Voor de meeste mensen is dit een hele rare vraag en vinden dat het geheel aan mijzelf ligt, in iedergeval de mensen om mij heen vinden dat.
Mijn man heeft een hond aangeschaft, ik wilde dit liever niet, en ik heb dit ook kenbaar gemaakt. En toen hebben we samen afgesproken dat we het een paar dagen zouden proberen en als ik het niet zou zien zitten zou het beest terug gaan.
Vrij snel, na een enkele dag al, heb ik aangegeven dat een hond in huis voor mij het niet zou worden. Zoveel onrust, het is/was een puppy, zo nadrukkelijk aanwezig terwijl ik van orde en regelmaat hou. De hond bepaald nu alles. Wil hij tijdens het eten eruit? Nou, mijn man gaat van tafel om hem uit te laten.
Het harde geblaf steeds, ik schrik me regelmatig een hoedje, en al die hondenharen overal! Zelfs de was zit eronder.
Iedere dag zit ik in de stress en dat in mijn eigen huis!
Eerst zei mijn man dat ik na een enkele dag nog niet kon weten of een hond in huis geschikt zou zijn. Minstens een week moest ik het proberen, toen werden dat een paar weken, toen tot het einde van 2024. En nu istie er al verschillende maanden en heeft mijn man gezegd dat hij vanaf het begin al wist dat hij de hond nooit meer weg zou doen maar mij een soort van aan het lijntje hield. Nu word ik voor een hele moeilijke keuze gezet: de hond accepteren of mijn man gaat samen met de hond weg en ergens anders wonen. Nu voel ik me toch een soort van verraden... Moet ik continu onder de stress gaan leven? Mag je scheiden om een hond?
En ik kan met niemand in mijn omgeving erover praten want iedereen vindt een hond leuk en dan moet ik mezelf gaan verdedigen.
Wat is jullie mening hierover? Wat kan ik doen?