Bekeren van joden een belediging?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 20 sep 2008 11:09

Prachtig artikel! Woord en daad gaan hand in hand!

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re:

Berichtdoor Ewan » 12 mar 2012 07:51

Optimatus schreef:Ik heb wel eens kerkgebouwen gezien waar moslims niet bepaald in gelukkige poses en allegorieën werden afgebeeld.


En iedere week hoor je:''Gij zult geen gesneden beeld maken van....''
Talloze middeleeuwse kerken in Europa, (belgie, duitsland, oostenrijk, zweden) hebben nog steeds die aan zwijnentepels zuigende joden (en erger, niet geschikt voor forumtaal) op hun gevels.
Vraagt men zich nooit eens af, hoe God neerkijkt vanuit de hemel op dit soort grove beledigingen aan het adres van Zijn Volk en de nakomelingen van de familie van Zijn Zoon?
Somebody up there likes you

mohamed

Re: Re:

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2012 08:22

Cathy schreef:Ik begrijp het ook wel. De joden aanbidden toch al de enige ware God?
Hoezo bekeren?
Volgens Paulus zullen wij hen tot jaloersheid verwekken. (Rom 11:11) Ik heb ernstig mijn twijfels of dat op deze manier gaat lukken. :?

Ewan schreef:Vraagt men zich nooit eens af, hoe God neerkijkt vanuit de hemel op dit soort grove beledigingen aan het adres van Zijn Volk en de nakomelingen van de familie van Zijn Zoon?

Apostel Johannes zou zich vandaag de dag niet geliefd maken bij christenen als ze zijn brieven eens lazen, want hij noemde de joden die Christus verwerpen satanisten. De christenen anno nu erkennen dat de joden Christus inderdaad loochenen, maar beweren doodleuk dat zij toch dezelfde God hebben als zij. Doch wat ik me afvraag is wie aanbidden jullie dan? De God van Johannes duidelijk niet, want die laat zich alleen aanbidden door degenen die in de christelijke leer (2 Joh 1,9) van de zoon blijven.

'Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet....' (1 Joh 2,22)

Een ieder die dus beweert dat Jezus niet de messias is, die is de antichrist volgens apostel Johannes en daarom schreef ik dat zijn beweringen niet welgevallig zijn voor christenen in deze tijd, die de joden welke Christus openlijk loochenen alsnog Gods volk blijven noemen. Daar zal je je voor moeten verantwoorden, want 'wie niet met mij is die is tegen mij' (Mat 12,30) heeft de messias gezegd en als jullie met degenen zijn die tegen hem zijn, dan bevind je je in het verkeerde kamp.

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Ewan » 12 mar 2012 10:57

Het gaat erom dat de opdracht van de gemeente is om op een vriendelijke, geduldige, liefdevolle manier een ambassadeur te zijn voor Christus.
En de joden tot jaloezie te verwekken.
En dat gaat beslist niet op de manier waarop het sinds de derde eeuw is gegaan.
''christelijke'' joden willen niet eens het predikaat christelijk dragen, zo besmeurd is de naam geworden wat wij in Zijn naam hebben uitgespookt, tegen elkaar en tegen de joden.
Dus die beledigende zwijnen op duitse kerken mogen er vandaag nog afgesloopt worden.
Somebody up there likes you

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2012 12:41

Ja maar niet tweeduizend jaar lang, want niemand kan het koninkrijk ingaan dan die de zoon gehoorzaam is.

'....wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.' (Joh 3,36)

'Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u:
Wie in Mij gelooft, heeft eeuwig leven.'
(Joh 6,47)

'Wie gelooft in de Zoon van God, heeft het getuigenis in zichzelf; wie God niet gelooft, heeft Hem tot leugenaar gemaakt, omdat hij niet geloofd heeft het getuigenis dat God van Zijn Zoon getuigd heeft.' (1 Joh 5,10)

Dus ook joden zullen zich moeten bekeren tot de levende God (Hand 14,15) want er is geen onderscheid (Rom 10,12) immers God is Een en Dezelfde Heer van allen. Om on topic te eindigen: het is geen belediging maar noodzaak.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Cathy » 14 mar 2012 10:03

mohamed schreef:Een ieder die dus beweert dat Jezus niet de messias is, die is de antichrist volgens apostel Johannes en daarom schreef ik dat zijn beweringen niet welgevallig zijn voor christenen in deze tijd, die de joden welke Christus openlijk loochenen alsnog Gods volk blijven noemen. Daar zal je je voor moeten verantwoorden, want 'wie niet met mij is die is tegen mij' (Mat 12,30) heeft de messias gezegd en als jullie met degenen zijn die tegen hem zijn, dan bevind je je in het verkeerde kamp.

Dank u.
Staat ergens ook niet het tegengestelde?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 14 mar 2012 20:21

mohamed schreef:Een ieder die dus beweert dat Jezus niet de messias is, die is de antichrist volgens apostel Johannes en daarom schreef ik dat zijn beweringen niet welgevallig zijn voor christenen in deze tijd, die de joden welke Christus openlijk loochenen alsnog Gods volk blijven noemen. Daar zal je je voor moeten verantwoorden, want 'wie niet met mij is die is tegen mij' (Mat 12,30) heeft de messias gezegd en als jullie met degenen zijn die tegen hem zijn, dan bevind je je in het verkeerde kamp.

Cathy schreef:Dank u.
Staat ergens ook niet het tegengestelde?

Dat ging over iemand die boze geesten uitdreef in Jezus' naam maar geen christen was (Mar 9,38) en over hen heeft hij gezegd:

Mat 7
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

En weer:

'Want zo wie zich voor Mij en voor Mijn woorden zal geschaamd hebben, in dit overspelig en zondig geslacht, voor die zal Zich de Zoon des mensen ook schamen, wanneer Hij zal komen in de heerlijkheid van Zijn Vader, met de heilige engelen.' (Mar 8,38)

Het evangelie is in eerste instantie gericht aan joden (Rom 1,16) beste Cathy, dus als je een oprecht christin bent en de joden wilt helpen, wees dan tenminste recht en zeg dat je deze teksten gelooft.

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Cathy » 16 mar 2012 09:16

Mohamed schreef:Dat ging over iemand die boze geesten uitdreef in Jezus' naam maar geen christen was (Mar 9,38) en over hen heeft hij gezegd:

Mat 7
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Waarom leg je op deze manier zo'n direct verband?

Het evangelie is in eerste instantie gericht aan joden (Rom 1,16) beste Cathy, dus als je een oprecht christin bent en de joden wilt helpen, wees dan tenminste recht en zeg dat je deze teksten gelooft.

Ik geloof alle teksten maar niet alle interpretaties. :)
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2012 09:35

Mohamed schreef:Dat ging over iemand die boze geesten uitdreef in Jezus' naam maar geen christen was (Mar 9,38) en over hen heeft hij gezegd:

Mat 7
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!

Cathy schreef:Waarom leg je op deze manier zo'n direct verband?

Waarom niet?
Mohamed schreef:Het evangelie is in eerste instantie gericht aan joden (Rom 1,16) beste Cathy, dus als je een oprecht christin bent en de joden wilt helpen, wees dan tenminste recht en zeg dat je deze teksten gelooft.

Ik geloof alle teksten maar niet alle interpretaties. :)

Niet jokken beste Cathy want Johannes heeft geschreven dat wie de zoon loochent ook de vader niet heeft (1 Joh 2,23) maar jij schreef hier dat de joden toch de enige ware God hebben. Daarmee weerspreek je een geheiligde apostel (Joh 17,19) en dan moet je vervolgens niet beweren dat je alle teksten gelooft, want dat komt nogal huichelachtig over.

Leer te verstaan wie de besnijdenis zijn, want dat zijn niet de lieden die Christus hardnekkig verwerpen, maar de christenen uit alle volken die God in Geest dienen en NIET op het vlees (Fil 3,3) vertrouwen. Wij zijn in Jezus Christus in wie geen onderscheid is (Rom 3,22) dus als jij toch onderscheid maakt tussen echte joden en joden naar het vlees, prima, maar dan concludeer ik daar wel uit dat je niet in Christus bent.

'maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen maar uit God.' (Rom 2,29)

Bekeer je tot de levende God, dat is de boodschap voor elk mens op aarde, of wees perfect (Mat 5,48) opdat je uit je daden gerechtvaardigd (Rom 4,2) mag worden. Verkoop alles wat je hebt en geef de opbrengst aan een goed doel (Luk 12,33) maar dan nog zullen er armen en hongerigen zijn. Het is mede hierom dat we lezen de dwaas zegt er is geen God (Ps 14,1) want het is dwaas om te denken dat we volmaakt zijn en alles zelf kunnen.

'...Wij zijn ook mensen van gelijke bewegingen als gij, en verkondigen u, dat gij u van deze ijdele dingen zoudt bekeren tot de levende God,' (Hand 14,15)

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor JHM » 16 mar 2012 15:54

De Joden die JHWH aanbidden (en Christus niet aannemen) doen die een andere God aanbidden dan de JHWH die wij aanbidden? Volgens ons vindt de vervulling van het oude testament zich in het nieuwe testament met Jezus als Messias. De Joden wachten nog op de vervulling van de belofte uit het oude testament. Volgens mij doet dat niet af dat we beiden JHWH als God aanbidden. Het enige verschil is dat niemand tot de Vader komt zonder de Zoon (zoals mohamed terecht opmerkt), wat dus betekent dat de Joden dezelfde God aanbidden echter Hij hun gebeden niet aanneemt omdat zij de Zoon niet aannemen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

mohamed

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor mohamed » 16 mar 2012 17:12

JHM schreef:De Joden die JHWH aanbidden (en Christus niet aannemen) doen die een andere God aanbidden dan de JHWH die wij aanbidden?

Ja want de zoon is God.

'Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.' (Joh 3,36)

Gebruikersavatar
Targetses
Mineur
Mineur
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 feb 2012 14:25

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Targetses » 16 mar 2012 17:31

mohamed schreef: Ja want de zoon is God.

'Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.' (Joh 3,36)


Uit het volgende vers blijkt toch duidelijk dat God een ander is dan de Heere Jezus:

Johannes 5:30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

Zoekt de Heere Jezus hier nu zijn eigen wil? En dan het volgende. Nam de Heere Jezus toe in genade bij zichzelf?

Lukas 2:52 En Jezus nam toe in wijsheid, en in grootte, en in genade bij God en de mensen.

Dit zijn zomaar twee voorbeelden waarmee de Joden tegenover de Christenen staan.
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

Ewan
Sergeant
Sergeant
Berichten: 414
Lid geworden op: 28 feb 2012 10:00

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Ewan » 16 mar 2012 17:33

mohamed schreef:Ja want de zoon is God.

'Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.' (Joh 3,36)

nee, Jezus is de Zoon van God, en zit aan Zijn rechterhand, en zal Zijn koninkrijk teruggeven aan de Vader.
(Openbaring)
Somebody up there likes you

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor Cathy » 16 mar 2012 17:47

mohamed schreef:Waarom niet?

Dat is geen antwoord.
Niet jokken beste Cathy want Johannes heeft geschreven dat wie de zoon loochent ook de vader niet heeft (1 Joh 2,23) maar jij schreef hier dat de joden toch de enige ware God hebben. Daarmee weerspreek je een geheiligde apostel (Joh 17,19) en dan moet je vervolgens niet beweren dat je alle teksten gelooft, want dat komt nogal huichelachtig over.

Wij aanbidden JHWH en de joden aanbidden JHWH. Dan moet Johannes dus iets anders bedoelen. Johannes schrijft aan nieuwtestamentische christengemeenten en waarschuwt hen voor dwaalleraren. In die context moet je het volgens mij lezen.
Leer te verstaan wie de besnijdenis zijn, want dat zijn niet de lieden die Christus hardnekkig verwerpen, maar de christenen uit alle volken die God in Geest dienen en NIET op het vlees (Fil 3,3) vertrouwen. Wij zijn in Jezus Christus in wie geen onderscheid is (Rom 3,22) dus als jij toch onderscheid maakt tussen echte joden en joden naar het vlees, prima, maar dan concludeer ik daar wel uit dat je niet in Christus bent.

Ik begrijp je echt niet. Ik maak geen verschil tussen echte joden en joden naar het vlees. Een jood is een jood naar gelang zijn afkomst is. En wij zijn goyim vanuit Joods perspectief.
'maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest, niet naar de letter. Zijn lof is niet uit mensen maar uit God.' (Rom 2,29)

Lees even wat terug dan kun je zien dat Paulus het hier tegen de joden heeft. Vanaf vs 17.
Bekeer je tot de levende God, dat is de boodschap voor elk mens op aarde, of wees perfect (Mat 5,48) opdat je uit je daden gerechtvaardigd (Rom 4,2) mag worden. Verkoop alles wat je hebt en geef de opbrengst aan een goed doel (Luk 12,33) maar dan nog zullen er armen en hongerigen zijn. Het is mede hierom dat we lezen de dwaas zegt er is geen God (Ps 14,1) want het is dwaas om te denken dat we volmaakt zijn en alles zelf kunnen.

Ik begrijp niet waarom je Rom 4: 2 erbij haalt. Daar staat het tegenovergestelde.
Verder:
Wij besluiten dan, dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt, zonder de werken der wet. Rom 3:28
Wij dan, gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God, door onzen Heere Jezus Christus;
Rom 5:1
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Bekeren van joden een belediging?

Berichtdoor JHM » 16 mar 2012 18:17

mohamed schreef:Ja want de zoon is God.

'Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.' (Joh 3,36)


De Zoon is een verschijningvorm van God, maar niet de Vader. Anders zou de Zoon weten wanneer Hij terug zou komen, maar dat weet enkel de Vader (Matt 24,36). Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.
Laatst gewijzigd door JHM op 16 mar 2012 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 98 gasten