Spanning loopt op in Oost Europa/Oorlog in Oekraine

Discussies over het nieuws en de politiek.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: Memmem, Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Spanning loopt op in Oost Europa/Oorlog in Oekraine

Berichtdoor Optimatus » 03 mei 2022 16:21

Katlheen schreef:Heel cru gezegd: het maakt minderheden nog wat meer minderheid als de jonge mannen naar het front worden gestuurd en niet meer terugkomen. Aan de andere kant zal er meer onvrede komen onder deze minderheden. En dus meer binnenlandse onrust. Wat dat dan weer op de lange termijn voor gevolgen zal hebben moeten we nog bezien.
Over een week zullen we meer weten over de intenties van de Russen. Op 9 mei willen ze mooi weer spelen. Is de huidige situatie voldoende voor ze of gaan ze nog veel verder en wordt het een nog groter bloedbad? En zullen de Russen echt naar het ultieme wapen (nucleair) grijpen? Het zijn beangstigende tijden!

Het komt niet vaak voor dat ik het met je eens ben, maar ik vrees dat je hier heel erg gelijk hebt (in je hele posting).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 04 mei 2022 08:55

Ik lees vanmorgen dat de Russen de staalfabriek in Marioepol weer aanvallen/bestormen. Dat gaat weer een hoop mensenlevens kosten.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 05 mei 2022 10:29

https://www.youtube.com/watch?v=kAp9lPRbmoc

Hier nog wat info over het Russische leger. Aflevering is van een aantal weken terug dus niet met de meer recente informatie. Dit kanaal geeft interessante info op een wat andere manier weer. Als je dit hoort/ziet dan snap je gelijk waarom het Russische leger nauwelijks vorderingen maakt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2022 21:52

Katlheen schreef:https://www.youtube.com/watch?v=kAp9lPRbmoc

Hier nog wat info over het Russische leger. Aflevering is van een aantal weken terug dus niet met de meer recente informatie. Dit kanaal geeft interessante info op een wat andere manier weer. Als je dit hoort/ziet dan snap je gelijk waarom het Russische leger nauwelijks vorderingen maakt.

Interessante link, dank je wel.

Wat vinden we van de 'toespraak' van P.?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 mei 2022 09:29

Was erg voorspelbaar aan de ene kant, maar aan de andere kant miste ik wel wat hij van plan was in Oekraine.

Of zou hij het juist verzwijgen, omdat de oorlog niet erg goed gaat. En hij op overwinningsdag hier niet de nadruk op wilde leggen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Actualiteit & Politiek”