Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Homofilie 4

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mar 2009 20:49

Optimatus schreef:Alsof alle homo's meteen over hun geaardheid beginnen. Wat een raar vooroordeel.

Dat doen ze natuurlijk niet. Maar er zijn er wel die het te sterk etaleren.
*deleted by me*
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 mar 2009 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 18 mar 2009 20:54

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat 'Hij' niet zomaar met een hoofdletter stond in het onderschrift van Denkertje!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 18 mar 2009 21:01

Het is vooral jouw probleem Boekenlezer om het onderschrift van denkertje op jouw manier te lezen, ik lees er iets heel anders in. Het lijkt wel een obsessie hoe jij met homofilie omgaat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mar 2009 21:42

Dine schreef:Laat ik nou altijd gedacht hebben dat 'Hij' niet zomaar met een hoofdletter stond in het onderschrift van Denkertje!

Oké, dan heb ik een detail over het hoofd gezien. Sorry.
Ik zal erop letten als ik het weer zie.

Overigens... ik heb er nog even naar gekeken. En ik zie waarom het mij niet opviel: die hoofdletter staat aan het begin van de zin! :?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 18 mar 2009 21:53

Boekenlezer schreef:
tante-tortel schreef:Aan mijn zoon zie je ook niet dat hij homo is. Wat soms best confronterend kan zijn.
Zo heeft hij net de sleutel van eigen flatje gekregen en wordt hij rondgeleid door de wijkbeheerder en die zegt: je kunt hier ook makkelijk met je vriendin in!
Of : hij komt tussen allemaal 55 plussers te wonen die het dus ook over een vriendin hebben: als je een leuk meisje je flat laat zien heb je zo verkering!
Maar wij zijn dan niet zo dat we daar afwijzend op reageren in de trant van: nou dat zal nooit gebeuren want hij is homo.
Eigenlijk laten we het zo.
Weet ook niet waarom eigenlijk :?

Verstandig. Ik zie dat als de beste manier waarop je met zoiets omgaat. Waarom zou je het aan de grote klok hangen?

En vragen over een uitblijvende vriendin heb ik ook best wel eens gehad, al is het niet zo vaak. Daar hoef je eigenlijk helemaal niet zoveel op te zeggen. Het lijkt mij geen eis om dat te gaan verklaren.

Ik was vanmorgen met de auto naar mijn werk. Zegt mijn baas tegen mij, je hebt zeker wel hard moeten fietsen, want er stond een harde wind. Ik wist dat ik met de auto was gekomen, maar heb verstandig niks gezegd. Je hoeft toch niet aan de grote klok te hangen dat je met de auto bent.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 mar 2009 21:53

Nou eerlijk is eerlijk: je kunt hem dubbelzinnig opvatten. Want ik begin mijn zin ook altijd met een hoofdletter. Het is helemaal niet duidelijk wat er mee bedoeld wordt.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 18 mar 2009 22:03

Boekenlezer schreef:
Optimatus schreef:Alsof alle homo's meteen over hun geaardheid beginnen. Wat een raar vooroordeel.

Dat doen ze natuurlijk niet. Maar er zijn er wel die het te sterk etaleren.
Zo zou bijvoorbeeld die banner onder de berichten van Denkertje21 van mij wel achterwege mogen blijven.

:lol:

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 18 mar 2009 22:20

Maar nu weer even serieus. Boekenlezer ik neem je echt niets kwalijk. Voor een hetero zijn deze zaken gewoon best moeilijk. Een zeer goede vriend van mij was altijd heel fel tegen homo's. Het klinkt misschien hard, maar het was zo het was: Hij vond dat alle homo's dood moesten. DOOD.
Dat zei hij best vaak en alles wat daarbij hoorde. Jarenlang verzweeg ik voor hem en iedereen dat ik zo'n 'vieze homo' was. Totdat je kapot gaat aan al deze verwensingen en je in de put raakt. Vervolgens kwam diezelfde vriend naar mij toe en zegt: "zeg me wat er is, want ik ben je beste vriend". Toen zei ik als je mijn beste vriend bent waarom wil je me dan dood hebben? Hij snapte het niet direct natuurlijk en heb het 'm zo goed en kwaad als ik nog normaal kon praten uitgelegd.

Ik dacht, nu wil hij niets meer met mij te maken hebben. Het tegengesteld was waar. We zijn misschien nog wel betere vrienden dan toen. Zijn mening veranderde dus gelijk met 100% en dat heb ik eigelijk bij veel mensen gezien. Het zijn gewoon net mensen Boekenlezer.

Errusthen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Errusthen » 18 mar 2009 23:03

Tja, ik ben net nieuw en heb tot nu toe eigenlijk alleen maar gelezen. Ook in dit topic. Normaliter ben ik niet iemand die snel gaat reageren, maar kan het nu niet laten. Waarom? Gewoon omdat er veel verdriet bij mij opkomt. Dat verdriet gaat over het ongeluk wat een vriend van mij zijn levenlang heeft meegezeuld.

Mijn vriend was 15 en wist toen al dat ie homo was. Hij wilde het niet weten, tot hij bij een evangelisatie project van de gezamelijke kerken in het dorp iemand leerde kennen. De vonken sloegen over en ze kregen een relatie. Echter de partner van mijn vriend is door woorden vanuit de kerk en ouders voor de trein gesprongen. Het gevolg was dat hij zijn geheime liefde met niemand kon delen. Hij is toen later geheel tegen zijn aard in getrouwd met een vrouw. Die vrouw heeft geen leven gehad. Telkens wanneer het op intimiteit aankwam, vluchte hij weg. Zij werd depressief, liep met zelfmoord gedachten. Maar ook hij werd zeer depressief omdat hij tegen zijn natuur inging, deed wat anderen van hem verwachten of hem vertelden te moeten doen. Helaas is het huwelijk niet bestand tegen dit soort situaties. Ze zijn gescheiden en ik moet zeggen zowel mijn vriend als zijn (ex) vrouw, beiden goede vrienden van me, zijn ziender oge opgeknapt. Hij heeft via een christen psychiater en psycholoog mogen leren dat hij er voor God toe doet. Dat God hem beter kan gebruiken wanneer hij is zoals hij is, een homo. Het "hetero" masker is af. Hij heeft mogen leren dat je mensen pas lief kunt hebben als je ook van jezelf houdt(Heb je naaste lief als je zelf).

Ik heb het zelf gezien in het leven van mijn vriend, mijn broeder in Christus, dat zelfacceptatie van het homo zijn enorm belangrijk is. Door woorden die hier eerder door andere mensen zijn geschreven blijft het erg moeilijk om jezelf te kunnen zijn als je homo bent. Ze gaan vaak niet alleen een masker naar mensen toe opzetten, maar vaak ook een masker naar God. Ik weet niet wat God erger vind een mens die eerlijk en puur bij Hem komt met vreugde en verdriet of een mens, die zichzelf niet mag zijn die bij Hem komt met de alleen maar de zogenaamde vreugde en verdriet.

Nu mijn punt: er wordt soms zo denigrerend en respectloos over homo's wordt geschreven dat mij dat pijn doet(om er makkelijk vanaf te komen, zou je kunnen zeggen dat ik hier niet meer moet lezen..... maakt het wel makkelijker maar dan weet ik nog niet wat er leeft). Voor God is ieder mens gelijk, omdat Hij onvoorwaardelijk van de mens houdt.

Ook een homo is een mens door God geliefd, ook voor de homo heeft Hij zijn Zoon gegeven net zo goed als voor de hetero.

Ik wordt altijd een beetje kriegel wanneer mensen andere mensen in hokjes gaan duwen, ongeacht de geaardheid.
Heb je naaste lief als jezelf, want die naaste ben ik.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 07:16

Je duwt ze toch zelf ook in een hokje: je spreekt over je HOMO vriend die....
Het zijn toch ook gewoon hokjes? Ik zie dat probleem niet zo.
Verder is er hier niemand die zegt dat Christus niet voor de homo gestorven zou zijn.
Wij zijn allemaal met zonden bevlekt. In zonde ontvangen en geboren. We hebben allemaal het offer van Christus nodig voor ons behoud. Niemand ontkend dat hier.

Errusthen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Errusthen » 19 mar 2009 07:44

Kleine correctie, ik heb het over een vriend die homo is, anders had ik het verhaal kunnen besparen he? De woorden die door sommige mensen hier getikt worden geven soms het idee dat sommige hetero's zich ver verheven voelen boven homo's. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Maar dat is mijn persoonlijk gevoel, ben nou eenmaal een gevoelig typ.
Heb je naaste lief als jezelf, want die naaste ben ik.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 19 mar 2009 10:01

tante-tortel schreef:Je duwt ze toch zelf ook in een hokje: je spreekt over je HOMO vriend die....
Het zijn toch ook gewoon hokjes? Ik zie dat probleem niet zo.
Verder is er hier niemand die zegt dat Christus niet voor de homo gestorven zou zijn.
Wij zijn allemaal met zonden bevlekt. In zonde ontvangen en geboren. We hebben allemaal het offer van Christus nodig voor ons behoud. Niemand ontkend dat hier.

Is dat je reactie na zo'n verhaal ?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 10:54

Ja? Je kunt toch lezen?

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 19 mar 2009 12:50

tante-tortel schreef:Ja? Je kunt toch lezen?

Vind je dat zelf niet een klein beetje een merkwaardige reactie na zo een verhaal? Ik weet nog een keertje dat mijn oom in gezelschap zat te vertellen dat hij in een dip zat, want hij had in korte tijd twee goede vrienden verloren. Toen zij er iemand in gezelschap (we zaten in de keuken) daarop... zo dat is een grote oven, daar kun je zeker veel taarten in bakken.
Dit is een vergelijkbare reactie.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 mar 2009 13:12

Dat vind jij. Maar ik vroeg me iets anders af dan jij. En dat mag denk ik.

Terug naar “Archief”