Moderator: Moderafo's
Stacie schreef:maar er staat ook nergens dat een vrouw een rok aan moet. en het is geweldig dat vrouwen het wel doen tot eer van God, of om er netjes uit te zien, ook al is het niet bijbels te onderbouwen. Maar wat ik daarom zo jammer vind is dat veel mensen raar aan worden gekeken in christelijke kringen... Ik weet nog dat ik als meisje van 11 ofzo naar de wegwijsbeurs ging, in een broek (had ik niet bij nagedacht) en toen was er een groepje van meisjes van ongeveer 9/10 jaar ofzo (iig jonger dan ik), die toen stonden te fluisteren en te wijzen zo van 'ooooh zij heeft een broek aan' en waarom? niet omdat zij de bijbel zo goed kennen jammer is dus dat het meer een gewoonte is geworden en het vaak als fout wordt gezien als je een broek draagt.
Micha 6 schreef:(6)"Waarmee zal ik voor de HEER komen, mij buigen voor God in de hoge? Zal ik voor Hem komen met brandoffers, met eenjarige kalveren? (7) Zal de HEER behagen vinden in duizenden rammen, in tienduizenden beken olie? Moet ik voor mijn misdaden mij eerstgeborene offeren, mijn kind voor de zonden die ik begaan heb?"
(8) De HEER heeft u gezegd wat goed is, mens, en wat Hij van u verlangt: Hij wil niets anders dan dat u recht doet, dat u de trouw eerbiedigt, en dat u nederig wandelt met uw God.
TheEdge schreef:Voor mensen die hun hart al aan God gegeven hebben, heeft de discussie ook niet zoveel zin. Ik denk namelijk dat je dan wel wat anders aan je hoofd hebt om je druk over te maken: liefde voor andere mensen hebben, barmhartig zijn, verdraagzaam zijn enzo. De kleding die je dan draagt, is een gevolg van die liefde, en kan per tijd en plaats verschillen. Een sexy model spijkerbroek kan de fantasie van de buurman net zo prikkelen als een opwaaiende zomerjurk.
Zelfs als deze regel wel verbood dat een vrouw een broek mocht dragen, dan nog is het niet voor christenen van toepassing, wij zijn immers niet onder de wet maar onder de genade. Galaten: Wij leven niet meer onder de oudheid der letter maar onder de nieuwigheid des Geestes.
Laten we daar niet aan mee doen! We lezen nergens in Gods Woord dat dames een rok moeten dragen. Laten we eruit zien als een dame! Dat we wel herkenbaar zijn, en dat kan ook met een broek!
johannes1 schreef:sorry theedge, maar ik vind jou reactie over religieuze mens en een ware christenwandel erg kort door de bocht. jij veroordeelt mensen op het feit dat die personen het als een ware christenwandel vinden om een rok/hoed te dragen. jij vindt dit niet en beoordeelt dit als een religieuze mens. maar wie zegt dat jij of die personen het goed hebben. je kan er naar gaan gokken, maar daar kom je er niet mee. maar om mensen dan af te doen als niet ware christenen, want dat haal ik uit je woorden dat vind ik te ver gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten