Ongelooflijk schreef:Goededag allen,
Om te beginnen wil ik graag even zeggen dat ik niet met het geloof ben opgegroeid, maar wel ergens interesse heb om er meer van te weten.
Sinds een maand of 2 is het over tussen mijn ex en mij(zij is wel gelovig en nam mij wel eens mee naar de kerk)
Een korte tijd nadat het over is gegaan tussen ons ben ik er dus achtergekomen dat ze zwanger is van een andere man(dit ontkent zij volledig en zegt dat dit leugens zijn. Terwijl er genoeg bewijzen zijn (echo's met naam etc.))
Nu weet ik dat in de tijd dat we samen waren dat ze bezig was voor haar geloofsbeleidenis.
Na dit alles is er dus een vraag vanuit mij die ik eigelijk aan niemand kan vragen, omdat er dus niemand in mijn kring iets heeft met geloof / de kerk. Mijn vraag is; Mag je geloofsbelijdenis doen als je zwanger bent? En hoe zit het qua overspel?
Ik hoop jullie niet teveel tot last te zijn met deze vragen, maar ik ben meer voor mezelf opzoek naar antwoorden met een goede uitleg aangezien dit onderwerp ergens aan mij knabbelt.
Alvast heel erg bedankt.
Als het je ex is, hoe kom je dan aan foto's van echo's?
Ik kan me goed voorstellen dat het pijnlijk is als je (denkt dat je) ex ineens zwanger blijkt van een ander, maar dat jij er vervolgens echo-foto's van hebt doet mij vermoeden dat je ook niet helemaal op een gezonde wijze met de breuk omgaat.
Als zij zwanger is van een ander zal ze dat met die ander moeten uitzoeken. Het is namelijk niet voor niets je "ex".
En als zij ontkent zwanger te zijn, maar jij hebt wel "bewijs": hoe zeker ben je er van dat dat "bewijs" echt is?
Je vraag in hoeverre je belijdenis mag doen als je zwanger bent verschilt volgens mij nogal per genootschap.
En hoe het zit met overspel: Als ze na jou een nadere relatie is aangeagaan is het strikt genomen geen overspel.
Als eea tijdens jullie relatie al speelde is het inderdaad wél overspel, en mag je alleen maar blij zijn dat je van haar af bent.
Mijn advies: laat het los.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.