Waarschijnlijk een groot offensief voordat de tanks zijn gearriveerd. De Oekraïeners zullen eerst in het westen moeten trainen met die tanks en nieuwe eenheden moeten vormen die het soort gecombineerde operaties kunnen voeren die bij deze wapens past. Naar verwachting komen deze tanks pas in maart/april in Oekraïne aan. Dus de Russen zullen dit voor willen zijn door eerder aan te vallen met alles wat ze conventioneel in huis hebben om voor die tijd zoveel mogelijk terreinwinst te pakken. Daarbij zullen ze niet op een paar dode soldaten of Oekraïense burgers meer of minder kijken. Maar als dat niet lukt (en de kans is groot dat het succes van zo'n offensief beperkt zal zijn), dan zie ik niet in hoe de Russen het daarna gaan bolwerken tegen een Oekraïens tegenoffensief.
Nee, gezien de kwaliteit van de Westerse tanks en waarschijnlijk een degelijke training, moeten de Russen nu actie ondernemen. Doen ze dat niet dan zullen de Oekraïners sterker staan en flinke klappen kunnen uitdelen. Eea toch echt afhankelijk van de hoeveelheid tanks en in hoeverre de bemanning voldoende getraind kan zijn.
@Optimatus: ik vraag me af of China wel wil leveren. Die hebben het ook niet zo op met de Russen. Ze willen wel de energie, maar daarvoor hebben ze geen directe lijn. Als ze al leveren dan zal het oud spul zijn waar Westerse equipment geen moeite mee zal hebben. China zal toch liever op betere voet met het Westen willen staan dan met alleen Rusland, welke toch aan de verliezende hand is. China moet zijn spulletjes wel kwijt aan het Westen.
Houden we alleen Iran nog over, die zullen wel blijven leveren denk ik. Afhankelijk wat ze kunnen leveren natuurlijk.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.