Netwerken in coronatijd

Moderators: Memmem, Moderafo's

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 30 nov 2020 19:56

Wie heeft er ideeen rond contacten leggen met andere mensen, zonder dat je gelijk op een datingsite/facebook/instagram o.i.d. uitkomt? Het op een spontane manier mensen ontmoeten is er in deze tijd niet echt meer bij..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2020 20:05

Tja, dat is momenteel inderdaad wat lastig. Je zou online wat spelletjes kunnen spelen en dan met de mensen met wie je speelt een gesprek aanknopen. Of een Twitch-kanaal beginnen en kijken wie er op af komt. Daar kun je leuke contacten leggen hoor. Allemaal virtueel natuurlijk, maar dat is voorlopig even niet anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 30 nov 2020 20:16

Hmm.. tja.. dat vind ik net allemaal niks.. ik ben op een bepaalde manier nog ouderwets en wil niet veel achter de laptop zitten..
Maar wel leuk meegedacht!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2020 20:29

Tja, dan zijn de mogelijkheden momenteel wel wat beperkt inderdaad. Maar hopelijk is dat vaccin snel beschikbaar en dan kun je er weer gewoon op uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2020 20:29

misschien eens in het plaatselijke buurthuis informeren? Bij ons zijn daar altijd wel activiteiten en die mogen met wat beperkingen momenteel volgens mij gewoon doorgaan. Wij hebben donderdag weer een buurtmaaltijd daar bijvoorbeeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 30 nov 2020 20:58

Wordt het ooit weer gewoon? Ik vraag het me af. En dat vaccin.. nee.. brr..

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 30 nov 2020 21:01

Ik weet dat hier oudere eenzame mensen bij elkaar kwamen, weet niet of dat nog zo is. Ik deed vrijwilligerswerk in zorgcentra, superfijn maar zit allemaal dicht.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 30 nov 2020 21:20

dino schreef:Wordt het ooit weer gewoon? Ik vraag het me af. En dat vaccin.. nee.. brr..


Tja, je kunt het natuurlijk niet allebei willen: willen dat het weer gewoon wordt, maar een vaccin afwijzen, dat gaat niet samen. Misschien is het raadzaam je wat meer te informeren over vaccins en dan niet via berichten op Facebook, want daar wilde je nou net net op zitten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 30 nov 2020 23:09

dino schreef:Wordt het ooit weer gewoon? Ik vraag het me af. En dat vaccin.. nee.. brr..


Vast wel. Als mensen de middelen die dat mogelijk gaan maken tenminste accepteren. Als iedereen jouw houding heeft wordt het idd niet normaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 01 dec 2020 09:11

Gezellig is het hier.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2020 09:48

dino schreef:Gezellig is het hier.


Maar we zijn wel eerlijk. Misschien kan je er inhoudelijk eens iets over zeggen, waarom je zo tegen een vaccin bent. Dan kunnen we daar eens over doorpraten. Even in het Corona-topic zodat we hier on topic kunnen blijven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 01 dec 2020 13:13

Ik zal eens kijken, tis niet mijn insteek om het daar over te hebben en inderdaad jullie zijn wel eerlijk maar wel gelijk patsboem bij een nieuweling

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2020 14:00

dino schreef:Ik zal eens kijken, tis niet mijn insteek om het daar over te hebben en inderdaad jullie zijn wel eerlijk maar wel gelijk patsboem bij een nieuweling


Sorry, misschien ook een beetje vermoeidheid nav meerdere vaccin-discussies. En de bizarre tegenstelling van willen dat alles weer normaal wordt, dat je weer kan netwerken, vrijwilligerswerk in zorgcentra.... maar als er dan na veel werk en onderzoek een vaccin is ontwikkeld dat daar ook daadwerkelijk enorm aan kan bijdragen dat niet willen. Misschien kan je je voorstellen dat mensen die ook verandering willen en voor een vaccin zijn dan denken: Ja maar hallo, wat wil je nou? Wil je nou weer terug naar hoe het was? Wil je dat het weer anders wordt? Of wil je dat eigenlijk helemaal niet? Al sinds het begin van de pandemie zeggen de beste virologen wereldwijd: Alleen met een vaccin kunnen we ooit weer terug naar normaal. Wel terug naar normaal maar geen vaccin behoort dus niet tot de mogelijkheden, tenzij er zoveel anderen dit wel doen dat jij zonder vaccin ook behoorlijk veilig bent... maar dan is het omdat anderen doen wat jij niet wil. Dus het lijkt erop dat er twee mogelijkheden zijn: 1. Met vaccin terug naar normaal of 2. zonder vaccin niet terug naar normaal. Ik denk dat je daaruit moet gaan kiezen. Wel terug naar normaal maar geen vaccin is niet echt een optie. Dat is het punt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2020 16:04

Plus dat de redenen om te weigeren soms ook nogal fantastisch zijn, mensen worden de gekste dingen wijsgemaakt over vaccins tegenwoordig. Dat er nanomachines in zouden zitten zodat de overheid je kan volgen of iets dergelijks. Joh, alsof de overheid daar nanomachines voor nodig heeft. Je wordt al lang overal gevolg en daar heb je Apple destijds een paar honderd euro voor betaald :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

dino
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2020 18:59

Re: Netwerken in coronatijd

Berichtdoor dino » 01 dec 2020 19:10

Jullie zijn t in ieder geval goed eens.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten