Spanning loopt op in Oost Europa/Oorlog in Oekraine

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Spanning loopt op in Oost Europa/Oorlog in Oekraine

Berichtdoor elbert » 25 jan 2023 16:32

Katlheen schreef:Ik vraag me alleen af wat de Russische reactie gaat worden.
Waarschijnlijk een groot offensief voordat de tanks zijn gearriveerd. De Oekraïeners zullen eerst in het westen moeten trainen met die tanks en nieuwe eenheden moeten vormen die het soort gecombineerde operaties kunnen voeren die bij deze wapens past. Naar verwachting komen deze tanks pas in maart/april in Oekraïne aan. Dus de Russen zullen dit voor willen zijn door eerder aan te vallen met alles wat ze conventioneel in huis hebben om voor die tijd zoveel mogelijk terreinwinst te pakken. Daarbij zullen ze niet op een paar dode soldaten of Oekraïense burgers meer of minder kijken. Maar als dat niet lukt (en de kans is groot dat het succes van zo'n offensief beperkt zal zijn), dan zie ik niet in hoe de Russen het daarna gaan bolwerken tegen een Oekraïens tegenoffensief.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2023 19:19

Katlheen schreef:Ik vraag me alleen af wat de Russische reactie gaat worden.

Leopards, Abrahams, Challengers, Lecrer tanks, kortom, puik modern Westers spul. En Oekraïners zijn bijzonder gemotiveerd en leergiering om dat spul effectief te gaan gebruiken. Mochten de Russen geen konijn uit de hoge hoed trekken, dan kan het wel eens het begin van het einde zijn voor de Russische aanwezigheid op Oekraïens grondgebied. Een heleboel manschappen tegen moderne tanks aangooien gaat niet helpen. In ieder geval goed dat het Westen duidelijk maakt aan de Russen dat ze Oekraïne niet laten zitten en dus bereid zijn om tanks te leveren.
Het doel is om daarmee deze oorlog te beëindigen, alleen zullen daarvoor nog vele levens worden verwoest.

Ik vraag me af of China en Iran Rusland niet nog wat meer "spul" zullen leveren?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 26 jan 2023 11:29

Waarschijnlijk een groot offensief voordat de tanks zijn gearriveerd. De Oekraïeners zullen eerst in het westen moeten trainen met die tanks en nieuwe eenheden moeten vormen die het soort gecombineerde operaties kunnen voeren die bij deze wapens past. Naar verwachting komen deze tanks pas in maart/april in Oekraïne aan. Dus de Russen zullen dit voor willen zijn door eerder aan te vallen met alles wat ze conventioneel in huis hebben om voor die tijd zoveel mogelijk terreinwinst te pakken. Daarbij zullen ze niet op een paar dode soldaten of Oekraïense burgers meer of minder kijken. Maar als dat niet lukt (en de kans is groot dat het succes van zo'n offensief beperkt zal zijn), dan zie ik niet in hoe de Russen het daarna gaan bolwerken tegen een Oekraïens tegenoffensief.

Nee, gezien de kwaliteit van de Westerse tanks en waarschijnlijk een degelijke training, moeten de Russen nu actie ondernemen. Doen ze dat niet dan zullen de Oekraïners sterker staan en flinke klappen kunnen uitdelen. Eea toch echt afhankelijk van de hoeveelheid tanks en in hoeverre de bemanning voldoende getraind kan zijn.
@Optimatus: ik vraag me af of China wel wil leveren. Die hebben het ook niet zo op met de Russen. Ze willen wel de energie, maar daarvoor hebben ze geen directe lijn. Als ze al leveren dan zal het oud spul zijn waar Westerse equipment geen moeite mee zal hebben. China zal toch liever op betere voet met het Westen willen staan dan met alleen Rusland, welke toch aan de verliezende hand is. China moet zijn spulletjes wel kwijt aan het Westen.
Houden we alleen Iran nog over, die zullen wel blijven leveren denk ik. Afhankelijk wat ze kunnen leveren natuurlijk.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”