Hoi hoi!
Ik heb echt advies nodig omdat ik er zelf niet meer uitkom. Ik heb een jongen leren kennen in de gereformeerde gemeente, of zoals hij zichzelf noemt, een "refo".
Ik ben zelf niet christelijk opgevoed, dus heb vrijwel geen kennis van dat geloof. We zijn bijna een jaar samen, maar ik begin nu te twijfelen aan onze toekomst.
Ik bespreek dit niet met hem omdat ik hem echt heel leuk vind en gek op hem ben! Hij is sterk verbonden met het geloof en leeft volgens de Heere. Hij gaat elke zondag 2x naar de kerk, heeft een heel gelovige familie, geen tv thuis, bidt en leest voor het eten en voor het slapengaan. Hij luistert ook geen muziek en gaat niet uit.
In het begin moest ik hier erg aan wennen, vooral omdat zijn moeder me niet helemaal accepteerde. Nu ga ik al een half jaar mee naar de kerk en volg ik zelfs privé catechismus. Zijn familie is ontzettend lief en warm, maar ik denk dat dit vooral komt omdat ik me bezighoud met de kerk. Ze willen nu eenmaal geen ongelovige vriendin voor hun zoon.
Ik merk dat ik tegen hem andere dingen zeg, zodat hij bij me blijft. Sommige aspecten van het geloof vind ik mooi, maar ik kan me niet voorstellen om zo te leven zoals hij dat wil. Onze verschillende kledingstijlen zorgen ook regelmatig voor discussies. Hij vindt het te kort of te sexy, zelfs een topje is al een issue.
Zijn denkwijze is lief en respectvol, maar diep van binnen weet ik dat ik niet zo wil leven. Ik wil mijn kinderen vrij opvoeden en niet in het geloof. Maar ik wil hem niet kwijt, hij is ontzettend lief en ik ben echt gek op hem! Ook waardeer ik zijn denkwijze over het leven en het respect dat hij voor mij heeft.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Dit speelt al heel lang en ondertussen ga ik nog steeds elke zondag mee naar de kerk en doe ik alsof ik echt "gelovig" wil worden. Ik merk gewoon dat ik niet geloof, niet op de manier zoals hij dat doet.
Zijn hele familie hoopt dat ik hun toekomstige schoondochter word en dat wij later mogen trouwen.
Ik heb echt heel erg advies nodig.