boer schreef:Waarom zie en hoor ik nooit protesten tegen huwelijken tussen 2 atheisten?
Omdat ik me niet bemoei met de liefde tussen twee mensen, waarbij ik niet één van die twee mensen ben.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef:Waarom zie en hoor ik nooit protesten tegen huwelijken tussen 2 atheisten?
Tante Pollewop schreef:Nee. Daar ben ik het niet mee eens.
Je hoeft de teksten er inderdaad niet bij te halen. Ik ken ze goed genoeg.
Zolang je teksten van een paar duizend jaar oud uit een totaal andere cultuur en wereldbeeld 1 op 1 gaat laten gelden voor nu klopt er m.i. iets niet.
Maar deze discussie is nu al zo vaak gevoerd, elders is dit uitgebreid na te lezen.
JeeWee schreef:Ik kan steeds moeilijker begrijpen waarom hetero's zich met zo'n enorme felheid keren tegen homoseksualiteit en tegen het homohuwelijk.
Bij zaken als euthanasie, pedofilie, abortus, doodstraf enz. kan ik me dat nog voorstellen. Dat zijn dingen die de ander schaden.
Maar mensen die een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht doen anderen geen kwaad.
Je kunt hooguit de opvatting hebben dat zij zich zelf kwaad doen, maar dat doen we allemaal met heel veel meer zaken.
Vanwaar toch dat fanatisme van hetero's?
Lichtzwaard schreef:De Bijbel is natuurlijk best wel duidelijk.
Ik hoef de teksten er niet voor de zoveelste keer bij te pakken, wel?------CITAAT.
En de Bijbel is zelfs zo duidelijk dat homosex een gruwel wordt genoemd;voorts elek gezonde vent moet er toch niet aan denken met een andere vent.
Een man wil een vrouw en een vrouw wil een man de normale en natuurlijke scheppingsorde.
Voorts is homosex een gevolg van de zondeval al wil de decadente tijdgeest mensen iets anders laten geloven maar daar wordt niet in getrapt;ouders vinden het niet voor niets zo erg als hun zoon thuis komt en zegt pa ma ik ben homo.Ouders weten dat dat onnatuurlijk is zo ook de propaganda voor die onnatuurlijkheid.Ze willen dat hun zoon niet met een jongen thuis komt maar met een meid wel zo normaal natuurlijk.---------Tel uit je winst.
JeeWee schreef:Lichtzwaard, laat homo's met rust!
En probeer gewoon in je eigen zondige leven te wroeten.
Want dat leven van jou is ook een gevolg van de zondeval...
Ik denk dat je daar genoeg aan hebt.
JeeWee schreef:Ik word hier zo schijtziek van.
JeeWee schreef:En als de wet het toelaat aan homo's om te trouwen, is dat een zaak die hetero's niet aan gaat.
Optimatus schreef:Uiteindelijk is het huwelijk een juridische verbintenis tussen twee mensen.
Optimatus schreef:Het gaat in dit geval om het burgerlijk huwelijk en dat is geen kerkelijk huwelijk. Dat onderscheid moet je, zeker in Frankrijk, wel blijven maken.
Tante Pollewop schreef:Ik heb zeer goede redenen voor mijn opvattingen. Dit heb ik in een aantal topics uitgebreid en met veel geduld uitgelegd.
Tante Pollewop schreef:Mij betichten van propageren van homoseksualiteit en mijn opvattingen 'crap' noemen vind ik een zwaktebod en getuigen van weinig respect voor mij en mijn opvattingen.
Tante Pollewop schreef:Ik zeg dat je niet kan zeggen dat de Bijbel duidelijk is, dat is een objectief gegeven. De verdeeldheid over tal van onderwerpen toont dat aan.
boer schreef:(Maar ik begrijp dat deze laatste bijbeltekst totaal niet strookt met de leer, want deze leert dat wij niets kunnen doen , het moet je allemaal ooit nog maar eens gegeven worden)
Nee, mijn opvattingen op basis van de Bijbel brengen mij dichter bij God.Boekenlezer schreef:Ik heb ook geen respect voor ketterij. Wat schiet je ermee op? Het helpt je alleen maar van de wal in de sloot.
Boekenlezer schreef:En zodra iemand zegt dat de Bijbel homoseksualiteit duidelijk afkeurt, ben jij er als eerste bij om je afkeuring te uiten. Dat noem ik het propageren van homoseksualiteit.
Boekenlezer schreef:Daar is weinig objectiefs aan. Jij beweert dat, maar een ander beweert weer heel wat anders.
Waarom zou bij verdeeldheid de schuld bij het boek liggen? Het boek is niet de enige partij in het geding. De mensen die er omheen staan zijn dat evengoed.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten