Moderators: johannes1, Moderafo's
Katlheen schreef:Goed om te weten wat dan noordelijker is En ja, in Zweden is noordelijk een rekbaar begrip gezien de omvang van het land.
Katlheen schreef:Dat hebben wij dus op de heenweg gedaan, en dan niet eens zo ver. Uiteindelijk dus met 2 overnachtingen gedaan. Daar hadden we op de terugweg eigenlijk geen zin in (en ik ben de enige die mag rijden met caravan erachter). Die boot is dan een uitkomst hoor. En als je alle kosten dan tegen elkaar weg streept is het verschil minder groot dan je denkt. Ik schat dat in ons geval het verschil zo'n 500 a 600 euro was.
Katlheen schreef:Ik vrees dat ik dan absolute muiterij heb en wordt achtergelaten, vastgebonden aan een boom.
Daarnaast, ik heb niet zoveel zin om eerst drie dagen onderweg te zijn over de weg voordat je in het gebied bent wat je wilt bezoeken. Als er mogelijkheden zijn om dat sneller dan wel comfortabeler te doen, graag. Maar het is natuurlijk een afweging qua kosten, je hebt nu eenmaal een bepaald budget.
Katlheen schreef:Wij zijn er nog niet uit. We moeten eerst weten of we Noorwegen willen of niet. Ik moet ook nog de vakantieweken boeken op werk maar doorgaans is dat minder een issue. Veel internationale collega's die juist op andere momenten van het jaar 3 weken vrij nemen.
Welke campings heb je geboekt in zuid Zweden? Lekker met de boot heen, dan begint het vakantiegevoel al goed
Katlheen schreef:Nou, ik denk dat de kinderen goed moeten weten dat het een wat ander soort vakantie gaat worden, dus actiever en meer in de natuur. Hoewel we natuurlijk ook wel kunnen overwegen om een dagje in Bergen ofzo door te brengen. En de reis is natuurlijk langer. Ik denk dat ik de kinderen maar eens laat kijken of ze er naartoe willen, dus ze moeten maar eens google gaan gebruiken. Het scheelt toch als ze er achter staan in plaats van meenemen tegen hun zin
Katlheen schreef:Tegen de zomer zijn ze 11, 13, 15. Dus dat is wel de leeftijd dat ze wat meer eisen krijgen
Ze willen wel graag op campings met zwemwater, ik heb aangegeven dat zoiets in Zweden en Noorwegen makkelijker te realiseren is gezien het aantal meren.
Tonny schreef:Her water is er wel koud, en er zijn niet veel campings met een echt recreatie-zwembad. Dat is gewoon niet de cultuur van Zweden (Noorwegen nooit geweest) en ook niet het toeristische publiek wat naar Zweden gaat.
Nu reden wij op de bonnefooi en sliepen waar we aankwamen. Als je meer planmatig te werk gaat kan je daar natuurlijk meer op zoeken.
Maar meertjes zijn er genoeg, vaak met een speelplek erbij. Maar of tieners daar blij mee zijn, is de vraag.
Wij hadden een opblaaskano gekocht en die pompte we dan altijd op. Dat vonden onze tieners toen erg leuk. Maar nam wel ruimte in qua bagage. Ik weet niet hoeveel ruimte jullie hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten