Acties voor de kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BJ
Moderator

Acties voor de kerk

Berichtdoor BJ » 01 nov 2002 10:41

Zoals waarschijnlijk bij vele gemeenten worden door de kerk waarvan ik lid ben diverse acties gehouden. Zowel voor zendings en evangelisatie doelen als voor de kerk zelf.

We hebben zo jaarlijks een rommelmarkt. Maandelijks wordt oud papier verzameld. Elke maand toch weer zo'n 13 ton papier. En daarnaast sparen we ook schone lege blikken. Liters blikken, half liters en 5 liters. Die worden door autospuiterijen gebruikt om verf te mengen. Dit is een goed lopende actie. Zelfs zo goed dat we op dit moment zelfs helemaal door onze voorraad heen zijn.

Zijn er mensen die ook dit soort acties houden en suggesties hebben waar lege blikken zijn te verkrijgen? Zijn er bronnen die wij over het hoofd zien?

Natuurlijk zijn we ook altijd opzoek naar andere mogelijke acties. Wie weet er nog iets leuks?

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 01 nov 2002 11:14

Onze kerk spaart ook lege blikken, die brengen de mensen uit de kerk meestal gewoon zelf mee eigenlijk....

En verder, ff denken.....
Naja niet echt acties voor de kerk zelf, wel bijvoorbeeld met de oogstdienst/dankdag dat er fruit en bloemen ingezameld worden en dat er dan na de dienst bij alle oudere en zieke mensen enzo een bakje fruit / bloemen gebracht wordt.

En we hebben een zustergemeente in Budapest en daar zijn ook wel eens inzamelingen voor geloof ik....

En ja verder eigenlijk heb ik zo gauw geen idee.....
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2002 11:24

De blikken worden inderdaad ook door de gemeente leden zelf meegenomen. En ook van mensen waar we oud papier op halen krijgen we blikken. De grootste blikken krijgen van een bakker en van bejaarden en verzorgingstehuizen, van de centrale keuken.

Onze gemeente is niet zo groot, 200 leden. Misschien is het probleem wel dat we te veel afnemers hebben voor de blikken. Al was dat in het verleden nooit een probleem. Maar als je binnen twee maanden tijd zo'n 2000 moet leveren gaat de reserve voorraad erg snel naar beneden. Zodat we nu nog 40 liters blikken hebben.

Bij de ouderen langs doen wij inderdaad ook. De kinderen brengen bloemen langs tijdens de jeugdzondag. En rond kerst worden er kerststukjes gemaakt die ook worden rondgebracht.

En inderdaad hebben we ook een project in Roemenie, waar we een dorp helpen. Daarvoor worden ook kleinere acties gehoude, zoals verkopen van spulletjes op de voor- en najaars markt in het centrum.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 01 nov 2002 20:13

Onze kerk spaart geld. We zoeken mensen die daarvan nog iets kwijt willen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 01 nov 2002 20:18

Ja die mensen zoeken wij ook. Maar ze komen niet zo veel voor. En wie spaart geen geld he.

Gelukkig kunnen met dingen die normaal niets waard zijn wel geldelijke middelen worden verkregen. Het kost nu alleen maar wat tijd en energie. Maar het belangrijkste is dat het ook nog leuk is om te doen. Goed voor de onderlinge contacten. En zo af en toe ook nog voor evangelisatie doeleinden.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 01 nov 2002 23:36

hmm, ik heb een poosje geleden op de rommelmarkt van de kerk van een vriendin geweest, daar hadden ze dit idee:

een groot houten bord, hadden ze als het ware allemaal puzzelstukjes getekend...
die vormen van de puzzelstukjes op het bord, hadden ze ook uit leer geknipt, in verschillende kleuren.
De mensen konden voor bijv. 1 euro zo'n stukje leer kopen, die plakten ze dan op het bijpassende stukje op het bord.
Toen alle stukjes zaten, kwam er een tekening uit.
Je kan zoveel stukjes maken als je zelf wilt, het bracht bij ons heel veel op!

dus ik weet niet of je er iets aan hebt.. succes in ieder geval!
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 03 nov 2002 15:58

JialiKelly schreef:een groot houten bord, hadden ze als het ware allemaal puzzelstukjes getekend...

Klinkt leuk. En als je een goede verkoper er mee bezig zet kun je er wel wat mee verdienen denk ik. Bedankt voor je reactie. Ik neem het zeker mee voor onze rommelmarkt in april. Misschien zijn er ook nog wel varianten op te bedenken.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 03 nov 2002 18:41

Ik ben afgelopen donderdag op een veiling in Kamerik geweest. De opbrengst was voor de intererieurrestauratie van de kerk. Dat levert goed geld op. Voor mij als geintereseerde was het niet leuk omdat veel dingen voor grof geld weggingen. Bijv. zelfgemaakte appeltaart voor 30 euro.

veel mensen met name jongeren gaan daar naar toe omdat de opbrenst voor de kerk is en willen dan een beste cent uitgeven. Men gaat dan echt voor de fum tegen elkaar inbieden.

Wij hebben grofweg berekent dat die veiling ( 175 veilnummers) op zijn minst 14.000 euro opgebracht moet hebben.

Dat is dan heel grofweg gerekend. Het zou me niet verbazen als het definitieve bedrag flink wat meer was.

Tip dus voor kerken die geld in willen zamelen

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 nov 2002 13:17

met alle jongelui van de kerk een markt houden..

vooral het autowassen slaat aan en een lol dat je samen hebt, je maakt zelf een wasstraat (wel even met politie overleggen voor het afsluiten van een straat) en laat mensen tussen de 5 en 10 € betalen. mensen geven sleutels aan je, ze gaan zelf de markt op en jij parkeert de auto's weer op de parkeerplaats, briefje erbij waar en de mensen halen de sleutel en briefje op bij een vast persoon.. verdienen dat je doet, ook veel mensen buiten de kerk om komen dan!
Time flies when you have none!

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 24 apr 2003 21:10

Langs de deuren gaan en statiegeld flessen inzamelen
" You'll never be alone "

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 24 apr 2003 22:20

Toevallig dat je het topic nu weer actueel maakt.

Zaterdag a.s., 26 april, hebben we namelijk 1 van onze acties. De jaarlijkse rommelmarkt. We hebben geprobeert om meer acties er aan te koppelen. Maar dat is nog niet gelukt.

Maar nu is het wel even heel druk om alles klaar te maken. En krijgen we ook nog regen zaterdag :(

Maar de actie die je noemt, hebben we het wel al eens over gehad.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 25 apr 2003 07:00

Steppenraces hebben wij een poosje geleden ook gedaan. Was echt lachen. Niet van die kleine stepjes maar van die grote steppen. Was echt geslaagd.....

Misschien iets van kloppenmarathon. (om een bepaald gebouw heen).

Het is voor een goed doel, de mensen hebben lol en je bent als gemeente gezellig bezig.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 25 apr 2003 07:16

Wij hebben pas een verkoping gehad.....

Terug naar “Archief”