Moderators: Memmem, Moderafo's
ajl schreef:Ik heb geen flauw idee om welk gezin het gaat en waar zij vandaan komen. Eerder stond ik er ook zo in als jij. Inmiddels sta ik er , na een kleine 20 jaar wonend in/nabij Rotterdam wel tweeledig in.
ajl schreef:Ik bedoel daarmee dat het uitzetten van bepaalde bevolkingsgroepen wellicht voorkomt dat mijn kinderen door hen in de toekomst worden bespuwd, uitgemaakt voor kech en daarnaast geterroriseerd. Dat is namelijk momenteel al schering en inslag.
Daarnaast vind ik dat de kaart 'gewortelde kinderen ' in deze zaak onterecht wordt getrokken. De ouders wisten bij binnenkomst dat hun asiel zou worden afgewezen en hebben tegen beter weten in continu bezwaar gemaakt tegen afwijzende besluiten. Daardoor heeft procedure ruim 10 jaar geduurd heeft. Dat de kinderen door de vele bezwaren geworteld zijn in de ouders aan te rekenen en niet de staat.
ajl schreef:het uitzetten van bepaalde bevolkingsgroepen
De ouders wisten bij binnenkomst dat hun asiel zou worden afgewezen en hebben tegen beter weten in continu bezwaar gemaakt tegen afwijzende besluiten. Daardoor heeft procedure ruim 10 jaar geduurd heeft. Dat de kinderen door de vele bezwaren geworteld zijn in de ouders aan te rekenen en niet de staat.
ajl schreef:Dat is juist het punt. De kachel van asielrecht advocaten moet ook branden. Zij weten, net zoals de meeste advocaten, heel goed of een nieuwe procedure aanspannen een redelijke kans op succes zal hebben. Dat nog een gerechtelijke optie open staat, betekent niet dat het aanspannen ook zin heeft.
Ik denk dat daar een ook de schoen wringt. Het is de vraag of het vele procederen zin heeft. Het is de taak van advocaten om hun cliënten daar over in te lichten. De ervaring leert dat dat met grote regelmaat niet gebeurt.
ajl schreef:Weet ik. Daarom vind ik het ook tweeledig.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten