Johan100 schreef:Ik zie dat de moderator de berichten van benefiet en ereunao verwijderd heeft. Misschien kunnen we een nieuw topic openen over de olijfboom?
Daar is al een topic over wel een oude viewtopic.php?t=25926
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Johan100 schreef:Ik zie dat de moderator de berichten van benefiet en ereunao verwijderd heeft. Misschien kunnen we een nieuw topic openen over de olijfboom?
Alles wat God nu met en voor Israël doet, is slechts zeer voorlopig vergeleken met het heil dat nog wacht.
Het is jammer als de verschillende visies op Israël tot hete hoofden leiden.
Een voet lager ontstaan koude harten.
Bevroren harten bidden niet.
Het is mooi om mijn serie bijdragen aan Toegespitst met Israël te besluiten.
Op 4 februari 2006 schreef ik mijn eerste bijdrage ook over Israël.
Daarin verwees ik naar de Schotse theoloog Thomas Boston (1676-1732), die, toen er nog niets van te zien was, al geloofde dat de Joden naar hun eigen land zouden terugkeren.
Hij riep vooral op tot gebed: „Verlangt u naar een opwekking in de kerk die nu als een vallei vol doodsbeenderen is?
Bidt dan om de bekering van de Joden.” Daarmee is de cirkel rond.
Ik dank de redactie voor het vertrouwen, de lezers voor hun mildheid en wens allen een zalig kerstfeest.
Het is mooi om mijn serie bijdragen aan Toegespitst met Israël te besluiten.
Op 4 februari 2006 schreef ik mijn eerste bijdrage ook over Israël.
Daarin verwees ik naar de Schotse theoloog Thomas Boston (1676-1732), die, toen er nog niets van te zien was, al geloofde dat de Joden naar hun eigen land zouden terugkeren.
Hij riep vooral op tot gebed: „Verlangt u naar een opwekking in de kerk die nu als een vallei vol doodsbeenderen is?
Bidt dan om de bekering van de Joden.” Daarmee is de cirkel rond.
Ik dank de redactie voor het vertrouwen, de lezers voor hun mildheid en wens allen een zalig kerstfeest.
Ereunao schreef:Dat het z.g.n. postchiliasme eerst het vrederijk verwacht en pas 1000 jr later de Koning die toch dat rijk oprichten en regeren zal !
Ereunao schreef:Bovendien is er ook voor de aanhangers van deze theorie geen opstanding voor de wederkomst. Maar het zijn juist de heiligen uit de 1e opstanding die met Hem regeren zullen! Daarom wordt deze opstanding vergeestelijkt in die zin dat de martelaren niet opstaan maar dat de zaak waarvoor zij geleden en gestreden boven zal drijven!
Ik kan niet beoordelen of je hier een bepaalde vorm van postchiliasme bestrijdt, bijvoorbeeld die van de oudvaders. Daar ben ik niet in thuis. Ik verdedig hier mijn eigen inzicht. Wat mij betreft is er sprake van een andere opvatting over de betekenis van het onderscheid tussen de eerste en de tweede opstanding'. Het is niet een kwestie van een letterlijke interpretatie tegenover een vergeestelijking want daarmee maken pré-chiliasten het zich veel te makkelijk.
De centrale vraag is hoe Openb. 20 gelezen moet worden. In hoeverre is er in Openb. 20 sprake van een beschrijving van een opeenvolgende reeks gebeurtenissen en in hoeverre is er sprake van profetische beoordeling. In Openb. 20:1-3 is sprake van een opeenvolgende reeks gebeurtenissen maar in het boek Openbaringen is regelmatig sprake van het literaire genre ‘troostvisioen’. De passage 4-6 kan in die zin heel goed gelezen worden als een zaligspreking. En dat maakt een groot verschil. ‘Eerste’ is dan niet een chronologische aanduiding maar een aanduiding voor de manier waarop God het martelaarschap beoordeelt van de gelovigen die in de grote verdrukking na het Messiaanse Rijk een groot lijden zullen meemaken. Die martelaren zijn degenen die in Openb. 6 worden aangeduid als de roepende zielen onder het altaar. In de sfeer van zaligspreking is het helemaal niet tegenstrijdig dat de zielen op de tronen, die met Christus regeren, in de chronologische werkelijkheid pas na de bindingstijd van satan gedood zullen worden. En het sluit helemaal aan bij de chronologie in Mattheus 24 waar het einde van alle dingen direct plaatsvindt na de grote verdrukking.
mohamed schreef:Christus heeft gezegd dat niemand twee heren kan dienen en het voetstuk waar het joodse volk op wordt geplaatst lijkt mij passender voor hem. Dien de Schepper en niet het schepsel.
schaapje schreef:Evangelisatie onder de Joden, wonderlijke antwoorden.
[youtube][/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=y8nbIC1qnYU
Er is gewoon een hoofdstuk uit de Tenach gehaald.
StillAwake schreef:En je enige bron voor die stelling in een youtube-filmpje?
mohamed schreef:Christus heeft gezegd dat niemand twee heren kan dienen en het voetstuk waar het joodse volk op wordt geplaatst lijkt mij passender voor hem. Dien de Schepper en niet het schepsel.
StillAwake schreef:Mooi gezegd. We zijn het blijkbaar toch wel eens wel met elkaar eens Mo!
mona schreef:Wat een vreemde uitspraak. Wie dient hier het volk Israel in plaats van de Heere? Waar in dit topic wordt het Joodse volk op een voetstuk geplaatst?
Zij hebben een aparte plaats onder de volken. Er staat niet voor niets de Bijbel dat Israël Gods oogappel is.
Er is in de wereld zoveel te doen om dat ene kleine stukje land, en die ene stad Jeruzalem. Dat zal jullie niet ontgaan zijn.
Enig idee waarom?
StillAwake schreef:Mooi gezegd. We zijn het blijkbaar toch wel eens wel met elkaar eens Mo!
Cahier schreef:Jezus Christus is niet een bijzettafeltje bij het OT, in tegendeel het OT gaat juist over Hem (Joh. 5:39). Als je de gelijkenis leest van de akker met het onkruid (Matt. 13), dan blijft dat onkruid staan, omwille van het tarwe dat gezaaid is door de Zoon des mensen (Mat 13:25). Mozes achtede de versmaadheid van Christus meerderen rijkdom te zijn, dan de schatten in Egypte (Hebr. 11:26). Het Joodse volk was christelijk vanaf haar prilste begin. Het oogappelschap kan en mag daarom niet los worden gekoppeld van Jezus Christus. In het OT wordt Israël inderdaad Gods oogappel genoemd, maar eveneens gemeente des Heeren. Kun je ook maar een voorbeeld geven waar de Joden in het NT gemeente des Heeren wordt genoemd?
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten