Berichtdoor dode zee » 20 dec 2003 12:59
Het gaat hier niet om een oppervlakkig blij zijn! ik ken veel mensen van andere kerken waar ze altijd maar blij zijn, en juichen. Probleem is wel dat het vaak erg oppervlakkig is! Neem je de Bijbel zoals het is, of maak je je eigen God? Een soort van Grootvader die altijd blij is met wat wij doen, en die zegt: "Geeft niet hoor, je bdoelde het goed" Of neem je God zoals Hij is, namelijk heilig, rechtvaardig, die geen een zonde door de vingers kan zien, die zonden straft met de dood etc.
Ja, in Christus zijn we vergeven! Dat is reden tot immense blijdschap. Maar ondanks die vergeving, en dat betoon van eeuwige liefde zondigen wij door. Dat geeft reden tot droefheid! Reden tot verdriet, reden om met Paulus uit te roepen:Ik ellendig mens! Ja, ik weet dat we dankbaar mogen zijn voor wat Christus voor ons gedaan heeft, maar een oppervlakkige blijheid kom je nergens tegen in de Bijbel, integendeel. Hoe meer je leert (ja, een nieuw Christen ziet vaak alleen de blijde kant, omdat het leven dan net begint!) maar als je meer leert, dan zie je meer en meer wat zonden is, wie God is, wie wij zelf zijn! DAn leer je zien de straf die Christus droeg, de heiligheid van God! Dan vergaat al het blijde lachen en juichen je wel.
'k Zou zeggen: lees je Bijbel, nader tot God in gebed, en mediteer over de Bijbel gedeelten die je las. Ik zal niet zeggen dat je in het diep donker zwart moet, uiterlijk vertoon ben ik niet weg van. Maar een oppevlakkig door het leven huppelen kun je niet in de Bijbel vinden.
Ja, evangeliseren is belangrijk, en natuurlijk doe je dat niet met een lang gezicht, maar realiseer je het gewicht van je woorden? Die mensen waar je het tegen hebt zijn op weg naar de hel, voorgoed bij God vandaan, naar de eeuwigheid! En zo God het niet verhoedt ligt dat vast. Elke dag leven die mensen zonder een Borg voor hun schuld, zonder gerechtigheid. Dat is niet iets om blij over te zijn, of licht te nemen. Die mensen heben moedwillig tegen een heilig God gezondigt, ze hebben de eeuwige straf verdient, net als jij en ik!
Jezus wordt vaak als oplossing aangeboden voor eenzaamheid, moeite, verdriet etc.Gewoon even voor Jezus kiezen, dan ben je van alle problemen af... dan kun je doorleven met een blij gevoel en een lach op je gezicht. Jaja, maar dat is niet de Jezus die in de Bijbel staat!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?