Moderator: Moderafo's
John B schreef:Heb je dat ook wel eens. Dat je (weer) in een bepaalde zonde valt, terwijl je je hebt voorgenomen om dat toch echt niet meer te doen. En dat je daarna haast niet meer je bijbel durft open te slaan, laat staan bidden. En dat je voelt hoe verdorven je eigen hart is en je je zo blind voelt. Ik weet het niet meer in iedergeval. Ik moet bekeerd worden maar hoe? De wereld trekt zo verschrikkelijk. En als ik diep naar binnen kijk voel ik me heel niet schuldig zoals ik me zou moeten voelen. Hoe kan ik toch de Heere lief krijgen. Ik heb die wedergeboorte zo nodig want van me zelf kan ik niets goeds doen! Sorry, ik moest me hart even luchten. Bedankt.
John B schreef:En als ik diep naar binnen kijk voel ik me heel niet schuldig zoals ik me zou moeten voelen.
John B schreef:Heb je dat ook wel eens. Dat je (weer) in een bepaalde zonde valt, terwijl je je hebt voorgenomen om dat toch echt niet meer te doen. En dat je daarna haast niet meer je bijbel durft open te slaan, laat staan bidden. En dat je voelt hoe verdorven je eigen hart is en je je zo blind voelt. Ik weet het niet meer in iedergeval. Ik moet bekeerd worden maar hoe? De wereld trekt zo verschrikkelijk. En als ik diep naar binnen kijk voel ik me heel niet schuldig zoals ik me zou moeten voelen. Hoe kan ik toch de Heere lief krijgen. Ik heb die wedergeboorte zo nodig want van me zelf kan ik niets goeds doen! Sorry, ik moest me hart even luchten. Bedankt.
Pieter schreef:Ik denk dat een bepaald schuldgevoel van wezenlijk belang is. Niet dat daar alles vanaf hangt, maar zonder schuldbesef heb je ook geen eerlijke behoefte aan een Borg.
Pieter schreef:Wat mij op dit moment vooral bezighoudt, is of ik zelf voor God moet kiezen, of dat God mij moet trekken. Inderdaad, de kwestie van de vrije wil.
In het eerste geval weet ik niet hoe ik dat moet doen.
In het tweede geval vraag ik mij af of dat wel ooit zal gebeuren.
Aragorn schreef:Pieter schreef:Wat mij op dit moment vooral bezighoudt, is of ik zelf voor God moet kiezen, of dat God mij moet trekken. Inderdaad, de kwestie van de vrije wil.
In het eerste geval weet ik niet hoe ik dat moet doen.
In het tweede geval vraag ik mij af of dat wel ooit zal gebeuren.
In het tweede geval zal het trekken toch niet buiten je om gaan denk ik. Dan ga je kiezen en achteraf zie je dat je getrokken werd misschien, maar toch zul je zelf actie moeten ondernemen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten