Hoe serieus zijn bepaalde vragen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dr ernie

Hoe serieus zijn bepaalde vragen?

Berichtdoor dr ernie » 12 jan 2004 15:30

Ik ben een tijdje niet meer op refoweb geweest. Ik zag dat er inmiddels al flink wat vragen bij zijn gekomen aan het panel. Bij het doornemen van de lijst met vragen kon ik sommige vragen maar moeilijk serieus nemen.
Om een aantal voorbeelden te geven:
- Als je getrouwd bent, mag je dan samen onder douche:
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/ahvk145.html
- Mag een man zijn vrouw handmatig bevredigen
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/ahvk209.html
- Mag een man door extra stimulatie in het huwelijk zijn vrouw helpen een hoogtepunt te geven.
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/ahvk230.html
- Is het fout om kinderen onder de 13 jaar sexueel te benaderen.
http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/ahvk120.html

Misschien is het verstandig om in het belang van de site de vragen te selecteren op geloofwaardheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 15:33

De bovenste en onderste zijn moeilijk serieus te vinden, maar er zijn veel meer verwarde mensen dan wij denken.

Heel sterk vond ik de opmerking die ik achter in de bus hoorde: "Een meisje die s'nachts door het park fietst wil gewoon verkracht worden."

De middelste zijn volgens mij gewone vragen.

dr ernie

Berichtdoor dr ernie » 12 jan 2004 15:42

Ik krijg de indruk dat men voor de gein een onnozele vraag stelt aan een panellid. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat die laatste vraag serieus is.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 15:44

dr ernie schreef:Ik krijg de indruk dat men voor de gein een onnozele vraag stelt aan een panellid. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat die laatste vraag serieus is.

Een pedofiele man die voor zichzelf probeert te rechtvaardigen wat hij voelt en denkt?

Pedofelie komt veel vaker voor dan je zou vermoeden.

dr ernie

Berichtdoor dr ernie » 12 jan 2004 15:46

ok, misschien kan die vraag wel. Maar professionele hulp lijkt me dan wel op zijn plaats.

Overigens, wie maakt de selectie welke dominee welke vragen krijgt?
Er kan een verschil zijn of een ger gem dominee je vraag beantwoord of een vrijgemaakte dominee.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2004 15:56

we hebben dit al eens eerder in een andere topic aan de orde gebracht .. en toen werd ons gezegd dat we wel hard waren ofzo.. en dat mensen echt dachten dat dit serieuze vragen waren... nou sorry ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand vraagt of je in het huwelijk samen onder de douche mag......

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jan 2004 16:04

trijntjejohanna schreef:Nou sorry ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand vraagt of je in het huwelijk samen onder de douche mag......

Welkom in de wonderlijke wereld. Sommige christenen denken dat sex van zichzelf zondig is en dat God een uitzondering maakt in het huwelijk. Enkel functionele sex met het doel van voortplanting zou mogen. Elkaar betasten onder de douce valt hier niet onder.
Dat God het huwelijk heeft gegeven om vrijwel onbeperkt van elkaar te mogen genieten is hun totaal onbekent.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2004 16:14

En toch, kan ik het me niet voorstellen

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 12 jan 2004 16:41

trijntjejohanna schreef:En toch, kan ik het me niet voorstellen

En toch....zal je dr aan moeten wennen.
Nogmaals welkom, ook door mij.
Als dit je al verbaast...dan zul je je nog vaker gaan verbazen! :-)

Om weer ontopic te gaan:

Misschien wil Omega even kort vertellen wie selecteert en hoe....
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 jan 2004 18:37

Night schreef:
trijntjejohanna schreef:En toch, kan ik het me niet voorstellen

En toch....zal je dr aan moeten wennen.
Nogmaals welkom, ook door mij.
Als dit je al verbaast...dan zul je je nog vaker gaan verbazen! :-)

Om weer ontopic te gaan:

Misschien wil Omega even kort vertellen wie selecteert en hoe....

ja ik verbaas me hier vaak jah...

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2004 08:36

Ik verbaas mee ook! :( Maar meer nog: ik voel me vaak verdrietig dat mensen zoiets moois wat God voor man en vrouw gegeven heeft op zo'n manier gebruiken. Eigenlijk misbruiken.
Dat er nog steeds mensen zijn die met dit soort vragen zitten en worstelen dat je je al schuldig voelt als je geniet van de gemeenschap met je man!!!!!!! Ik vind het erg verdrietig!

dr ernie

Berichtdoor dr ernie » 13 jan 2004 15:32

Mijn vraag is nu, wie bepaald er door welke dominee een vraag wordt beantwoord?
Om maar een voorbeeld te noemen. Iemand vraagt of je in het wit mag trouwen. De ene dominee zal daar geen bezwaar op hebben terwijl de ander daar weer zijn argumenten tegen heeft.

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 15 jan 2004 14:28

joepie schreef:Ik verbaas mee ook! :( Maar meer nog: ik voel me vaak verdrietig dat mensen zoiets moois wat God voor man en vrouw gegeven heeft op zo'n manier gebruiken. Eigenlijk misbruiken.
Dat er nog steeds mensen zijn die met dit soort vragen zitten en worstelen dat je je al schuldig voelt als je geniet van de gemeenschap met je man!!!!!!! Ik vind het erg verdrietig!

Waarom vind je dat erg verdrietig? Persoonlijk loop ik niet met zulke vragen rond, maar toch geloof ik dat er meer mensen, dan wij denken, met dit soort vragen rondlopen. Ik vind het alleen maar heel fijn dat er dus mensen zijn die zulke vragen ook echt serieus nemen en die niet zeggen wat jij nu zegt, dan voel je je toch niet echt serieus genomen. Wij weten tenslotte niet wat de achterliggende gedachte van deze mensen is.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 jan 2004 13:34

Nou sorry maar volgens mij begrijp jij me niet.
Ik geloof zeker dat er nog mensen zijn die met die vragen zitten. En dat in deze tijd. Ik vind het juist verdrietig dat ze er mee zitten.

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 16 jan 2004 13:42

joepie schreef:Nou sorry maar volgens mij begrijp jij me niet.
Ik geloof zeker dat er nog mensen zijn die met die vragen zitten. En dat in deze tijd. Ik vind het juist verdrietig dat ze er mee zitten.

Inderdaad. Het is gewoon jammer dat er mensen zijn die worstelen en blijven piekeren -en zich schuldig gaan voelen- over dat soort dingen.

Serieus bedoeld of niet, ik vind de dominees die de vragen beantwoorden over het grote geheel genomen altijd heel serieus ingaan op de vragen. En dat is wel prijzenswaardig. :D

Terug naar “Archief”