Nieuwe Testament voor motorrijders........

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Nieuwe Testament voor motorrijders........

Berichtdoor Bookman » 14 jul 2004 17:49

DEN HELDER - Het Nieuwe Testament is nu ook beschikbaar in een speciale uitvoering voor motorrijders. De Nederlandse uitgave is een initiatief van de Christian Motorcyclist Association (CMA).
.
Het boek voor motorrijders, in zakformaat, is een uitgave van Jongbloed. ”Highway to Heaven” (Snelweg naar de hemel) luidt de titel.
.
Eerder verschenen speciale Bijbels voor motorrijders onder andere in Scandinavië, de Verenigde Staten, Duitsland en België. In België wordt de uitgave de Biker-Bible genoemd.
.
De uitgave bestaat uit het Nieuwe Testament in een „makkelijk leesbare bijbelvertaling” (Het Boek). Daarnaast bevat ze artikelen met foto’s van motorrijders die, aldus het persbericht, „vertellen over hun leven als christen, en wat God in hun leven heeft betekend.” Ook staat er een handleiding in afgedrukt om de Bijbel te leren lezen.
.
CMA Nederland is een motorclub met zo’n 170 leden, waarvan zo’n 70 „full-members”, onder wie 13 vrouwen.

Nog even.............. :roll: Ik denk dat we straks een vertaling krijgen voor begrafenisondernemers. :cry:
Wat word ik toch simpel van zulke onzinnige berichten. Als er voor alle beroepen en liefhebberijen een aparte vertaling moet komen, dan zijn we nog wel even bezig. Zijn er nog mensen die een aparte vertaling voor zichzelf wensen? Je zegt het maar hoor... Want Jongbloed zegt: U vraagt en wij drukken. :wink: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Re: Nieuwe Testament voor motorrijders........

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 19:18

Bookman schreef:
DEN HELDER - Het Nieuwe Testament is nu ook beschikbaar in een speciale uitvoering voor motorrijders. De Nederlandse uitgave is een initiatief van de Christian Motorcyclist Association (CMA).
.
Het boek voor motorrijders, in zakformaat, is een uitgave van Jongbloed. ”Highway to Heaven” (Snelweg naar de hemel) luidt de titel.
.
Eerder verschenen speciale Bijbels voor motorrijders onder andere in Scandinavië, de Verenigde Staten, Duitsland en België. In België wordt de uitgave de Biker-Bible genoemd.
.
De uitgave bestaat uit het Nieuwe Testament in een „makkelijk leesbare bijbelvertaling” (Het Boek). Daarnaast bevat ze artikelen met foto’s van motorrijders die, aldus het persbericht, „vertellen over hun leven als christen, en wat God in hun leven heeft betekend.” Ook staat er een handleiding in afgedrukt om de Bijbel te leren lezen.
.
CMA Nederland is een motorclub met zo’n 170 leden, waarvan zo’n 70 „full-members”, onder wie 13 vrouwen.

Nog even.............. :roll: Ik denk dat we straks een vertaling krijgen voor begrafenisondernemers. :cry:
Wat word ik toch simpel van zulke onzinnige berichten. Als er voor alle beroepen en liefhebberijen een aparte vertaling moet komen, dan zijn we nog wel even bezig. Zijn er nog mensen die een aparte vertaling voor zichzelf wensen? Je zegt het maar hoor... Want Jongbloed zegt: U vraagt en wij drukken. :wink: :mrgreen:

Jongen jongen, wat maak je je weer druk. Is toch mooi dit? Dit is marketing in optima forma :wink:

Ga hem gelijk aanschaffen, is hij er in Suzuki uitvoering?
Geen commentaar

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2004 21:42

Ik zie het probleem ook niet zo... het is gewoon een bijbel hoor :)

Daar kunnen er wat mij betreft nooit teveel van worden gedrukt en gelezen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2004 23:15

Ik vind het eigenlijk wel humor. En als het werkt, waarom zou dit initiatief dan niet goed zijn?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 15 jul 2004 12:15

Is de peugeot 206xs versie ook in de maak, zo ja doe mij er maar 1 zo niet geef het even door aan jongbloed. (graag wel een versie met kanttekeningen en opmerkingen van de directeur van peugeot)

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 12:50

Oh ja, zal mijn type ook ff opgeven. Een Suzuki GSX 600F, zwart met paarse uitvoering.

Jongbloed, de kassa gaat rinkelen!!!!!!!!
Geen commentaar

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 15 jul 2004 12:54

Misschien zit er wel wat in zo'n vertaling, dan kunnen de duivelen als hells angels worden aangeduidt??????

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 12:55

ErikV schreef:Is de peugeot 206xs versie ook in de maak, zo ja doe mij er maar 1 zo niet geef het even door aan jongbloed. (graag wel een versie met kanttekeningen en opmerkingen van de directeur van peugeot)

Jongen, het is een motorbijbel (lees: 2 wielen). De autobijbel bestaat al jaren. Heb je die nog niet?
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 15 jul 2004 12:58

Misschien kunnen we dan ook een speciale Bijbel laten drukken voor Solex-rijders?

En voor voetballers.
En misschien ook voor ruimtevaarders.
Voor circusartiesten?
Voor software-ontwikkelaars.
Wellicht voor vuilnismannen.
Of voor palingvissers.
Politici, die kunnen ook wel een eigen Bijbel gebruiken.
En wat dacht je van terroristen?
En gehandicapten...
En fietsenmakers ook.

Wat een onzin. We hebben één Bijbel, en die is er voor iedereen.

ErikV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ErikV » 15 jul 2004 13:01

ErikV schreef:
Is de peugeot 206xs versie ook in de maak, zo ja doe mij er maar 1 zo niet geef het even door aan jongbloed. (graag wel een versie met kanttekeningen en opmerkingen van de directeur van peugeot)

Jongen, het is een motorbijbel (lees: 2 wielen). De autobijbel bestaat al jaren. Heb je die nog niet?

Inderdaad gemist. Heb je voor mij ook een:

- voetgangersbijbel
- fietsersbijbel
- scooterbijbel
- tractorbijbel
- vrachtwagenbijbel (40 tons formaat)
- lijnbusbijbel

Als er nog anderen zijn krijg ik die natuurlijk graag

(misschien een idee om al deze verschillende versies ook in vakantiehuisjes te leggen, dan hebben we daar ook weer een boekenkast vol).[/quote]

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 13:06

Pieter schreef:Misschien kunnen we dan ook een speciale Bijbel laten drukken voor Solex-rijders?

En voor voetballers.
En misschien ook voor ruimtevaarders.
Voor circusartiesten?
Voor software-ontwikkelaars.
Wellicht voor vuilnismannen.
Of voor palingvissers.
Politici, die kunnen ook wel een eigen Bijbel gebruiken.
En wat dacht je van terroristen?
En gehandicapten...
En fietsenmakers ook.

Wat een onzin. We hebben één Bijbel, en die is er voor iedereen.

Je hebt toch ook de Levensbron, de Kinderbijbel, het Boek, de Nieuwe Vertaling, de Statenvertaling, met psalmen op hele noten, met een rytmisch psalmboek, met plaatjes, zonder plaatjes, etc. etc.

Ik heb altijd de motorbijbel al gemist :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 15 jul 2004 13:10

Je hebt toch ook de Levensbron, de Kinderbijbel, het Boek, de Nieuwe Vertaling, de Statenvertaling, met psalmen op hele noten, met een rytmisch psalmboek, met plaatjes, zonder plaatjes, etc. etc.

Hoho, da's anders. Dan heb je 't in wezen over verschillende vertalingen.

Volgens mij is die motorbijbel niets anders dan een bestaande vertaling (Het Boek) met een paar plaatjes van mooie motormeiden erbij geplakt. En dan zeg ik: totaal overbodig.

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 13:12

Pieter schreef:

Hoho, da's anders. Dan heb je 't in wezen over verschillende vertalingen.

Volgens mij is die motorbijbel niets anders dan een bestaande vertaling (Het Boek) met een paar plaatjes van mooie motormeiden erbij geplakt. En dan zeg ik: totaal overbodig.

He he he, jij insinueert....Heb jij er echt mooie motormeiden in gezien of maak je dat er zelf van? Ik vrees het laatste.... :x
Geen commentaar

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 15 jul 2004 13:14

Ok Ok, ik chargeer. Het gaat me erom dat die motorbijbel niets meer is dan een bestaande vertaling die wordt opgeleukt met "bekeringsgeschiedenissen" van motorrijders. Dat vind ik wat overbodig.

Als ze nu de Statenvertaling hadden gekozen... :mrgreen:

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 15 jul 2004 13:16

Pieter schreef:Ok Ok, ik chargeer. Het gaat me erom dat die motorbijbel niets meer is dan een bestaande vertaling die wordt opgeleukt met "bekeringsgeschiedenissen" van motorrijders. Dat vind ik wat overbodig.

Als ze nu de Statenvertaling hadden gekozen... :mrgreen:

Hehehehe, goed zo, een echte Gergemmer, heerlijk dat die er nog zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geen commentaar

Terug naar “Archief”