Islam=Antichrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Solus
Mineur
Mineur

Islam=Antichrist

Berichtdoor Solus » 21 nov 2003 20:03

De islam rukt op, van 10% naar 17% van de wereldbevolking. Ook in Nederland zien we sporen van een islamisering.
Protestantse theologen en reformatorische oudvaders hebben altijd de Rooms-Katholieke kerk aangewezen als de Antichrist.
Persoonlijk denk ik dat de islam de Antichrist is. Ten eerste staat er van de antichrist in de Bijbel dat hij de Godheid van Christus ontkent. Dat doet Rome niet. De islam wel. Ten tweede stelt de Islam daar ook zware straffen op: op het erkennen van Christus als Messias (staat in de Koran).

Is iedereen het met me eens dat de Islam een levensgroot gevaar is, ja de Antichrist zelve?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 21 nov 2003 20:21

Ik vind de Islam in de leer wel een gevaar ja. Of je nu ook bedoelt dat we alle moslims maar moeten negeren, of erger afslachten? Ik ben erg sympathiek met allochtonen, maar ik vind dat vooral de reformatorische kringen erg ´´anti-buitenlanders´´ zijn...Dat vind ik echt fout! Je kunt in de groeiende Islam ook een voorbeeld zien, kennelijk doen hun iets wat wij niet doen ofzo...
Engaged @ 07-01-2005

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 21 nov 2003 21:07

De antichrist wordt in de Bijbel ook beschreven als wetteloos. Dat zie ik niet direct bij de Islam. Ook ontkent deze het bestaan van God niet.
De westerse democratieen zouden ook de antichrist kunnen zijn/worden. Men trekt zich niets van Gods geboden aan.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 21 nov 2003 21:32

Is het niet zo dat in de Bijbel van de AntiChrist wordt gezegd dat hij de mensheid van Christus ontkent?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 nov 2003 22:15

zie hier ook een hele topic over de antichrist:

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... antichrist

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 22 nov 2003 11:58

trijntjejohanna schreef:zie hier ook een hele topic over de antichrist:

Klopt; maar daar was de discussie heel algemeen en waaierde alle kanten op. Wel is het waar dat Moppie daar al gesignaleerd heeft dat we bij de Antichrist aan de islam moeten denken.

Misschien kunnen we er hier over nadenken wat we daartegen kunnen doen?
Heilige oorlog tegen de Islam?
Bom laten ontploffen in grootste moskee van Europa die in Rotterdam wordt gebouwd?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 nov 2003 12:24

Solus schreef:

Klopt; maar daar was de discussie heel algemeen en waaierde alle kanten op. Wel is het waar dat Moppie daar al gesignaleerd heeft dat we bij de Antichrist aan de islam moeten denken.

Bom laten ontploffen in grootste moskee van Europa die in Rotterdam wordt gebouwd?

Ik denk dat in religie de discussie serieus moeten blijven (en als dit een serieus voorstel is, moeten ze solus opsluiten.)

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 12:49

Of de islam duidelijk de antichrist is weet ik niet. Wel ervaarr ik dat hij zeer gevaarlijk is en tekort doet aan Christus!

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 22 nov 2003 13:35

parsifal schreef:
Solus schreef:

Ik denk dat in religie de discussie serieus moeten blijven (en als dit een serieus voorstel is, moeten ze solus opsluiten.)

Ik denk dat parsifal de discussie vertroebelt; dat is jammer.
Er zijn zat fundamentalistische moslims die allerlei doelen opblazen: het zou daarom ook wel eens in het brein van een fundamentele christen op kunnen komen. Natuurlijk is dat niet goed; maar als je het doodzwijgt zoals parsifal wil, dan gaan zulk soort gedachten ondergronds voortwoekeren. Daarom moet het open en bloot hier besproken worden. Laten we elkaar niet zo eng censureren zoals parsifal wil.
Wel moeten we gebruik van geweld afkeuren: niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Woord zal het geschieden!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 nov 2003 13:37

en door gebed!

Boely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Boely » 22 nov 2003 18:47

Ja misschien moeten we eens met die mensen gaan praten... maar of het de antichrist is? Er wordt in de Bijbel gesproken over een beest dat uit de aarde opkomt, en een beest wat uit de zee opkomt. En het ene beest oefende zijn kracht uit in tegenwoordigheid van het andere beest... ik heb ook al eens gehoord dat het de roomse kerk met de paus was... ook hoor je verhalen over een chipje dat het zou zijn... of over internet... hebben we onszelf al wel eens gezien als een beest voor God, die niets anders doet dan door zijn zonden God in het gezicht slaan? Zijn we dan ook niet anti-chris(us)?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 nov 2003 19:52

Solus schreef:
parsifal schreef:
Solus schreef:

Ik denk dat parsifal de discussie vertroebelt; dat is jammer.
Er zijn zat fundamentalistische moslims die allerlei doelen opblazen: het zou daarom ook wel eens in het brein van een fundamentele christen op kunnen komen. Natuurlijk is dat niet goed; maar als je het doodzwijgt zoals parsifal wil, dan gaan zulk soort gedachten ondergronds voortwoekeren. Daarom moet het open en bloot hier besproken worden. Laten we elkaar niet zo eng censureren zoals parsifal wil.
Wel moeten we gebruik van geweld afkeuren: niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Woord zal het geschieden!

Mijn standpunt in de discussie is duidelijk denk ik. Moslims die doelen willen opblazen moeten ze opsluiten. Dat zelfde geldt voor Christen die dit soort dingen willen doen. Een Christen mag nooit geweld gebruiken buiten de overheid om. Ik wil dus niet dat deze gedachten ondergronds voortwoekeren, alleen wil ik dat als deze gedachten serieus worden, deze gedachten in de gevangenis voortwoekeren.

Maarre Solus, waarop baseer je dat de Bijbel zegt dat de Anti-Christ de Godheid van Christus ontkent?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 12:35

Volgens mij staat dat in Openbaringen.

André

Berichtdoor André » 23 nov 2003 18:01

essieee schreef:Of de islam duidelijk de antichrist is weet ik niet. Wel ervaarr ik dat hij zeer gevaarlijk is en tekort doet aan Christus!

De Islam erkent Jezus niet als zoon van God, maar vind wel dat onze God de zelfde is als allah......................

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 18:06

Dus is de Islam helemaal op de foute tour!

Terug naar “Archief”