www.DsHuisman.nl

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The_Pim
Mineur
Mineur

www.DsHuisman.nl

Berichtdoor The_Pim » 11 dec 2004 21:14

Preken website: www.DsHuisman.nl

Krimpen a/d IJssel – Er weer een nieuwe mogelijkheid om via internet preken uit de gereformeerde gemeenten te lezen en te beluisteren. Vanaf vandaag is www.DsHuisman.nl online.

“De preken van ds. Huisman kunnen we met recht schriftuurlijk-bevindelijk noemen. In deze preken wordt krachtig, helder en bewogen aan zondaren, de Weg ten Leven gewezen: het Lam Gods, Jezus Christus en Dien gekruisigd”, aldus de initiatiefnemers.

Naast de mogelijkheid om preken te beluisteren kunnen ook een aantal uitgeschreven preken opgeslagen of geprint worden. Ds. Huisman woont in Zuid-Afrika maar is door lichamelijke beperkingen niet meer in staat te preken, zo kunnen we lezen in de biografie op de website.
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 13 dec 2004 15:17

Hmm, ik vind dit een beetje naar persoonsverheerlijking rieken. Alleen de naam al: dshuisman.nl

Hoewel ik ds. Huisman geweldig vind, is me dit toch een stapje te ver.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 dec 2004 17:11

kootje schreef:Hmm, ik vind dit een beetje naar persoonsverheerlijking rieken. Alleen de naam al: dshuisman.nl

dus al die boeken met preken die worden uitgegeven zijn ook allemaal persoonsverheerlijking?

Shrike
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Shrike » 13 dec 2004 17:14

Is dit ook een concurrent van prekenweb.nl?

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2004 20:18

Shrike schreef:Is dit ook een concurrent van prekenweb.nl?

Nee, gezien de opzet van de website lijkt het me heel sterk als daar niet dezelfde personen achter zitten. Klik bijv. eens op 'links'. Dan zul je precies hetzelfde tegenkomen als bij Prekenweb.

Neemt niet weg dat het goed is dat de bevindelijk-schriftuurlijke prediking ook nog op het internet gevonden mag worden. De Heere kan het nog zegenen. Wel moeten we zeer uit gaan kijken voor mensenverheerlijking of dweperij.

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 14 dec 2004 13:04

caprice schreef:
Shrike schreef:Is dit ook een concurrent van prekenweb.nl?

Nee, gezien de opzet van de website lijkt het me heel sterk als daar niet dezelfde personen achter zitten. Klik bijv. eens op 'links'. Dan zul je precies hetzelfde tegenkomen als bij Prekenweb.

Neemt niet weg dat het goed is dat de bevindelijk-schriftuurlijke prediking ook nog op het internet gevonden mag worden. De Heere kan het nog zegenen. Wel moeten we zeer uit gaan kijken voor mensenverheerlijking of dweperij.

Ik denk al wat is het stil met nieuwe preken op prekenweb, maar ja je kan je tijd maar aan 1 ding tegelijk geven.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 14 dec 2004 14:03

Socrates schreef:
kootje schreef:Hmm, ik vind dit een beetje naar persoonsverheerlijking rieken. Alleen de naam al: dshuisman.nl

dus al die boeken met preken die worden uitgegeven zijn ook allemaal persoonsverheerlijking?

Vind ik heel wat anders. Bij een boek met preken is niet de persoon de titel. En in de preken wijst de predicator als het goed is van zichzelf af naar Hem, dus Persoonsverheerlijking ja.
Ik heb ook niks tegen de preken van ds. Huisman, ik vind ze zelfs erg goed. Om nu echter een website te maken, getiteld dshuisman.nl, met alleen maar preken van ds. Huisman en daarnaast nog een biografie.... Hmm, niet mijn smaak.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 14 dec 2004 14:27

kootje schreef:
Socrates schreef:

Vind ik heel wat anders. Bij een boek met preken is niet de persoon de titel. En in de preken wijst de predicator als het goed is van zichzelf af naar Hem, dus Persoonsverheerlijking ja.
Ik heb ook niks tegen de preken van ds. Huisman, ik vind ze zelfs erg goed. Om nu echter een website te maken, getiteld dshuisman.nl, met alleen maar preken van ds. Huisman en daarnaast nog een biografie.... Hmm, niet mijn smaak.

Helemaal mee eens!!!!!!

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 14:32

kootje schreef:
Socrates schreef:

Vind ik heel wat anders. Bij een boek met preken is niet de persoon de titel.

Er staat bij een boek toch echt 'Ds. Die-en-die' op de kaft. En een titel, om het boek van andere boeken van dezelfde dominee te onderscheiden. Dat lijkt me bij een website niet zo zinvol, omdat er op die ene site steeds dingen toegevoegd kunnen worden.
En in de preken wijst de predicator als het goed is van zichzelf af naar Hem, dus Persoonsverheerlijking ja.

Waarom denk je dat Ds. Huisman dat niet zou doen? Oftewel, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vergezocht...

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 14 dec 2004 14:46

Socrates schreef:
kootje schreef:
Socrates schreef:

Vind ik heel wat anders. Bij een boek met preken is niet de persoon de titel.

Er staat bij een boek toch echt 'Ds. Die-en-die' op de kaft. En een titel, om het boek van andere boeken van dezelfde dominee te onderscheiden. Dat lijkt me bij een website niet zo zinvol, omdat er op die ene site steeds dingen toegevoegd kunnen worden.

Inderdaad staat bij boeken de schrijver op de kaft, maar dan het komt op een heel andere manier over dan dat je een website de naam van een dominee geeft. Bij de website is het kopje 'Ds. Huisman', bij de preken 'Geen ander Evangelie', of iets anders. Maakt nogal wat uit.

Waarom denk je dat Ds. Huisman dat niet zou doen? Oftewel, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?

Ik beweer helemaal niet dat ds. Huisman dit niet zou doen. Ik vraag me wel af waarom er zo'n uitgebreide biografie op moet...

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 14:58

kootje schreef:Ik beweer helemaal niet dat ds. Huisman dit niet zou doen. Ik vraag me wel af waarom er zo'n uitgebreide biografie op moet...

Omdat mensen dat interessant vinden? Omdat het iets zegt over de schrijver zelf en wellicht iets over zijn manier van preken? Omdat mogelijkerwijs iets over zijn bekering en roeping in staat? Iets van hoe God zondaren tot zich roept?

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 14 dec 2004 17:33

Ik vindt het ook een beetje persoonsverheerlijkhing zo'n site. Ds. Huisman leeft nog hoor. Straks komen er sites van prof. dr. W. H. Velema, ds. J. Westerink, ds. P. den Butter, ds. C. G. Vreugdenhil, ds. A. Kort, ds. A. Moerkerken of ds. F. Mallan.

Was ds. Huisman nu zo'n bijzonder iemand, om daar een site over te maken? Ik denk als ds. Huisman het nog zou beseffen, dat er een site van hem was, dat hij het afgekeurd zou hebben. Hij hield niet van persoonlijkheidsverering. Beter zou zijn om gewoon op Prekenweb meer preken van ds. Huisman te publiceren. Of gewoon www.prekenweb.nl/dshuisman zoals die nu al bestaat en geen site zoals http://www.dshuisman.nl
Met de inhoud van de site ben ik van harte mee eens, daar sta ik 100% achter, maar de naam niet zo, vindt ik toch een beetje een stap te ver gaan.

Trouwens ik heb nog een LP liggen met de bevestiging en intrede van ds. Huisman tot zendingspredikant te Vlaardingen. Ds. H. Rijksen was de bevestiger. Interesse?

Weinig predikanten binnen het bevindelijk gereformeerd klimaat hebben een site. Ik weet er twee

- http://www.wvanvlastuin.nl (wordt nooit bijgehouden, lijkt het)

http://www.jrvolk.com wordt ook nooit bijgehouden.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 14 dec 2004 17:44

Sorry hoor, maar wat is er in vredesnaam bijzonder aan het maken van een site over iemand????

En als het ook nog eens iemand is met een publieke functie, iemand die wat te vertellen heeft, iemand die betaald wordt om andere mensen te bereiken... ik zie het punt niet zo.

Moet je die site dan boterbloempje.nl noemen als het over dominee huisman gaat? Lijkt me niet echt logisch toch?

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 14 dec 2004 19:10

Socrates schreef:

Moet je die site dan boterbloempje.nl noemen als het over dominee huisman gaat? Lijkt me niet echt logisch toch?

Nu zeg je het zelf al, ik geloof niet dat iemand die deze site maakt de intensie heeft om te laten lijken dat het over ds. Huisman, ik neem aan
dat deze mensen met deze site een ander doel nastreven, wekt dan met
die naam niet een andere indruk.

caprice

Berichtdoor caprice » 14 dec 2004 21:10

www.prekenweb.nl klinkt bij mij heel anders dan www.DsHuisman.nl. :roll:

Terug naar “Archief”