De man is het hoofd van de vrouw

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jesaja40
Kapitein
Kapitein

Re: De man is het hoofd van de vrouw

Berichtdoor Jesaja40 » 23 feb 2024 15:56

Yada citeert:

Toch maakt de Heere Zijn Woord ook wél waar. Christenen uit de heidenen hebben het Joodse volk soms wél tot jaloersheid verwekt. Maar niet die positieve jaloersheid. Maar die andere jaloersheid. Ze ergerden er zich aan dat die onreine heidenen zomaar deel kregen met dat rechtvaardige volk. Zoals de Heere verteld in die gelijkenis van de arbeiders:

Is dat zo beste Yada?

De gelijkenis die u aanhaalt wordt wel jaloersheid genoemd. Maar dat is niet de intentie van deze gelijkenis. De intentie van deze gelijkenis is dat het hier gaat om de dagelijkse behoefte van daggelders. Ook zij hebben hun verplichtingen naar hun gezinnen. Om dat te illustreren maakt onze Messias gebruik van een aloud beeld uit onze geschiedenis. Toen wij als volk, inclusief de gojim door de woestijn trokken kregen wij op de 1e dag tot de 6e dag van de week hemels manna.

Het volk en de gojim mocht dat oprapen. Het was hun voedsel. Zo fijntjes tussen de regels door lezen we: wie veel opnam hield niet over en wie weinig opnam kwam niet tekort. Dat het het Bijbelse principe. Mijn Joodse broertjes en zusjes in die tijd begrepen het voorbeeld heel goed. Het was de zorgende hand van de Eeuwige. Wat was de hint naar de werkgevers: zoals de Eeuwige toen voor jullie en de gojim zorgde moeten jullie ook zorgen voor jullie dagloners.

En wij hadden, door onze eigen stomme schuld, behoorlijk wat Romeinse gojim in ons land die ons zeer wreed onderdrukten. Velen onder ons kenden de schriften aangaande de gojim bij de inwijding van de tempel. Onze voormalige leiders moeten dealen met de Romeinse overheersers. Ook daarin faalden wij, in die zin, verzorg je vijanden dan zal je vurige kolen op hen laden. (Zie Elisa met de vurige engelen rondom hem in Samaria)
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

naamloos
Generaal
Generaal

Re: De man is het hoofd van de vrouw

Berichtdoor naamloos » 23 feb 2024 16:33

Het lijkt me dat voor dit onderwerp beter een nieuw topic aangemaakt kan worden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “[Religie] - Algemeen”