Moderators: Memmem, Moderafo's
StillAwake schreef:In gedachten gefeliciteerd komt op mij over als een redelijk actief iets, terwijl denken "ik gun ze geluk" meer een passief iets is.
Ik denk dat we het op dit punt best eens zijn, maar dat mijn begrip van het Nederlands langzaam toch wat aan het afnemen is (ik spreek het alleen nog met mijn echtgenote en familie in Nederland, en schrijf het alleen nog op dit forum...)
benefietdiner schreef:Ik begrijp uit jullie reactie Marnix, naamloos, StillAwake en Erik1960 dat jullie de wet‘ Stop de wet toezicht informeel onderwijs’ niet ondertekend hebben. De topic die ik hier gestart heb gaat in principe ook tegen praktiserende homoseksualiteit en dat dat op school geleerd mag worden dat je daarop tegen bent overeenkomstig Bijbelse normen en waarden.
Ik begrijp dus dat jullie hier niet tegen zijn. Waarom sluiten jullie je Bijbel dan niet net eender als Rob Jetten en zeg tegen jezelf in wil geen christen zijn maar mijn eigen zondige natuur volgen volgens Romeinen 1.
benefietdiner schreef:
Hier zijn je vrienden, ze gaan trouwen, heb je ze al gefeliciteerd.
Erik1960 schreef:En de volgende is in de aantocht: de motie-Becker die opening maakt om overheidsonderzoek te doen naar culturele en religieuze opvattingen bij mensen met een immigratie-achtergrond. De volgende stap is natuurlijk dat dit onderzoek ook wordt ingesteld naar de refo’s op de Bible-belt. SGP en ChristenUnie hebben blijkbaar niet geleerd van de geschiedenis van de Wet toezicht informeel onderwijs.
Mortlach schreef:Wacht! De mensen die altijd klagen over/waarschuwen voor een gedachtenpolitie willen nu een gedachtenpolitie instellen?
In het engels heet dat "I didn't think the leopard was going to eat MY face!" says the person who keeps voting for the "leopard face eating" party!
naamloos schreef:Oke. Ik geloof je wel hoor, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand zo snel qua taal ont-Nederlands.
Dorpeling schreef:Schrijf niet mee maar volg het wel. En dit kan ik me idd ook niet voorstellen. En ook waarom in bijna elk bericht benadrukt moet worden dat ze weg zijn uit Nederland (en blij toe zijn) en weet ik veel waar overal rond gezworven hebben of zoveel jaar wonen of gewoond hebben en het zo goed hebben. Interessant hoor.
Mortlach schreef:Wacht! De mensen die altijd klagen over/waarschuwen voor een gedachtenpolitie willen nu een gedachtenpolitie instellen?
In het engels heet dat "I didn't think the leopard was going to eat MY face!" says the person who keeps voting for the "leopard face eating" party!
Marnix schreef:En juist waar er wordt gesproken over integratieproblemen is het goed om dan de feiten in kaart te brengen: Wat gaat er mis, waarom. Die cijfers zorgen voor goede inzichten waar weer op kan worden ingespeeld, bijgestuurd wat in het belang is van iedereen.
Erik1960 schreef:Hoe zie jij dan de integratieproblemen van refo's op de Bible-belt? Gaat de overheid daar ook extra onderzoek naar doen in het belang van iedereen?
Marnix schreef:Als dat soort problemen er zijn in welke kringen dan ook, is het goed om dat vast te stellen, te kijken wat er precies misgaat zodat je kan kijken hoe dat beter kan. Daarbij heb je een vrije mening en vrijheid van godsdienst enz. Zoals
eerder gezegd doet het SCP hier al sinds 2006 aardig wat onderzoek naar. Ik zie daarin niet zoveel gevaar zolang je niet zegt: de religie is het probleem dus gaan we dat controleren of verbieden. Maar de grondwet biedt die ruimte gelukkig helemaal niet dus dat gaat niet gebeuren.
Alleen moet men die motie normaal verwoorden ipv het ten onrechte op migranten toe te spitsen.
Erik1960 schreef:Ik heb die motie een paar berichtjes hierboven omgesleuteld naar refo’s ipv migranten. Kan er met mijn pet niet bij dat partijen als SGP en CU zich voor dit karretje lieten spannen.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten