Het weer

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het weer

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2021 13:45

StillAwake schreef:Ik heb zelf nooit langer dan 3 maanden rond de evenaar rondgehangen, maar van mensen die daar gewoond hebben heb ik inderdaad wel begrepen dat ze uiteindelijk de seizoenen zijn gaan missen.
En toegegeven: vakantie is lekker omdat er werk tegenover staat, en zo is de zomer extra mooi omdat er een winter tegenover staat.

En inderdaad, ook in de winter kan het mooi weer zijn (vooral om te zien), maar het is vaak wel zo dat het al weer donker is als de werkdag erop zit, en dat de echt zonnige dagen vaak met een onaangename temperatuur gepaard gaan.
Maar dat laatste is behoorlijk subjectief. 2 jaar geleden werd het in Nederland 40 graden (ik liep die dag op de kade in Rotterdam). Ik vond het heerlijk, maar mijn echtgenote wist niet waar ze het zoeken moest.
Afgelopen winter hadden we sneeuw en ijs, eerdergenoemde echtgenote vond het heerlijk, ik werd er ronduit depressief van, en wist niet waar ik het zoeken moest...

Ja dat laatste heb ik meegekregen :-) Ik was die week dat het 40 graden was op New Wine, de tent was wel de beste plek om te slapen op die dagen. (overigens werd in Rotterdam maar 37,2 graden gemeten als maximumtemperatuur en was er vast ook meer wind aan de kade maar warm was het nog steeds wel)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 sep 2021 13:52

Marnix schreef:Ja dat laatste heb ik meegekregen :-) Ik was die week dat het 40 graden was op New Wine, de tent was wel de beste plek om te slapen op die dagen. (overigens werd in Rotterdam maar 37,2 graden gemeten als maximumtemperatuur en was er vast ook meer wind aan de kade maar warm was het nog steeds wel)

Het was vrijwel windstil, en de kade was van zwart asfalt.
Maar inderdaad, de 40 graden werd op papier in de stad niet gehaald (maar het was wel warm ;-))
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2021 13:54

Ja het verschil tussen 37 en 40 is ook niet zo groot en asfalt doet een hoop met de gevoelstemperatuur. Maar ja, de een kan inderdaad goed tegen kou en minder tegen warmte en bij de ander is dat andersom :)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 sep 2021 15:04

Mijn man heeft anderhalf jaar in Frans Guyana gewoond en moest in het begin vooral wennen aan het tempo waarin mensen leven. Hij heeft zich nooit helemaal aangepast en ging rustig op het heetst van de dag hardlopen.
Hij miste de wisseling van seizoenen niet. Daarbij maakt hij zich weinig druk om hitte, kou, regen of somber weer. Ook tijdens de moesson als dagelijks de hele dag de regen op je hoofd valt, maakte weinig indruk.

Terug naar “Algemene Zaken”