Wel of geen CU meer stemmen na het homo-standpunt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 20:10

Gershwin schreef:Nee, sorry, ik stigmatiseer :)

Maar als iemand zich aangevallen voelt (kan ik me wel indenken dat MC zich dat voelt), gaat die niet zo snel 'de aanvaller' een pb sturen. Zo had ik het moeten zeggen, eigenlijk.

Nou, kom op Gersh! Zo fanatiek en vreselijk zijn we nou toch ook weer niet hier!? Een PB kan nooit geen kwaad, toch? Van wie die ook is!
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jun 2008 20:18

Gershwin schreef:Nee, sorry, ik stigmatiseer :)

Maar als iemand zich aangevallen voelt (kan ik me wel indenken dat MC zich dat voelt), gaat die niet zo snel 'de aanvaller' een pb sturen. Zo had ik het moeten zeggen, eigenlijk.

Ach dat is ook politiek. Het mooie van de politiek is dat een aanval nooit persoonlijk is. Maar daarom mag het wel scherp zijn. Na de debatten moet je wel gewoon nog met elkaar door één deur kunnen. Je ziet dat dit in de landelijke politiek zeker terug. En dat vind ik mooi. Want je moet het toch samen doen.

ow volgens mij ga ik wat off topic :oops:
Stap voor stap, weer een stapje verder.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 20:23

Ik voel me niet aangevallen. Een discussie mag best vonken vind ik. Ik ben geen masochist, ik vind het ook gewoon prettig om te discussieren met mensen die een heel andere mening hebben dan ik.

Anders zat ik wel op het forum voor Grefo-hatende nichten ;)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 jun 2008 20:31

Gershwin schreef:Kan iemand (van de "bah homo's groep") mij uitleggen waarom het nou zo zwaar is om met het fenomeen homoseksualiteit geconfronteerd te worden? Ik heb er zelf namelijk nogal weinig moeite mee. Zeker niet emotioneel. Ik word niet opgewonden van 2 zoenende mannen en als ze het prettig vinden moeten ze vooral hun gang gaan.

Gershwin schreef:@ Toetsenbord: Nou, i.m.h.o. doen met name Boekenlezer en Keessie redelijk homofoob (in de zin van "bah", dus, zoals ik zei). Ik ben heel benieuwd waar dat vandaan komt en hoe ze dat zelf verklaren.

Gewoon, omdat ik mannen die bij mannen liggen met vrouwelijke bijliging - om het even met de woorden van een bijbeltekst weer te geven - iets afschuwelijk smerigs vind. Gewoon tè ranzig.
Als je als jongen opgroeit, dan merk je vanaf bepaalde leeftijd: een man trekt echt niet aan, die heeft de verkeerde geuren o.i.d. bij zich. (Zal wel iets met hormonen of andere stoffen van doen hebben.)

Ik heb geen moeite met een omhelzing van twee mannen, als dat niet homoseksueel bedoeld is.
Zodra het een homoseksuele betekenis krijgt, dan haak ik af. Zo is de foto bij dit artikel nou ook bepaald niet mijn smaak.

Dat laatste is eigenlijk een combinatie van de genoemde afschuw, en het overtreden van bepaalde regels. En dan bedoel ik de ongeschreven regels, dat je als mensen van hetzelfde geslacht op een gewone manier met elkaar omgaat, terwijl je voor iemand van het andere geslacht wat bijzonders kan voelen. Ik voel mij er ongemakkelijk bij als dat overtreden wordt.

En zo vreemd ben ik daarin niet. Ik herinner mij nog wel een collega van jaren terug, die het ook niet prettig vond om homo's met elkaar intiem te zien doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 20:46

Gewoon, omdat ik mannen die bij vrouwen liggen met vrouwelijke bijliging - om het even met mijn eigen woorden weer te geven - iets afschuwelijk smerigs vind. Gewoon tè ranzig.
Als je als homo opgroeit, dan merk je vanaf bepaalde leeftijd: een vrouw trekt echt niet aan, die heeft de verkeerde geuren o.i.d. bij zich. (Zal wel iets met hormonen of andere stoffen van doen hebben.)

Ik heb geen moeite met een omhelzing van een vrouw, als dat niet heteroseksueel bedoeld is.
Zodra het een heteroseksuele betekenis krijgt, dan haak ik af. Zo is de foto bij [url=lalala]plak hier een foto van een willekeurig heteroseksueel stel[/url] nou ook bepaald niet mijn smaak.

Dat laatste is eigenlijk een combinatie van de genoemde afschuw, en het overtreden van bepaalde gevoelens.

Verder kan ik je stukje met de beste wil van de wereld niet omkeren. Ik heb iets te veel empatisch vermogen daarvoor. Verder zou ik heteroseksueel gedrag niet omschrijven in de walgelijke termen die jij gebruikt, maar seks met een vrouw is voor mij gewoon geen optie. Ik ga echter niet voor de wereldvreemde gevoeligheden van een ander in de kast kruipen. Als het je niet bevalt als ik hand in hand met mijn vriend over straat ga dan kijk je maar niet. Helemaal jouw probleem dunkt me en zie maar dat je er mee leert leven, want ik ga je daar echt NIET in tegemoet komen. En de ander honderdduizenden van ons ook niet. Succes heh.

En google even op de relatie tussen extreem homofobe gevoelens en latente homoseksualiteit. Ja ja, ik kan het maar niet laten. :mrgreen:

DISCLAIMER: De openingsquote geeft niet mijn mening over hetero's weer; hoewel ik niet moet denken aan seksuele betrekkingen met een vrouw denk ik niet over hetero's in dat soort termen. De quote is een bewerking van een post van Boekenlezer en voor degenen die het nog niet doorhadden: zo klinkt dat soort taal dus voor een homo.

Het gaar dus om deze quote

Boekenlezer schreef:Gewoon, omdat ik mannen die bij mannen liggen met vrouwelijke bijliging - om het even met de woorden van een bijbeltekst weer te geven - iets afschuwelijk smerigs vind. Gewoon tè ranzig.
Als je als jongen opgroeit, dan merk je vanaf bepaalde leeftijd: een man trekt echt niet aan, die heeft de verkeerde geuren o.i.d. bij zich. (Zal wel iets met hormonen of andere stoffen van doen hebben.)

Ik heb geen moeite met een omhelzing van twee mannen, als dat niet homoseksueel bedoeld is.
Zodra het een homoseksuele betekenis krijgt, dan haak ik af. Zo is de foto bij dit artikel nou ook bepaald niet mijn smaak.

Dat laatste is eigenlijk een combinatie van de genoemde afschuw, en het overtreden van bepaalde regels.
Laatst gewijzigd door MarinusCopy op 03 jun 2008 17:29, 3 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 02 jun 2008 20:56

Toetsenbord schreef:
CaptainCaveman schreef:
Toetsenbord schreef:
MarinusCopy schreef:Waarom kissebissen over homo's? de bijbel is duidelijk: Homo's zijn gruwelijk, moeten dood en hebben dit aan zichzelf te danken. Let wel: dit word in de bijbel nergens weersproken. Dus waarom zeuren over een standpunt als je het zo op kunt lossen?

De Nederlands christelijke standpunten zijn veel, maar vooral niet aan de bijbel ontleent.... Niet om cynisch te doen, maar het geeft wel aan dat christenen net zo goed een "modern" standpunt in kunnen nemen betreffende homosksualiteit.

Dit vind ik TE ABSURD om inhoudelijk op in te gaan. Wat mij betreft: verwijderen deze 'bijdrage'!

Lol? En zelf beweer je impliciet hetzelfde...

Homo's zijn gruwelijk, moeten dood en hebben dit aan zichzelf te danken

Laat mij heel even zien waar ik zulke woorden heb gebezigd!? Als je iets afwijst (naar mijn mening op grond van Gods Woord) wilt dat nog niet zeggen dat mensen gruwelijk zijn, dood moeten ( :shock: :!: ) en dit aan zichzelf te danken hebben!
Je baseert je mening toch ook op dat soort teksten? Je zegt dan wel niet dat 'ze dood moeten', maar 'ze' discrimineren is al verwerpelijk genoeg.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 21:01

Het is maar dat je het verschil niet ziet tussen ongebaseerd discrimineren en de Bijbel als Woord van God zoals die volgens mij als leiddraad in dit leven bedoelt is.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 02 jun 2008 21:20

Ongebaseerd? Leidraad?
Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.

En daaruit vloeit dus discriminatie voort.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 02 jun 2008 21:24

CaptainCaveman schreef:Ongebaseerd? Leidraad?
Toetsenbord schreef:Als je het mij vraagt kun je redeneren en buigen hoe je het wilt, maar vebiedt Gods Woord een homoseksuele relatie en is een huwelijk geschapen om beleeft te worden tussen 1 man en 1 vrouw.

Nee, geen discriminatie. Verbieden wat op grond van Gods Woord (voor de voorzichtigheid naar mijn mening) verboden hoort te worden.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 02 jun 2008 21:37

Toetsenbord schreef:
CaptainCaveman schreef:Ongebaseerd? Leidraad?

Nee, geen discriminatie. Verbieden wat op grond van Gods Woord (voor de voorzichtigheid naar mijn mening) verboden hoort te worden.
Ah, discriminatie is dus wél toegestaan naar jouw interpretatie van de Bijbel?

Want het is en blijft discriminatie.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jun 2008 22:42

CaptainCaveman schreef:Ah, discriminatie is dus wél toegestaan naar jouw interpretatie van de Bijbel?

Want het is en blijft discriminatie.

Als je een gelijkgeslachtelijke relatie als precies hetzelfde ziet als een relatie tussen mensen van verschillend geslacht, dan is het discriminatie als je onderscheid maakt. Je hebt dan echter wel de morele gelijkstelling van beide als funderend uitgangspunt.

Als je echter het één verwerpelijk vindt en het ander niet, dan is dat geen discriminatie, maar een andere morele inschatting van wat wel en niet kan. Dan deel je de opvatting van de morele gelijkstelling niet. Dat laatste is hier het geval. Diegenen die tegen het homohuwelijk zijn (de term alleen al duidt al aan dat het blijkbaar anders is dan een 'gewoon' huwelijk), zijn dat vanuit de overtuiging dat het homohuwelijk niet te verantwoorden valt vanuit hun geloof. Daarbij zien ze een groot verschil tussen huwelijk van man en vrouw en homohuwelijk.
De overheid heeft de eeuwenoude opvatting dat het huwelijk exclusief is voorbehouden aan 1 man en 1 vrouw, waarbij meestal ook kinderen geboren en in dat gezin grootgebracht worden, overboord gezet. In plaats daarvan heeft het de deur opengezet naar anderssoortige relatievormen en heeft dit ook het etiket huwelijk gegeven.
Dat nogal wat christenen die eeuwenoude opvatting die algemeen geaccepteerd was, niet los willen laten, wordt nu gezien als iets heel ergs (discriminatie, foei! [-X ). Nou, dat zal dan wel, maar niemand is verplicht om het met die meerderheidsopvatting van de laatste decennia eens te zijn. Dat is nou het mooie van de vrijheid van overtuiging.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 02 jun 2008 23:00

Daarnaast is het definieren van een huwelijk als iets tussen twee mensen ook discriminerend voor de mensen die met meer dan een persoon willen trouwen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 23:09

Machiavelli schreef:Daarnaast is het definieren van een huwelijk als iets tussen twee mensen ook discriminerend voor de mensen die met meer dan een persoon willen trouwen.

Polygamie? waarom ook nie....

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 02 jun 2008 23:18

elbert schreef:(de term alleen al duidt al aan dat het blijkbaar anders is dan een 'gewoon' huwelijk)

Het heet dan officieel ook geen homohuwelijk, maar gewoon huwelijk als twee mensen vh zelfde geslacht trouwen. Zoals het ook hoort.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 02 jun 2008 23:27

MarinusCopy schreef:Het heet dan officieel ook geen homohuwelijk, maar gewoon huwelijk als twee mensen vh zelfde geslacht trouwen. Zoals het ook hoort.

Dat moet je vandale maar vertellen dan, want die zegt:

ho·mo·hu·we·lijk (het)
1 huwelijk tussen twee personen van dezelfde sekse

En discrimineren is gewoon onderscheid maken en daar is niks mis mee.
Ik vind dat een christelijke partij onderscheid moet maken tussen wat geoorloofd is en wat niet geoorloofd is volgens de bijbel. Dat is hun plicht.
En kiezers discrimineren ook al, als ze voor een bepaalde partij kiezen. Ze hebben geen keus :-)
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

Terug naar “Archief”