Ik lees vaak over de moeiten die gelovigen hebben in de relatie met God. Hoe moet ik dat zien en hoe werkt het? Ten eerste geloof ik Gods woord zoals dat tot ons komt via de Bijbel. Dat mensen tijdens concilies veranderingen aanbrachten en gingen sleutelen aan wat wel en niet van de Heere zou zijn en op welke wijze we met teksten moeten omgaan, vind ik een inbreuk op wat God ons gaf zodat we kunnen communiceren via de Heilige Geest.
De Bijbel is helder als Paulus zegt in 1 Korinthe 2:10 dat God het ons geopenbaard heeft door de Geest.
In 1 Korinthe 2:12 lezen we vervolgens dat we daardoor weten wat God ons door genade heeft geschonken. We geven te weinig aandacht aan het feit dat we de dialoog mogen aangaan met God omdat Hij een sprekend God is en ons op meerdere manieren openbaart. Ingegeven beelden en woorden, dromen en visioenen en op nog veel meer manieren. We hebben geen monoloog met de Heere (alleen van beneden naar boven) maar wel een dialoog, een tweegesprek. Dat onderscheidt ons van religies. God woont in ons door Zijn Geest die we ontvingen bij onze wedergeboorte (Handelingen 2:38-39). Dat de hemel soms van koper lijkt en God zich soms lijkt te verbergen, doet niets af van het feit dat we een levende God mogen dienen en we een Hogepriester in de hemel hebben die voor ons pleit zodat we vrijmoedig voor Zijn troon van genade mogen komen.(Hebreeën brief). We me mogen met onze lofprijs en aanbidding naar Hem toegaan, evenals met onze noden. Goddank is de God van Abram, isaac en Jacob onze God die naar ons luistert en op de gelegerner tijd antwoord geeft.Amen