Beste mensen,
Ik heb al een tijd hier niet geschreven, maar ik zit met een probleem. Ik ben al een aantal jaar getrouwd. Mijn vrouw is mijn eerste liefde, maar ik merk dat het niet genoeg is. Ik heb veel meer verlangens en levenslust. Zij zit het liefst thuis op de bank terwijl ik dingen wil beleven. Wildkamperen bijvoorbeeld, buitenlandse steden bezoeken naar concerten, dat soort dingen. Mijn vrouw en Ik hebben hier over gepraat en ik heb nu een vriendengroepje gevonden waar ik dat mee kan doen. Daar heb ik ook een andere vrouw ontmoet. Zij bleek mij helemaal te snappen omdat zij ook in eenzelfde soort relatie zat. Uiteindelijk is deze aantrekkingskracht uitgelopen in een affaire. Dit heeft meer dan een jaar geduurd.
Ik voelde mij zo schuldig dat Ik het uiteindelijk heb opgebiecht aan mijn vrouw. Wij hebben veel gepraat samen en besloten om met ons huwelijk door te gaan. Scheiden is nogal een taboe in onze kring.
Afgelopen maand heb ik helaas een terugval gehad. En ben de affaire met dezelfde vrouw begonnen. Ik weet niet of mijn vrouw mij weer kan vergeven. Wat is het beste om te doen?