Is er nog een weg?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Is er nog een weg?

Berichtdoor Kaw » 06 nov 2003 15:25

Is er nog een weg?

En dan moet je je zonden kennen. En dat moet je je verloren voelen. En dan moet je je eigen gerechtigheid zoeken. En dan moet je je onbekeerdheid inleven en inzien dat het niet mogelijk is. En dan moet je God gaan smeken. En dan moet je dat blijven doen. En dan moet je dat blijven doen. En dan moet je dat blijven doen. En dan... kras op de plaat.
I've been there, done that.

Namens velen: Is er nog een weg?

joris

Re: Is er nog een weg?

Berichtdoor joris » 06 nov 2003 15:40

Kaw schreef:Is er nog een weg?

En dan moet je je zonden kennen. En dat moet je je verloren voelen. En dan moet je je eigen gerechtigheid zoeken. En dan moet je je onbekeerdheid inleven en inzien dat het niet mogelijk is. En dan moet je God gaan smeken. En dan moet je dat blijven doen. En dan moet je dat blijven doen. En dan moet je dat blijven doen. En dan... kras op de plaat.
I've been there, done that.

Namens velen: Is er nog een weg?

Geloof in God en vraag Hem je de ogen te openen, ofwel: je wedergeboren te laten worden: Toen opende Hij hun ogen voor de schrift, zodat ze de betekenis ervan begrepen. luc 24: 45.

Ofwel:laat los wat je vast hebt. Wie mij liefheeft, zegt Jezus, moet zijn vader en moeder haten. OFwel: niet meer vast willen zitten aan de levensgewoonten en de overleveringen van pa en moe maar achter JEzus aangaan. Weer alle ballast losbikken en alleen naar JEzus luisteren. En dan zal Hij je de ogen openen. En dan wordt alles duidelijk, want de Geest van God is een Geest van wijsheid.

Er is maar een weg tot God de Vader en dat is zijn Zoon. Hij heeft door zijn offer de relatie weer goed gemaakt. De enige weg is: geloof dat Jezus de weg heeft gebaant en loop achter HEm aan.

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 06 nov 2003 15:42

Amen!

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 06 nov 2003 15:53

Mee eens Joris! Mensen die in de bijbel tot geloof kwamen (3000 met pinksteren, moordenaar aan het kruis en zo) maakten zich toch ook niet eerst tijden lang zorgen over hoe zondig en slecht en zo ze waren. Ze gaven gehoor aan de oproep tot geloof, en daardoor dienden ze God!

joris

Berichtdoor joris » 06 nov 2003 15:56

hmm, betekent dit dat we de pijnlijke conclussie moeten trekken dat de meesten niet weten hoe ze bij God moeten komen?Dus ofwel; altijd bedonderd zijn, ofwel nooit de bijbel gelezen hebben?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 nov 2003 16:06

altijd bedonderd zijn
beetje cru, maar in essentie juist.

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 06 nov 2003 16:08

Ik denk dat veel mensen een verkeerd Godsbeeld hebben. Zelfs veel Christenen en dat heeft dit soort gevolgen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 nov 2003 16:36

Als God in jouw werkt en God opent jouw ogen en jij mag het licht zien van God den Vader. En je leven gaat met God. Dan is er zeker een weg.

God spreekt tot ons d.m.v. Zijn Woord en door de Natuur.

God werkt in ons d.m.v. de Heilige Geest.

Zodra je iets mag merken van de werk van de H.G. dan zie je je leven heel anders voordat je wederom geboren bent. En dan ga je ook in zien dat je, je dagelijkse bekering zo nodig heb. Dan zijn al die wetjes en regeltjes waar we ons zo vast aan houden en te denken om daar de zaligheid met te verdienen. Gooi die wetjes en regeltjes over boord en ga tot De Zaligmaker en Hij maakt jouw zalig.

"Komt herwaarts tot mij, allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven" (misschien een beetje uit het teksteverband gehaald maar goed)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 06 nov 2003 16:42

"Het probleem in het hedendaagse christendom is dat zij hogere eisen stelt aan het bekeerd worden dan God"
"God zegt: laat de zondaars tot mij komen, veel christenen zeggen: als je je niet zondig genoeg voelt ben je zondig en kan je niet naar God"
"Veel christenen zijn ongelovige mensen: ze geloven God niet op z'n woord dat genade om niet te vinden is en dat Jezus voor alle zondaren gestorven is die Hem aanroepen"

Quotes van mijzelf :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 nov 2003 16:59

goeie quotes amic, met name 1 en 3.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 06 nov 2003 17:01

Ik vond vooral 2 goed. Doordenkertje.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

caprice

Berichtdoor caprice » 06 nov 2003 17:43

Jezus: 'Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven.

Hans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans » 06 nov 2003 18:19

nog een vraag: waarom zou een mens op deze Weg willen wandelen?

caprice

Berichtdoor caprice » 06 nov 2003 19:02

Hans schreef:nog een vraag: waarom zou een mens op deze Weg willen wandelen?

Omdat hij God kwijt is, een grote zondenlast heeft en het bij de wereld niet meer vinden kan?

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 06 nov 2003 21:55

maar dan moet je dat eerst voelen en dat kan alleen de Heilige Geest die in je hart werkt. dor het Woord van God te lezen gaat de Geest werken in je hart. of vergeet ik iets?

Terug naar “Archief”