De wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Janne

De wederkomst

Berichtdoor Janne » 08 nov 2002 19:37

Ja daar was ik weer even..
Ben nog steeds op zoek naar antwoorden voor mijn inleiding van onze jonge vrouwen vereniging.
Graag jullie reacties op de volgende stelling:
"Er is in de kerk te weinig verwachting van de wederkomst"
Ben je het hier mee eens?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 nov 2002 18:31

mee eens, al zal het per kerk verschillen. Ik heb afgelopen zondag nog een steengoede preek gehad over de wederkomst. Conclusie: je mag wel slapen, als je maar beschikbaar bent.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 nov 2002 18:53

Lalage schreef:mee eens, al zal het per kerk verschillen. Ik heb afgelopen zondag nog een steengoede preek gehad over de wederkomst. Conclusie: je mag wel slapen, als je maar beschikbaar bent.

Wel slapen????? hoe denk jij dan over deze teksten???

openbaring 3
3 Gedenk dan, hoe gij het ontvangen en gehoord hebt, en bewaar het, en bekeer u. Indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal.

openbaring 16
15 Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 nov 2002 18:55

een normaal mens heeft slaap nodig ja

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 13 nov 2002 21:33

moppie schreef:
Lalage schreef:mee eens, al zal het per kerk verschillen. Ik heb afgelopen zondag nog een steengoede preek gehad over de wederkomst. Conclusie: je mag wel slapen, als je maar beschikbaar bent.

Wel slapen????? hoe denk jij dan over deze teksten???

openbaring 3
3 Gedenk dan, hoe gij het ontvangen en gehoord hebt, en bewaar het, en bekeer u. Indien gij dan niet waakt, zo zal Ik over u komen als een dief, en gij zult niet weten, op wat ure Ik over u komen zal.

openbaring 16
15 Ziet, Ik kom als een dief. Zalig is hij, die waakt en zijn klederen bewaart, opdat hij niet naakt wandele, en men zijn schaamte niet zie.
je geest moet waakzaam zijn. dit heeft niets met de lichamelijke slaap van doen maar wel met het bewustzijn van jezus komst.
gr geertje

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 13 nov 2002 21:34

Ik denk niet dat er te weinig wordt gesproken over de wederkomst. Ook al zullen er misschien niet maandelijks hele preken over worden gehouden, het wordt toch erg vaak aangehaald, of in verband gezet met teksten ed!

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 14 nov 2002 12:59

We weten niet zo heel veel over de wederkomst. Ik denk dat we er te vaak aan voorbijgaan, dat iedereen de wederkomst meemaakt als hij overlijdt. Jezus komt dan terug, voor jou persoonlijk.

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 15 nov 2002 13:15

marjolein
lees 1 thessalonicenzen 4 vers 13 totenmet 18 maar
dan weet je het groeten geertje

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 21 nov 2002 15:30

We weten juist heel veel over de wederkomst, God heeft ons een speciaal boek ter beschikking gesteld en vele verwijzingen in andere bijbel boeken, dat is een schat aan informatie waar ook duidelijk uit blijkt dat The End IS Near, dat bedoel ik serieus, We zijn met zn allen bezig aan een enorme wedloop richting afgrond, met een exponentiele functie zou ik haast zeggen, Maar belangrijk is... Prepare, bereid jezelf persoonlijk voor, daar ben ik het inderdaad mee eens, je sterfdag is je persoonlijke wederkomst, dat kan sneller zijn dan jezelf zou willen geloven.
Declare this an Emergency...

geertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor geertje » 22 nov 2002 14:29

juist; tears; lees maar mattheus 25 vers 1 tot 13

de here zij gelooft in eeuwigheid

groeten geertje :)

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 22 nov 2002 15:30

Ik vraag mij af of we de wederkomst letterlijk moeten opvatten. Ik ben daar niet helemaal uit. Een Bijbelboek als Openbaring vind ik op zijn minst gezegd een symbolisch boek.
Afbeelding

Eissenhower
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eissenhower » 22 nov 2002 16:02

Is het belangrijk om veel te weten wanneer en hoe de wederkomst zal zijn?
Ik denk het niet!
We moeten 'heden' bereid zijn!

Om nog even terug te komen op het begin van dit onderwerp:
Ik denk inderdaad dat er te weinig uitzien is naar de wederkomst.
Als je veel twijfel hebt en nog niet tot echte zekerheid gekomen bent, lijkt het mij moeilijk om uit te zien naar de wederkomst.
Misschien komt het weinig uitzien doordat er maar weinig christenen echte zekerheid hebben.

p.s.
Dat er weinig christenen echte zekerheid hebben is niet van deze laatste tijd. Spurgeon klaagde er ook al over. (Ik wil twijfel natuurlijk niet goed praten)
Als je gewoon doet, doe je al gek genoeg!

Pierro
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pierro » 22 nov 2002 16:06

Inspector Morse schreef:Ik vraag mij af of we de wederkomst letterlijk moeten opvatten. Ik ben daar niet helemaal uit. Een Bijbelboek als Openbaring vind ik op zijn minst gezegd een symbolisch boek.

Dus als ik het goed begrijp dan vraag jij je af of er wel een wederkomst is? Nou lees dan eerst Matteus 25: 31-46 maar eens!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 22 nov 2002 16:13

We weten niet zo heel veel over de wederkomst. Ik denk dat we er te vaak aan voorbijgaan, dat iedereen de wederkomst meemaakt als hij overlijdt. Jezus komt dan terug, voor jou persoonlijk.
De wederkomst is ook de terugkeer van de gerechtigheid op aarde, de verbanning van het kwaad de duivel naar de buitenste duisternis.[/quote]

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 23 nov 2002 10:41

Pierro schreef:
Inspector Morse schreef:Ik vraag mij af of we de wederkomst letterlijk moeten opvatten. Ik ben daar niet helemaal uit. Een Bijbelboek als Openbaring vind ik op zijn minst gezegd een symbolisch boek.

Dus als ik het goed begrijp dan vraag jij je af of er wel een wederkomst is? Nou lees dan eerst Matteus 25: 31-46 maar eens!

Volgens mij moet je de algehele bijbel wel letterlijk opvatten....
Waarom zou je bijvoorbeeld het oude testament wel letterlijk opvatten (waar verwijzingen instaan naar het nieuwe testament) en het nieuwe testament opeens niet meer? De gehele bijbel is toch door Gods insipratie doorgegeven?!

Zodoende lijkt mij het bijbelboek Openbaringen wel degelijk een heel letterlijk boek...
AbcD

Terug naar “Archief”