Berichtdoor Optimatus » 31 mar 2017 09:36
Tja, de nieuwe Tweede Kamer...
Asscher:
Tja...
Baudet:
Ik heb me in moeten houden om niet in een daverende schaterlach uit te barsten toen Baudet zijn maagdentoespraak hield in de Tweede Kamer. Half huppelend bewoog hij zich naar het spreekgestoelte, alsof hij last had van een ernstig verstoorde hormoonspiegel. Daarna begon hij een warrig betoog in een soort Latijn, dat nog het meest leek op het Latijn van een legionair in het legerkamp Laudanum, vlak nadat het kamp voor de vijftiende keer was platgewalst door de Galliërs uit het dorp van Asterix.
Me dunkt dat deze politieke eendagsvlieg met de inhoudelijke diepgang van een afgedankte broodplank eerder in Jiskefet dan in de Tweede Kamer tot zijn recht komt, maar wellicht zal deze lavendelminnende wannabe-Wibi Soerjadi de functie van Kamerclown met verve vervullen, zodat er in elk geval veel te lachen valt.
Klaver:
GroenLinks schijnt tegenwoordig een beweging te zijn, die à la Obama mensen zou moeten enthousiasmeren. De krullerige Klaver wilde zelfs premier worden en zette zich zodanig in de kiezersmarkt, dat alles om hem is gaan draaien, terwijl partij-inhoudelijke punten er minder toe doen. Zijn opmerkingen over de gaswinning in Groningen vind ik overigens één van de weinige uitstekende punten, het moet maar eens afgelopen zijn met het leegpompen van provincies buiten de Randstad. Nu spartelt Klaver, die premier wilde worden, tegen bij het vormen van een coalitie met VVD, CDA en D66. Eerst wil hij premier worden, vervolgens gunt hij zijn grootste opponent, Van Haersma Buma, het premierschap van wat hij noemt een christelijk-progressief kabinet en nu stapt hij met tegenzin in de formatie met het centrum-motorblok. Deze politieke steekvlam zal, naar ik hoop, snel zijn opgebrand.
Kuzu:
Er zijn iets van 450.000 Nederturken in dit land en 300.000 Nedermarokkanen. Ruim 216.000 mensen hebben op de AKP-NL (afgekort: Denk) gestemd. Dat betekent dat zeer veel allochtonen hun verstand hebben gebruikt en hebben ingezien dat Kuzu en kornuiten volstrekt ongeschikt zijn voor het bedrijven van politiek in Nederland. Een aantal stadswijken stemde en masse Denk. Dat is fantastisch nieuws. Planologen en stedebouwkundigen kunnen nu eindelijk plannen maken voor integrale stadsvernieuwing in dergelijke wijken: gemengd bouwen betekent ook gemengd wonen. Ooit was spreidingsbeleid eng, nu is het een kans om homogene wijken weer eens een beetje kleur te geven. En meteen kunnen we eens werk maken van het opzeggen van het associatieverdrag met Erdostan, zolang de Dönerdictatuur daar voortduurt. Erdoclown heeft al gedreigd, allerlei vluchtelingen naar Europa door te sluizen. Prima. Associatieverdrag opzeggen en voor elke vluchteling één Erdofiel naar Erdostan doorsturen. Dan hebben de Turken, die wel een mooie toekomst in Europa willen opbouwen, eindelijk rust, zonder dat ze continu door dat stel erdofiele plebs worden geteisterd.
Wilders:
Wilders heeft eindeloos lopen gillen dat Mark Rutte allerlei verkiezingsbeloftes zou breken. Rutte heeft tijdens de campagne heel duidelijk beloofd, niet met de PVV te gaan regeren. Nu houdt Rutte zich aan zijn woord en dan begint Wilders weer te gillen. Blijkbaar tast waterstofperoxide de verstandelijke vermogens van deze Limburgse leugenaar aan. Sowieso vind ik het altijd wat twijfelachtig, dat mensen het een goed idee vinden dat een Indonesische Limburger met een Hongaarse importbruid gaat vertellen hoe wij het hier in Holland moeten gaan doen, maar dat terzijde. Misschien dat België belangstelling heeft voor de provincie Limburg? Dan zijn we ook in één keer verlost van al dat gejammer over de IJzeren Rijn. Terug naar Wilders: hij twitterde dat hij niet met Rutte wilde regeren. Dan moet hij nu niet gaan lopen draaien en huilen dat hij niet mee mag doen.
De rest?
Business as usual, hoop ik. Gewoon aan de slag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.