0
benefietdiner schreef:Mensen die hier in het forum zijn geven geen juist antwoord en zijn ook geen reformatorische mensen maar in de vragenrubriek staan reformatorische mensen / predikanten die een juist antwoord geven op jou vraag
benefietdiner schreef:Wie de schoen past, trekke hem aan en mensen die niet in het reformatorische straatje passen bestrijd ik ja.
Ik pas niet in het reformatorische straatje en ben geen refo, dat is geen geheim. Mij past die schoen dus wel!
Ik noem mezelf vrijzinnig, zo vrijzinnig zelfs dat ik al jaren bij geen enkele gemeente ben aangesloten.
Soms mis ik het, maar meestal moet ik toch werken op zondag, en nu vind ik het eigenlijk wel best zo.
Misschien, als er een Remonstrantse gemeente bij ons in de buurt was, zou ik er weer eens over gaan denken.
Maar eigenlijk is iedereen vrijzinnig want iedereen is vrij om zich (wel of niet) bij de gemeente van zijn keuze aan te sluiten, of om ervoor te kiezen te blijven waar ie is.
Ik voel me niet geroepen om mensen te bestrijden, met hun argumenten en leerstellingen ligt het weer anders. Zeker als die schadelijk zijn voor anderen.
Jezus was niet reformatorisch, behoorlijk vrijzinnig eigenlijk. Lees maar eens hoe vaak hij de leraren van zijn tijd tegensprak.
De Farizeen en Schriftgeleerden gingen tegen hem strijden, en uiteindelijk kostte Jezus dat zijn leven.
Ook in het christendom heeft het ontzettend veel levens gekost omdat mensen bestreden werden.
Die zogenaamd onfeilbare refo's, die als enige de waarheid in pacht hebben, binden homo's lasten op hun schouders maar zelf willen ze die met een vinger beroeren.
Ze weten te vertellen dat praktiserende homo's volgens de Bijbel het koninkrijk van God niet zullen ingaan (volgens hun 'onfeilbare' interpretatie).
Maar in hetzelfde rijtje staat ook dat o.a. ontuchtplegers en overspeligen buitengesloten worden.
Hoeveel van die braaf getrouwde hetero's hebben hun ja-woord uitgespoken voor Gods aangezicht in de volle overtuiging dat ze nooit meer een vrouw zullen aanzien om haar te begeren omdat Jezus dat overspel noemt? Ik gok: niet 1, zoveel zelfkennis zullen ze toch wel hebben neem ik aan!
Wel wijzen en streng zijn voor homo's, maar getrouwde/samenwondende hetero's -die niet eens op een doogje hoeven te zitten- willen daarnaast ook best wel even graag op internet surfen. De last van zelfbeheersing roeren ze niet aan en/of nemen ze voor zichzelf nogal ruim.
In hun hypocriete vroomheid eisen ze een celibatair leven voor homo's, en bestrijden ze mensen en meningen van andersdenkenden.
Blij dat mensen als jij uiteindelijk niets te zeggen hebben, en dat je mij meent te moeten bestrijden laat me siberisch.
Lees de link die Marnix plaatste maar eens, wel Bijbels maar niet reformatorisch. (Beter dan andersom trouwens)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)