benefietdiner schreef:Aan een mediator voorleggen. Een mediator gaat samen met andere partij (haar man) op zoek naar een oplossing voor het probleem.
Het is dus jouw mening dat er een mediator nodig is? Ik dacht dat je geen mening kon hebben?
Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Aan een mediator voorleggen. Een mediator gaat samen met andere partij (haar man) op zoek naar een oplossing voor het probleem.
Klopt het is ook geen inzicht maar een arrangement.Mortlach schreef:Het is dus jouw mening dat er een mediator nodig is? Ik dacht dat je geen mening kon hebben?
benefietdiner schreef:Klopt het is ook geen inzicht maar een arrangement.
Allemaal speculaties, waarvan ik er ook nog wel kan verzinnen, die niet bewezen kunnen worden of toegepast zijn ....... oftewel over geklets gesproken.Marnix schreef:Klets er maar omheen, je zegt dat anderen geen mening kunnen geven maar zelf doe je het wel. Daarnaast heeft mediation alleen zin als beide partijen dat willen en dat is maar de vraag. Kans dat iemand die zo verknocht is aan de hond die nog wel wil doen is klein. Kans dat hij de lijn van het doordrukken van zijn zin doorzet is vrij groot. Wat als hij zegt: ik ben de baas, de hond blijft, je schikt je maar? En coaching niet nodig vindt?
Erik1960 schreef:Gelieve de trollen niet te voederen.
Lalage schreef:ik begin te hopen dat die mevrouw vergeet dat ze hier was geweest
Lalage schreef:Zou deze mevrouw misschien te veel hebben gepikt van haar man en weinig weerwoord durven geven? Ik zeg niet dat zij dan de schuld heeft, maar vaak ontstaat er een patroon. En als die man traditionele opvattingen heeft waarbij de man de baas mag spelen over de vrouw, dan heeft hij misschien nooit geleerd om te luisteren naar zijn vrouw. Maar dat is enkel speculeren.
Het zou mooi zijn als Marthy nog eens terugkomt om te reageren.
JWBokx schreef:Ik vrees ook dat het niet meer gaat lukken, maar deze opmerking geld helaas voor mij ook.
Dus snap helemaal hoe lastig het is om dan zo'n stap te zetten.
Zelf zit ik al een tijd ook tegen die drempel aan.
Het advies wat mij gegeven wordt: doe het voor je over die drempel valt...
Maar goed, is mij ook nog niet gelukt.
Er komt steeds wel wat tussen. Mijn vrouw heeft november december vorig jaar 3 keer een week in het ziekenhuis gelegen met behoorlijk heftige lichamelijke problemen. Maar wanneer is wel de goede tijd.....
Marnix schreef:Klinkt als een complexe situatie. Veel wijsheid gewenst!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten