Doelgericht leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hein
Mineur
Mineur
Contacteer:

Doelgericht leven

Berichtdoor Hein » 20 okt 2004 19:50

Wellicht hebben jullie het boek doelgericht leven van Rick Warren gelezen:

Afbeelding

Ik als trouwe refo ben er weleens benieuwd naar. Kan iemand mij vertellen als je het gelezen hebt wat het met je gedaan heeft. Is het een aanrader voor je geloofsleven ? en waarom?
Ook vraag ik me af in hoeverre het sterk Evangelisch getint is. Niet dat ik dat per definitie erg vindt, maar ik vind het reformatorische belijden erg waardevol mits het voorzien is van een Evangelische jas.

Erg benieuwd naar reacties van jullie.
De HEERE zegt: Grimmigheid is bij mij niet! jesaja 27:1

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2004 20:58

Ik heb het gelezen en het was een goed boek, je moet alleen soms door het Amerikaanse sausje heenprikken. De schrijver lijkt zijn eigen methode soms wel erg goed te vinden. Maar er staan echt goede dingen in dat boek!

joris

Berichtdoor joris » 20 okt 2004 21:34

volgens mij moet je dat niet afvragen, waarom het evangelisch getint is. Je moet hem gewoon gaan lezen en kijken wat je dr van vind? het zijn vooral gereformeerden die hem lezen voglen smij.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 okt 2004 21:40

vrijgemaakten idd ;) In de gkv is het helemaal in om met z'n allen dat boek te lezen.

Was er trouwens niet al een topic over dit boek? Anders moet je even speuren op http://www.flevofestival.nl/forum of http://forum.gkv.nl, dan kan je er een heleboel over lezen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2004 00:53

Lalage, ik denk dat je doelt op dit, door jou zelf gestarte topic:

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/2478

Staan wel meningen van een hoop mensen in... Hopelijk heb je er wat aan!

Ik moet nog gaan beginnen aan het boek, binnenkort zeker doen!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 okt 2004 09:33

Ik heb m gelezen... zie avatar. Kvind het wel een aanrader. Idd wat lalage zegt, tis wel erg Amerikaans af en toe. Tis trouwens overal in om m te lezen, in evangelische gemeenten gaan ze t ook massaal doen!!
En ik, ik ben zo hip en bij de tijd, ik had m al gelezen voor het een hype werd!!! :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2004 10:28

Of het werd gewoon een hype omdat jij hem hebt gelezen :D

Je bent een trendsetter ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 21 okt 2004 21:03

ik ben dit boek nog steeds aan het lezen, vind het echt een aanrader en ik kom uit de Gereformeerde Gemeente :wink: een moet het trouwens zijn.
Maar ik vind het een prettig boek, maar ik vind ook zoals met elk boek (behalve met de Bijbel) dat je het moet lezen en er zelf bij nadenken wat jij ervan vind. Maar er worden veel teksten uit de Bijbel aangehaald en ik leer heel veel van de meeste hoofdstukken. Ik vind het een praktisch boek om je leven in te vullen en het heeft mij heel erg stilgezet, waarom ik hier ben en hoe ik de tijd dat ik hier ben het beste in kan vullen.
Natuurlijk is dit niet het enige goede boek hierover, dus ik lees nog meer boeken, maar ik heb wel meer mensen 'aangestoken met dit boek' en alleen nog maar positieve reacties gekregen.

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 21 okt 2004 22:45

Ik heb het boek hier al een tijd liggen, maar ik kom er niet echt doorheen. Volgens mij is het vooral de Amerikaanse stijl die me irriteert. Maar ik heb er al wel goede dingen in gelezen.

Een vriend van mij heeft bij één van de eerste gemeenten in NL waar ze dit in een 40-dagen project goten meegedaan en was er ook erg over te spreken. OP zich is het ook wel een aanrader, denk ik, want dan doe je 40 dagen intensief mee en spreek je eens in de week met mensen over het boek.

Misschien dat ik vanavond maar weer es een hoofdstuk moet gaan lezen....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 00:27

Je moet gewoon elke dag 1 hoofdstuk lezen, heb je vast wel tijd voor ;)

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 22 okt 2004 08:52

Volgens mij is tijd hèbben ook niet zo zeer het probleem, maar tijd máken. :wink: Wie weet krijg ik het ooit nog es uit, want ik heb het boek gisteravond weer niet gepakt.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 12:20

Ik zou zeggen, blijf je er niet druk om maken dat je het elke keer niet doet. Wel dat je er bij stil moet blivjen staan natuurlijk. Maar probeer tot God te bidden, of Hij je ook eraan wil helpen herinneren. Dat doe ik ook altijd en als het 'savonds voor het slapengaan neit werkt, probeer het dan overdag te doen.
En ik heb ook wel eens een paar dagen overgeslagen, maar als je er eenmaal een eindje in bent, dan vind ik het wel steeds duidelijker en helderder worden. Je wordt alleen wel duidelijk aan een zelfonderzoek onderworpen en dat kan wel eens pijnlijk zijn..... :mrgreen:

Cavecracker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Cavecracker » 22 okt 2004 12:29

Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 22 okt 2004 12:34

Tja ik heb er geen last van dat andere mensen het lezen. Dat zie of voel ik ook niet als ik het savonds lees.
En ik vind het voor mij persoonlijk een goed leerproces, heb het boek ook alleen maar gekocht omdat het me een mooi boek leek en ik wist helemaal niet dat het een hype was, maar goed dat terzijde.

Ik vind gewoon dat ik er een boel uit kan leren en of andere mensen dat ook kmet z'n allen doen, dat vind ik alleen maar fijn. En ik kan me wel druk gaan maken over dat andere mensen dan ook aan zichzelf werken, ik wil graag een lichtend licht zijn en als onder andere dit boek mij daarbij kan helpen....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 12:43

Cavecracker schreef:Ik vind dat boek veel teveel een hype. Het is misschien wel interessant maar omdat het in één keer zo massaal gelezen wordt gewoon niet meer leuk, het irriteert.

Inderdaad, dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. :)

Terug naar “Archief”