De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 22:14

Optimatus: " ach ja, het zout ontbrak nog"

Zeker ook vergeten dat wij, als christenen geacht worden het zout der wereld te zijn?
Als het zout zijn kracht verliest, is het rijp om weggegooid te worden. Denk daar maar eens over na.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 22:22

Vandaar dat het zout van Salty al tamelijk smakeloos is. Het perfide idee dat je ISIS als maat van een religie neemt, is net zo pervers als dat je Yigal Amir als maat van het Judaïsme neemt of Joseph Kony als de maat van het christendom. Dat doen slechts mensen met een verborgen agenda en hun willoze volgelingen.

Ik vraag me af of zij niet uiteindelijk tot dezelfde razernij zullen vervallen. Ik durf geen garantie te geven dat dit niet het geval is. Eigenlijk zouden alle extremisten op een eiland moeten worden gezet. Dan kunnen zij gaan vechten en hebben wij rust.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 20 aug 2014 22:32

Optimatus

Ja, ja, die "vergelijkingen" heb je al een paar keer gemaakt, echter heb ik duidelijk gemaakt, dat die vlieger niet opgaat.

Ik ben niet van plan om mijn "zout" smakeloos te laten worden, door maar "mee te gaan" met de blinden die niet geloven dat ISIS behoort tot de leerstellingen van de Islam, en van mening zijn dat de Islam niet eens bestaat, zoals jij o.a. beweert.

Als men meent dat ik een "hetze" voer tegen de Islam, i.p.v. ervoor te waarschuwen, het zij zo.
Nogmaals, het interesseert me niet wat anderen daarvan vinden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 22:40

Ik heb niet gezegd dat de islam niet bestaat, ik ben het alleen oneens met jouw analyse dat ISIS en aanverwant geteisem de ware islam vertegenwoordigen. Als ik de afkeer van ISIS zie bij moslims in mijn omgeving, dan geloof ik deze mensen eerder dan ISIS en degenen die ISIS als de ware islam zien. Je bent in feite koren op de molen van het barbarendom dat ISIS heeft. Ik neem niet aan dat je dat wilt zijn.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 20 aug 2014 22:47

@ineke -Kitty mn complimenten!

verdere info op http://www.faithfreedom.org/some-islamic-doctrines-2

Met islam bedoelen we dus geenszins alle muslims.doch de religie als religie

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2014 22:51

De moslims in mijn omgeving beweren heel iets anders en zijn heel wat minder haatdragend naar andere religies toe dan jij naar die van hen. Feitelijk ben jij net zo extremistisch als de extremisten die je haat.

Deti404
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Deti404 » 20 aug 2014 23:04

ISIS vertegenwoordigt mijns inziens niet de islam. ISIS vertegenwoordigt enkel het beeld dat Geert Wilders van de islam verspreidt. Oftewel: ISIS baseert zich op de haatdragende en gewelddadige teksten in de Koran, en zijn dus niet representatief voor de gehele islam, aangezien er ook genoeg liefdevolle teksten in de Koran staan. Met de Bijbel is dat precies hetzelfde. Als sommige christenen zich baseerden op een aantal teksten in met name het O.T., dan waren ze direct een oorlog gestart. En wellicht zouden zij dan stellen dat ze het christendom vertegenwoordigen. Maar christenen die zich op de liefdevolle teksten baseren, zullen zich absoluut niet vertegenwoordigd voelen door degenen die zich op gewelddadige teksten gronden. Ik in ieder geval niet.

En wat het zoutend zout betreft, dat heeft ook de opdracht gekregen om de naaste met liefde te benaderen, en daar ook met liefde over te praten.
If we all give a little, we can make this world a home for everyone - Six4One

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 aug 2014 23:55

Optimatus schreef:Als ik de afkeer van ISIS zie bij moslims in mijn omgeving, dan geloof ik deze mensen eerder dan ISIS en degenen die ISIS als de ware islam zien. Je bent in feite koren op de molen van het barbarendom dat ISIS heeft. Ik neem niet aan dat je dat wilt zijn.

Het overgrote merendeel van de moslims, speciaal in Irak, is doodsbang van ISIS>

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 21 aug 2014 06:40

ISIS vertegenwoordigd net zo min de WaRE Islam als dat de Westboro Baptist church het WARE christendom vertegenwoordigd

Als men dat niet wil zien, dan is men niet veel beter dan militante atheïsten die de extreme uitspattingen van godsdienst als maatstaf nemen om alle godsdienst af te wijzen als iets slechts.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 aug 2014 07:24

salty schreef:@ineke -Kitty mn complimenten!

verdere info op http://www.faithfreedom.org/some-islamic-doctrines-2

Leuke site, heb je zelf gelezen ? Homepage - antwoord 3 ;

I don't believe in any religion. The very concept of God sending messengers to save us or to be known and worshipped is absurd.

Daar krijg je vast applaus voor op refoweb :mrgreen:

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 07:33

'ISIS-steun uitroeien'
De onthoofding van de Amerikaanse journalist James Foley door ISIS-terroristen moet het kabinet wakker schudden. Wie in Nederland het ISIS-geweld verheerlijkt, verdient een snoeiharde aanpak, vindt de Tweede Kamer.
Afbeelding
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2298 ... it___.html

Wanneer wordt onze regering wakker.
Waarom door deze onthoofding pas.
Het kabinet kijkt als een konijntje in de koplampen, wachtend op wat komen gaat”,
CDA-leider Buma u heeft helemaal gelijk !
Wat mijn betreft nog enigszins zachte taal.
Het grondbeginsel is de religieuze Islam waar de ISIS voor staan.
Dat is de adder die uitgeroeid dient te worden want gematigde moslims bestaan niet.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 07:49

Deti404 schreef: Met de Bijbel is dat precies hetzelfde. Als sommige christenen zich baseerden op een aantal teksten in met name het O.T., dan waren ze direct een oorlog gestart.
Dan wordt het toch tijd dat je de Bijbel goed gaat lezen en verkondigen.
Het O.T. is geremplaceerd door het N.T. omdat het nieuwe testament terug gerijpt op het oude testament staat het nog in de Bijbel.
Maar verkondigers van het goed nieuws vertellen een blijde boodschap en geen haat!

De verhouding van het Oude- tot het Nieuwe Testament is, zo schreef meer dan een halve eeuw geleden J.G. Feenstra in 'Onze geloofsbelijdenis', als die van de bol tot de bloem, die er in zit en er uit komt. Het Nieuwe Testament is in het Oude verborgen en het Oude Testament wordt in het Nieuwe openbaar. Zij vormen geen tegenstelling, maar een eenheid. Er zijn onder zowel christenen als niet-christenen veel misverstanden over de verhouding tussen beide testamenten. Ik zal ze proberen weg te nemen.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... ijbel.html

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 08:07

mannetje1977 schreef:ISIS vertegenwoordigd net zo min de WaRE Islam als dat de Westboro Baptist church het WARE christendom vertegenwoordigd

Als men dat niet wil zien, dan is men niet veel beter dan militante atheïsten die de extreme uitspattingen van godsdienst als maatstaf nemen om alle godsdienst af te wijzen als iets slechts.

De ISIS vertegenwoordigt de ware Islam !

Om de verhouding van het Oude- ten aanzien van het Nieuwe Testament te verhelderen, gebruikt Paulus in Galaten 4 het beeld van het kind ten opzichte van een volwassene.

Het Oude Testament is tot het Nieuwe, wat belofte is tot vervulling

Afbeelding
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... ijbel.html

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 aug 2014 08:26

Optimatus schreef:De moslims in mijn omgeving beweren heel iets anders en zijn heel wat minder haatdragend naar andere religies toe dan jij naar die van hen. Feitelijk ben jij net zo extremistisch als de extremisten die je haat.

Waarom denk je dat ISIS-strijders als helden in de door hen veroverde Irakese steden worden onthaald ? omdat ze zo van die gematigde moslims zijn.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buite ... lmd__.html

Als in Berkenwoude straks Optimatus onthoofd wordt ‘misschien omdat hij christelijk lederen speelde op het orgel’ juichen de moslims in de eens jou zo geliefde omgeving.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kritiek_op_de_islam

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2014 08:49

Ik begin me werkelijk zorgen te maken over de verstandelijke vermogens van Benefietdiner, die qua haat en verachting het niveau van enkele lieden in de Schilderswijk akelig begint te benaderen.

Terug naar “Archief”