland uit te schakelen, daar heb je er toch wel heel wat voor nodig...
Bovendien is het even de vraag hoeveel drones wij hebben. Ik geloof nog niet echt bepaald in de slagkracht van West-Europa....

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 29 mei 2015 12:33

ik heb nooit begrepen dat in Rusland het kapitaal, de 'financiële markten' regeren. Hier wel.
Poetin heeft geen belang bij oorlog met het westen. Hij maakt nu veel liever vrienden in het oosten, vanwege de grote markt daar.
Onze geldmachthebbers hebben niks aan 0,2% rente. Hun wapenindustrie heeft groot belang bij oorlog. Dan worden de tekorten weer gigantisch. Dan kan ons weer alles van overheidswege afgenomen worden wat we in 70 jaar opgebouwd hebben; onze spaargelden, ons vastgoed, onze pensioenen, al onze bezittingen, net als in WOII. Maar WOIII zal onnoemelijk veel vreselijker worden.

En meneer boekenlezer, dat zal niet pas in 2025 aanvangen, maar in 2015, als de Heere het niet verhoedt. Want op alle maatschappelijk gebied zijn de spanningen hoog opgelopen. Maar boven de 'overste dezer aarde' troont nog steeds de Koning van hemel en aarde, welke zelfs de haren van uw hoofd, voor zover aanwezig, heeft geteld.
Het is met het gevaar uit Rusland (waar ik dus liever van maak: de dreiging richting Rusland!) net als met de wederkomst van de Heere Jezus op aarde. De spanning was er reeds in Bijbelse tijden, maar de Heere God houdt het allemaal nog steeds tegen, als voer voor spotters, maar veel meer nog uit genade, geduld en lankmoedigheid.
Bij de 40 dagen van Ninevé kwamen nog 120 of 140 jaar, is het niet? Zo is het met de rek in de eindtijd ook hoor.

Dat houdt wel in dat het maatschappelijke verval en de verloedering voor mij veel betere indicatoren zijn dan de tanks van Poetin en de drones van de VS en de NAVO. Wanneer is de maat bij de Allerhoogste vol? Daar kan ons eerbiedig smeekgebed wellicht nog invloed op uitoefenen.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 15 jun 2015 19:38

Heb vandaag vernomen via de reguliere media dat de VS zware wapens wenst in te zetten in o.a. Polen en de Baltische staten, om deze landen zgn. te beschermen tegen de 'Russische agressie'. De topictitel luidt: Gevaar vanuit Rusland? Ik denk dan vooral: Gevaar vanuit de VS! ( Wat in reactie van ben hierboven min of meer ook naar voren komt) Hebben ze weer een oorlog nodig? Of is er een agenda waar wij als burgers weer niet tot nauwelijks zicht op hebben?
Is de publieke (refo) opinie vooral pro amerikaans of zijn er bij anderen ook twijfels over de motieven van deze rakkers?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 jun 2015 08:51

We zijn weer terug op het terrein van de afschrikking. De NAVO is momenteel bezig met een aantal oefeningen en de VS overwegen om de F-22 in Europa te stationeren. De F-22 is het beste gevechtsvliegtuig ter wereld. In oefeningen schiet deze stealth jager alle andere Amerikaanse en Europese vliegtuigen (virtueel natuurlijk) uit de lucht.
Afbeelding
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 jun 2015 10:06

pindas83 schreef:Heb vandaag vernomen via de reguliere media dat de VS zware wapens wenst in te zetten in o.a. Polen en de Baltische staten, om deze landen zgn. te beschermen tegen de 'Russische agressie'. De topictitel luidt: Gevaar vanuit Rusland? Ik denk dan vooral: Gevaar vanuit de VS! ( Wat in reactie van ben hierboven min of meer ook naar voren komt) Hebben ze weer een oorlog nodig? Of is er een agenda waar wij als burgers weer niet tot nauwelijks zicht op hebben?
Is de publieke (refo) opinie vooral pro amerikaans of zijn er bij anderen ook twijfels over de motieven van deze rakkers?

Je moet niet vergeten dat dit ook de wens is van die oost-europese landen. Ik geloof niet dat die landen willen dat er russiche troepen op hun grondgebied komt om zogenaamd de Russische minderheid te beschermen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jun 2015 11:17

Zelfs Rusland begint nu door te krijgen dat het medeverantwoordelijk is voor het neerhalen van MH17. Blijkbaar worden de eigen leugens zelfs intern niet meer geloofd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 18 jun 2015 13:16

We kunnen onszelf voor de gek houden maar we kunnen ook gewoon rustig vaststellen dat Koude Oorlog II ondertussen aan de gang is. Hopelijk is die snel weer afgelopen, maar de tekenen wijzen daar nog niet bepaald op.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jun 2015 10:48

Optimatus schreef:Zelfs Rusland begint nu door te krijgen dat het medeverantwoordelijk is voor het neerhalen van MH17. Blijkbaar worden de eigen leugens zelfs intern niet meer geloofd.

Wat is je bron?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 19 jun 2015 11:07

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jun 2015 11:20

Optimatus schreef:Zelfs Rusland begint nu door te krijgen dat het medeverantwoordelijk is voor het neerhalen van MH17. Blijkbaar worden de eigen leugens zelfs intern niet meer geloofd.

Maar de vraag of ze het in Rusland doorkrijgen, want als je deze versie in bijna alle kranten en tv's laten horen en zien dan gelooft men echt niet dat het Rusland was

Code: Selecteer alles

Tekenend is ook dat Novaja Gazeta op de voorpagina bewust met geen woord rept over de conclusie die de 'Russische militaire ingenieurs' uiteindelijk trekken aan het slot van hun uitgebreide analyse op de binnenpagina's: dat de bewuste Buk-raket is afgevuurd vanaf een Oekraïense, niet een Russische lanceerinstallatie.

De kritische pers krijgt straks toch wel de stempel dat ze westerse propaganda voeren.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 sep 2015 18:14

Dummy schreef:We kunnen onszelf voor de gek houden maar we kunnen ook gewoon rustig vaststellen dat Koude Oorlog II ondertussen aan de gang is. Hopelijk is die snel weer afgelopen, maar de tekenen wijzen daar nog niet bepaald op.

Kom ik deze titel tegen:
Westen vreest escalatie conflict Syrië door Russische inmenging
„Rusland voorziet Syrië van wapens”
Eigenlijk vind ik dit ergens anders thuishoren dan in een topic of Rusland de nieuwe boeman is. Dit is meer van: Rusland heeft een mening over Syrië. En laat dat nou net een andere zijn dan die van de Verenigde Staten en Europa... Dat mag natuurlijk niet. [-X Waarom niet is me volslagen onduidelijk. Onder Assad hadden de christenen een heel wat beter leven dan in de huidige chaotische situatie, om van IS nog maar te zwijgen.
Dat Rusland ook handelt naar zijn mening verrast mij ook niet.

Als het gaat om Koude Oorlog II hebben Europa en de Verenigde Staten ook wel boter op hun hoofd. En dat naïeve geloof in de democratie en de macht van het volk als de universele oplossing? Dat is onderhand door de feiten wel weerlegd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 sep 2015 22:21

De Russen verdedigen hun belangen. Ik vind met name de NAVO steeds ongeloofwaardiger overkomen, op geen enkele wijze wordt publiekelijk aangegeven dat men erkent dat Rusland ook bepaalde belangen heeft en het die mag dienen.

Dat er nu zoveel onrust in de regio is, is met name veroorzaakt door de NAVO, met acties en verwijdering van regimes in Irak, Afghanistan en Libië. Daar hoor ik echter niemand over.

Kan me trouwens ook niet aan de indruk onttrekken dat de Russen het doen om gewoon te f##ken met de Amerikanen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 sep 2015 10:55

Hier het bewijs dat de Russen al tot over hun nek in de Syrische burgeroorlog zitten:
Afbeelding
Su-30 jachtbommenwerpers op de luchtmachtbasis Latakia in Syrië. Het is ook opvallend dat de "Syrische luchtmacht" afgelopen week meerdere bombardementen op IS in Raqa heeft uitgevoerd. Maar het zouden zomaar Russische piloten geweest kunnen zijn die dit gedaan hebben, zeker ook omdat Syrië geen Su-30 vliegtuigen heeft.
Het is ook geen toeval dat Netanyahu 2 topgeneraals meeneemt naar Moskou vandaag om de Russische inmenging in de Israëlische achtertuin te bespreken. Dit gaat trouwens niet alleen over de Russische vliegtuigen, maar ook over de S-300 raketten die de Russen in Syrië willen installeren. Die vormen een direkte bedreiging voor de Israëlische luchtmacht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”